Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

Post autor: JacekB » pt lip 08, 2011 21:15

Witam.
Ostatnio znajomy mechanik wykrył powód problemów z paleniem mojego auta, silnik zapowietrza się przez nieszczelność vacum pompy.
Znalazłem na allegro dwie uszczelki. Nie wiem tylko która ma iść gdzie, u mnie cieknie delikatnie prawdopodobnie od strony głowicy (tak stawiam, bo ciężko jednoznacznie określić). Załączam dwa zdjęcia z aukcji, proszę żeby ktoś kto ogarnia temat określił w którym miejscu jest która uszczelka i która zwykle pada i powoduje sączenie i łapanie powietrza.

Pozdrawiam.

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

Post autor: Toledziak » pt lip 08, 2011 21:55

A jakiego koloru masz dekiel na pompie vacum?? Złoty to pierwsze uszczelnienie, czarny to drugie. Ewentualnie jak sie dobrze przygladniesz to zobaczysz czy masz miedzy glowica a pompą uszczelkę nr 2.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

Post autor: Detektor » ndz lip 10, 2011 09:39

Wszystkie elementy z obydwu fotek znajdują się pomiędzy pompą a głowicą z tym że te dwie silikonowe
uszczelki znajdują się pomiędzy pompą a elementem uszczelniającym z drugiej fotki.
Wymień sobie wszystkie te elementy dla świętego spokoju napewno nie są drogie, po odkręceniu
pompy vacum będziesz widział gdzie znajdują się stare uszczelki i zamień je nowymi.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

Post autor: Toledziak » ndz lip 10, 2011 12:38

Detektor, jeśli Twoja teoria zakłada połączenie elementów z fotki nr 1 z elementem z fotki nr 2,to jest ona błędna. Uszczelnienia umieszczone na zdjęciach były przypisane do konkretnego numeru pompy. W jednej występował rowek, w który wchodziło uszczelnienie z 1szej foty, a innej zaś (w młodszych rocznikach PD) w pompie nie było rowka tylko VW stosował uszczelnienie z 2 zdjęcia. Także tych elementów się nie łączy i ich zastosowanie zależne jest od oznaczeń pompy.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

Post autor: Detektor » ndz lip 10, 2011 14:44

Toledziak masz racje :pub: jest dokładnie tak jak mówisz, sprawdziłem to w Etce.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

Post autor: JacekB » ndz lip 10, 2011 17:26

Mam czarny dekielek, czyli zamawiam tą stalową uszczelkę.
Pytanie tylko dlaczego aż tak różnią się obie pompy jeśli chodzi o ich uszczelnienie i która z nich jest mniej awaryjna?


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

Post autor: Toledziak » ndz lip 10, 2011 17:46

JacekB, tych uszczelek nie kupisz praktycznie nigdzie indziej tylko w ASO. Nie kosztują wiele, więc dla pewności po VINie dobiorą Ci uszczelkę. Ja stawiam na metalową. Żadna pompa nie jest mniej lub bardziej awaryjna. Najczęstszy problem to pocenie się spod dekla. Niestety pompy LUKa tak mają, sam mam tą przypadłość i dlatego wymieniam na pompę BOSCH z golfa V, leona II. Ponoć te pompy są bardziej dopracowane.



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

Post autor: JacekB » ndz lip 10, 2011 18:02

Toledziak, to jest moja pompka http://allegro.pl/oryg-vacum-pompa-audi ... 99753.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a to jest moja uszczelka http://allegro.pl/uszczelka-pompy-vacum ... 40487.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

Post autor: Toledziak » ndz lip 10, 2011 20:12

Fakt, allegro też :) Tyle, że ja płaciłem za uszczelkę mniej niż 30 zł w ASO w Krakowie, a też mam metalową.



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Gdzie ma iść ta uszczelka- pompa paliwa, vacum pompa

Post autor: JacekB » ndz lip 10, 2011 22:09

dzwoniłem u mnie i 45zł tylko że będzie za 2 tygodnie a więc na allegro będzie to samo tylko szybciej


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości