Strona 1 z 1

świszczy i piszczy na zimnym!

: pt kwie 22, 2011 00:38
autor: Jarcage
Witam!! posiadam golf III 1.9d 93r, silnik 1Y. na zimnym silniku pasek wielorowkowy piszczy lecz po kilku minutach przestaje czasami zaczyna piszczeć gdy jade i skręcam w prawo. pasek wymienial sprzedający mi auto miesiąc temu, założył Gates'a. ja oczywiście doszedłem ze piszczy od strony płaskiej bez rowków, czyli tam gdzie napędzana jest pompa wodna. polałem oleju na strone płaską i cisza na kilka sekund. teraaz pytanie: czy to ten zatwardziały pasek Gates'a jest do wymiany na ContiTech czy pompa wodna moze juz być na wykończeniu? czekam na opinie i wielkie dzięki za odpowiedzi;)

świszczy i piszczy na zimnym!

: pt kwie 22, 2011 19:12
autor: stonefree
Jarcage pisze:polałem oleju na strone płaską
Polewa się wodą jak już, teraz pasek jest do wymiany.
Jarcage pisze:piszczy od strony płaskiej bez rowków, czyli tam gdzie napędzana jest pompa wodna
Najpierw sprawdź, czy pasek był dobrze załozony, bo coś mi się wydaje, że ktoś założył go niepoprawnie. Jak już pasek zdejmiesz umyj wszystkie kółka i sprawdź, czy pompy i alternator nie mają luzów i czy obracają się cicho i lekko. Sprawdż też zawiasę alternatora, bo czasami otwory się wyrabiają i alternator stoi na ukos.

Re: świszczy i piszczy na zimnym!

: sob kwie 23, 2011 15:32
autor: Jarcage
stonefree pisze:teraz pasek jest do wymiany.
pasek od nowości tak ma i juz mam go wymienić?

Re: świszczy i piszczy na zimnym!

: sob kwie 23, 2011 16:23
autor: snabollskrieg
jest do wymiany bo polałeś go olejem, nie wolno smarować rozrządu,został zaprojektowany do pracy na sucho i tak też ma być:)

świszczy i piszczy na zimnym!

: sob kwie 23, 2011 16:25
autor: grandi
Jest spycialny spray do pasków

świszczy i piszczy na zimnym!

: sob kwie 23, 2011 18:53
autor: t0mal
Duże koło pasowe do sprawdzenia - guma w kole pewnie sparciała, koło ma bicie, albo podskakuje.
Jeśli to wina koła pasowego to następny poleci klin na wale, także ja bym raczej tego nie ignorował.

Jak upewnisz się że duże koło pasowe jest ok, zdejmij pasek i obadaj łożyska w alternatorze i kółko alternatora.

Re: świszczy i piszczy na zimnym!

: pn kwie 25, 2011 09:09
autor: grzester
snabollskrieg pisze:jest do wymiany bo polałeś go olejem, nie wolno smarować rozrządu,został zaprojektowany do pracy na sucho i tak też ma być:)
przeciez kolega nie mowi o pasku rozrzadu...

masz wspomaganie kierownicy?
tak jak napisal kolega stonefree sprawdz czy koła pasowe mają luzy i czy lekko się obracają.

świszczy i piszczy na zimnym!

: pn kwie 25, 2011 23:40
autor: adamwwy
Mi w Vento 1.9 1Y też popiskiwał. Olałem to i jak dostał dobrze w palnik (150km/h przez 25km) to przestał i już od 2 tygodni jest spokój. Piszczy gładka strona o napinacz. U mnie jest pompa napędzana stroną z rowkami po gładkim kole od pompy. I nie tylko w 1Y. W 1.8 ABS i 1.6 1F też tak mam. W 1.8 ADZ też tak było.

świszczy i piszczy na zimnym!

: wt kwie 26, 2011 22:04
autor: stonefree
adamwwy,
stonefree pisze:Sprawdż też zawiasę alternatora, bo czasami otwory się wyrabiają i alternator stoi na ukos

Re: świszczy i piszczy na zimnym!

: śr kwie 27, 2011 01:12
autor: adamwwy
U mnie już jest ok. Ogólnie nie wiem czemu tak było. Wymieniałem rozrząd i musiałem odciągnąć napinacz, żeby zdjąć pasek wielorowkowy, a po założeniu i odpaleniu piszczał cały czas. Ale po przegonieniu auta się uspokoił.