[TDI PD] Brak mocy po wymianie turbiny na nową, ARL

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Brak mocy po wymianie turbiny na nową, ARL

Postprzez mario_arl » Pt maja 27, 2011 22:33

Witam,
turbina nowa(nie regenerowana), w poprzedniej oberwał się wirnik po stronie gorącej. Jak to było dokładnie można przeczytać tutaj
Problem polega na tym ze auto czasami nie ma mocy, co któreś wciśnięcie w podłogę potrafi zakończyć się przeładowaniem przy ok 4000rpm a przy okazji czuje spadek mocy w prawie całym zakresie obrotów. Czasami w okolicy 4000 RPM można wyczuć szarpanie.
Wymieniłem N75 co początkowo wydawało mi się że rozwiązało mój problem lecz się myliłem, objawy powróciły następnego dnia po zmianie.

Logi gdy brakuje mocy:
Log (8,3,11)
z logu wynika że spadek mocy spowodowany jest mała dawką paliwa na którą wpływa odczyt z przepływki.



a kilka minut później wygląda to już lepiej:
Log ( 8,3,11)



Zaniżona wartość z przepływki i jednocześnie przeładowanie. Przepływka, czy problemem może być przycinający się EGR???

Macie jakieś pomysły?
Z góry dziękuje za zainteresowanie.

Dzisiaj przetestuje auto z odłączonym EGR-em, złapie błąd ale to chyba nie ma wielkiego wpływu na prace..
mario_arl
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N maja 22, 2011 22:01
Online: 0s
Auto: VW Bora
Silnik: ARL

Brak mocy po wymianie turbiny na nową, ARL

Postprzez TuneFORCE » So maja 28, 2011 08:02

Jak widzisz turbina ładuje więcej niż powinna..nawet jak fura jeździ normalnie to w całym zakresie turbo wali za dużo, więc albo jest coś z nią nie halo(w co wątpię) albo masz coś nie tak z regulacją ciśnienia doładowania(na co stawiam).
TuneFORCE
Sprzedawca
Sprzedawca
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 14, 2008 10:51
Lokalizacja: Poznań
Online: 2d 12h 9m
Pomógł: 4
Auto: Golf R
Silnik: CDLF

Brak mocy po wymianie turbiny na nową, ARL

Postprzez Sztomel » N maja 29, 2011 11:26

Daj log dynamiczny i statyczny grupy 010.
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 11d 3h 57m
Pomógł: 815
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

Brak mocy po wymianie turbiny na nową, ARL

Postprzez mario_arl » Wt maja 31, 2011 12:52

Dynamiczny z grupy 010: Log (010)

W BS 010 mam error. Sztomel, chodziło Ci o BS 011? Log (011-BS)

Trochę wczoraj pojeździłem z lapkiem. Pierwszy test, przy temp silnika ok 75oC i w okolicy 4k rpm ewidentne szarpanie jakby mu paliwa brakowało.
Na dobrze rozgrzanym szarpania nie zaobserwowałem.

Log (0 - 011)
Log (3 - 010,011)
Log (4 - 008,010)
Log (5 - 010,008)

Blok 023 z dzisiaj: Log (023)

Spadek mocy zauważam głównie po jakimś postoju, nie koniecznie po zgaszeniu silnika. Np: ruszam - jedynka, dwójka od 1200rpm gaz w podłogę i przyśpiesza słabo a przy 4000rmp przyspieszanie się kończy. Zwalniam aby powtórzyć test na dwójce, 1200rpm, pedał w podłogę i zap...la do 4500rpm gdzie przy ok 4000rpm czuć wyraźny przyrost mocy (jak w silnikach benzynowych)


Turbina nowa, N75 wymieniony na nowy - Poradźcie co dalej.
mario_arl
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N maja 22, 2011 22:01
Online: 0s
Auto: VW Bora
Silnik: ARL

Re: Brak mocy po wymianie turbiny na nową, ARL

Postprzez mario_arl » Wt maja 31, 2011 13:01

TuneFORCE napisał(a):Jak widzisz turbina ładuje więcej niż powinna..nawet jak fura jeździ normalnie to w całym zakresie turbo wali za dużo, więc albo jest coś z nią nie halo(w co wątpię) albo masz coś nie tak z regulacją ciśnienia doładowania(na co stawiam).


Zakładam że N75 jest sprawny ponieważ jeden kupiłem w ASO i oddałem a aktualnie jeżdżę na nowym z innego ASO.
Gdybym miał nieszczelność w układzie podciśnienia pomiędzy N75 a gruszką to nie występowałoby przeładowanie?

WTF?
mario_arl
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N maja 22, 2011 22:01
Online: 0s
Auto: VW Bora
Silnik: ARL

Brak mocy po wymianie turbiny na nową, ARL

Postprzez PacekPlacki » Wt maja 31, 2011 13:58

Jak masz możliwość to podmień czujnik ciśnienia doładowania jest na ruże dolotowej do intercoolera i sprawdź. Walczyłem z podobnym problemem w AUY . I okazało się że to ten właśnie czujnik padł.
( JAK NIE KOPCI TO NIE JEDZIE ) :)
1Z +
AVF + BRD + FMIC
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK
Online: 13h 14m
Pomógł: 1
Auto: MK3 GT + B5FL KOMB
Silnik: 1Z+AVF

Re: Brak mocy po wymianie turbiny na nową, ARL

Postprzez mario_arl » Wt maja 31, 2011 22:49

PacekPlacki napisał(a):Jak masz możliwość to podmień czujnik ciśnienia doładowania jest na ruże dolotowej do intercoolera i sprawdź. Walczyłem z podobnym problemem w AUY . I okazało się że to ten właśnie czujnik padł.


Dzięki PacekPlacki za sugestie, z podmianą może być problem, zastanawiam się jaka jest cena za nowy, jeżeli nie drogo to możne bym się skusił aby wykluczyć kolejny element układanki.
Jutro sprawdzę w etku nr bo zastanawiam się czy od pssata 130KM będzie pasował.


Pozdr
mario_arl
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N maja 22, 2011 22:01
Online: 0s
Auto: VW Bora
Silnik: ARL

Brak mocy po wymianie turbiny na nową, ARL

Postprzez mario_arl » Śr cze 22, 2011 21:41

Witajcie,

po kilku dnach odpoczynku postanowiłem ponownie zabrać się za auto.
Kilka dni temu wymieniłem przepływkę na ory Bosch.
Dzisiaj wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym, też Bosch.
Niestety wyżej wymienione operacje nic nie zmieniły w dynamice i dziwnym zachowaniu ARL-a
Powoli kończą mi się pomysły, cierpliwość i kasa (o tym że diesel wychodzi drożej niż benz już wdziałem wcześniej, anyway),

Jedyne to co się zmieniło,to że jest gorzej niż wcześniej,
Od czasów ostaniach logowań jeździłem po emerycku bo nie wiem gdzie tkwi problem. Dzisiaj zabrałem się za logowanie po wymianie czujnika.

logi z dzisiaj:
Log (Bloki 008,003)
Log (Bloki 011,010)


Niestety jest gorzej niż kilka tyg wcześniej. Chyba przy każdym dzisiejszym pomiarze wykazywał zamulenie w przedziale obrotowym od ok 2300 do końca...
Wcześniej średnio co drugie wciśnięcie w podłogę skutkowało bdb przyśpieszeniem. Aktualnie jest muł.
Jak już wcześniej opisywałem, w sytuacji kiedy auto się muli następuje duże przeładowanie turbiny.

Podsumowując:
-wymieniłem turbinę na nową kompletną (w poprzedniej oberwał sie wirnik od strony gorącej),
-N75 nowy ory z ASO
-Przepływomierz Bosch nowy nie regenerowany.
-Czujnik ciśnienia doładowania
-w międzyczasie wentylator chłodnicy duży (nie działał wolny bieg)
-wszystkie filtry wymienione ok 1000km temu.


Błędy w sterowniku silnika tylko o przeładowaniu turbiny.

Co jeszcze powinien zrobić, sprawdzić, wymienić?
Nasuwa mi się jeszcze jedno, ale nie chcę sugerować.
Czekam na wasze opinie, i rady.
Pozdrawiam.

BTW: jakby ktoś potrzebował to mam sprawne graty do opchnięcia.
mario_arl
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N maja 22, 2011 22:01
Online: 0s
Auto: VW Bora
Silnik: ARL

Brak mocy po wymianie turbiny na nową, ARL

Postprzez Sztomel » Cz cze 23, 2011 01:56

Moim zdaniem przyczyna tkwi tylko i wyłącznie w turbosprężarce lub jej siłowniku podciśnieniowym - może i nowe ale nie wiadomo jak stare i gdzie i w jakich warunkach zalegało gdzieś w magazynie czy składzie.
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 11d 3h 57m
Pomógł: 815
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

Brak mocy po wymianie turbiny na nową, ARL

Postprzez mario_arl » Cz lip 07, 2011 13:45

Miałeś racje Sztomel od początku objawy wskazywały na kierownice turbiny lecz wydawało się to niemożliwe.
A jednak, byłem w serwisie, odczepili sztangę od żaluzji i wyszło że przycinają się w przy końcu.
Sprężarki jeszcze nie wyjmowałem, muszę się umówić bo zapewne trzeba będzie wysłać dmuchawę do gwaranta. Oby wada fabryczna.
Zastanawiam się czy jest możliwe aby wewnętrzne elementy skorodowały podczas leżakowania i czy jest możliwe że w jakiś ekstremalny sposób zaraz po założeniu kierownice się tak przybrudziły aby się przycinały? Bo sprzedawca ostro sugeruje zabrudzone kierownice i nie dowierza że garett miałby by popełnić błąd. Czy jest szansa aby przy montażu zrobić coś, co by skutkowało takim objawem?

Podsumowując: chciałem zrobić dobrze, nie oszczędzać i nie regenerować, kupiłem nową a wyszło jak zawsze...

Anons: Sprzedam sprawne graty: przepływka, zawór N75 (sterowanie turbiny), czujnik ciśnienia doładowania. (trzeba ratować domowy budżet)

Pozdrawiam.
Spłukany forumowicz.
mario_arl
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N maja 22, 2011 22:01
Online: 0s
Auto: VW Bora
Silnik: ARL

Brak mocy po wymianie turbiny na nową, ARL

Postprzez Sztomel » Cz lip 07, 2011 15:06

O tym co ma wpływ na takie zachowanie się turbinki będzie dopiero wiadomo po zdemontowaniu pierścienia z kierownicami spalin zmiennej geometrii z muszli gorącej. Teraz możemy tylko gdybać i snuć teorie ale ja bym nie powiedział, że to będzie wina osadzonego nagaru lecz raczej przycierania się kierownic spalin o bieżnię muszli gorącej.
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 11d 3h 57m
Pomógł: 815
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

Brak mocy po wymianie turbiny na nową, ARL

Postprzez asko78 » Cz lip 07, 2011 21:54

koklego mario_arl napisz ile liczyłbyś sobie za przepływkę i jak wyglądałaby możliwość gwarancji chodzi o zlogowanie jej,
asko78
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr mar 19, 2008 19:38
Lokalizacja: Miastko/Koszalin
Online: 1d 6h 33m
Auto: VW BORA TDI PD
Silnik: ASZ




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: RafalP23, rosomak8.2 i 9 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,