[Diesel] świszczy i piszczy na zimnym!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Qto, Adamm, miś fazi, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

świszczy i piszczy na zimnym!

Postprzez Jarcage » Pt kwi 22, 2011 00:38

Witam!! posiadam golf III 1.9d 93r, silnik 1Y. na zimnym silniku pasek wielorowkowy piszczy lecz po kilku minutach przestaje czasami zaczyna piszczeć gdy jade i skręcam w prawo. pasek wymienial sprzedający mi auto miesiąc temu, założył Gates'a. ja oczywiście doszedłem ze piszczy od strony płaskiej bez rowków, czyli tam gdzie napędzana jest pompa wodna. polałem oleju na strone płaską i cisza na kilka sekund. teraaz pytanie: czy to ten zatwardziały pasek Gates'a jest do wymiany na ContiTech czy pompa wodna moze juz być na wykończeniu? czekam na opinie i wielkie dzięki za odpowiedzi;)
Jarcage
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Cz kwi 30, 2009 22:26
Lokalizacja: Dobrzany
Online: 2h 7m
Silnik: 1Y

świszczy i piszczy na zimnym!

Postprzez stonefree » Pt kwi 22, 2011 19:12

Jarcage napisał(a):polałem oleju na strone płaską

Polewa się wodą jak już, teraz pasek jest do wymiany.
Jarcage napisał(a):piszczy od strony płaskiej bez rowków, czyli tam gdzie napędzana jest pompa wodna

Najpierw sprawdź, czy pasek był dobrze załozony, bo coś mi się wydaje, że ktoś założył go niepoprawnie. Jak już pasek zdejmiesz umyj wszystkie kółka i sprawdź, czy pompy i alternator nie mają luzów i czy obracają się cicho i lekko. Sprawdż też zawiasę alternatora, bo czasami otwory się wyrabiają i alternator stoi na ukos.
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Online: 4d 48m
Pomógł: 361

Re: świszczy i piszczy na zimnym!

Postprzez Jarcage » So kwi 23, 2011 15:32

stonefree napisał(a):teraz pasek jest do wymiany.


pasek od nowości tak ma i juz mam go wymienić?
Jarcage
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Cz kwi 30, 2009 22:26
Lokalizacja: Dobrzany
Online: 2h 7m
Silnik: 1Y

Re: świszczy i piszczy na zimnym!

Postprzez snabollskrieg » So kwi 23, 2011 16:23

jest do wymiany bo polałeś go olejem, nie wolno smarować rozrządu,został zaprojektowany do pracy na sucho i tak też ma być:)
snabollskrieg
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt paź 05, 2010 19:34
Online: 9h 54m
Auto: golf mkIII
Silnik: td

świszczy i piszczy na zimnym!

Postprzez grandi » So kwi 23, 2011 16:25

Jest spycialny spray do pasków
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932
grandi
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: EL
Online: 12d 16h 1m
Pomógł: 312
Auto: golf 2 GL
Silnik: RP

świszczy i piszczy na zimnym!

Postprzez t0mal » So kwi 23, 2011 18:53

Duże koło pasowe do sprawdzenia - guma w kole pewnie sparciała, koło ma bicie, albo podskakuje.
Jeśli to wina koła pasowego to następny poleci klin na wale, także ja bym raczej tego nie ignorował.

Jak upewnisz się że duże koło pasowe jest ok, zdejmij pasek i obadaj łożyska w alternatorze i kółko alternatora.
t0mal
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Radzyń Podlaski/Lublin
Online: 6d 20h 29m
Pomógł: 363
Auto: Golf 2 i MB 260E
Silnik: AAZ

Re: świszczy i piszczy na zimnym!

Postprzez grzester » Pn kwi 25, 2011 09:09

snabollskrieg napisał(a):jest do wymiany bo polałeś go olejem, nie wolno smarować rozrządu,został zaprojektowany do pracy na sucho i tak też ma być:)


przeciez kolega nie mowi o pasku rozrzadu...

masz wspomaganie kierownicy?
tak jak napisal kolega stonefree sprawdz czy koła pasowe mają luzy i czy lekko się obracają.
grzester
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sie 10, 2010 15:06
Lokalizacja: Baćkowice
Online: 1d 22h
Auto: Golf II Megane II
Silnik: 1.9D

świszczy i piszczy na zimnym!

Postprzez adamwwy » Pn kwi 25, 2011 23:40

Mi w Vento 1.9 1Y też popiskiwał. Olałem to i jak dostał dobrze w palnik (150km/h przez 25km) to przestał i już od 2 tygodni jest spokój. Piszczy gładka strona o napinacz. U mnie jest pompa napędzana stroną z rowkami po gładkim kole od pompy. I nie tylko w 1Y. W 1.8 ABS i 1.6 1F też tak mam. W 1.8 ADZ też tak było.
adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków
Online: 4d 12h 17m
Pomógł: 4

świszczy i piszczy na zimnym!

Postprzez stonefree » Wt kwi 26, 2011 22:04

adamwwy,
stonefree napisał(a):Sprawdż też zawiasę alternatora, bo czasami otwory się wyrabiają i alternator stoi na ukos
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Online: 4d 48m
Pomógł: 361

Re: świszczy i piszczy na zimnym!

Postprzez adamwwy » Śr kwi 27, 2011 01:12

U mnie już jest ok. Ogólnie nie wiem czemu tak było. Wymieniałem rozrząd i musiałem odciągnąć napinacz, żeby zdjąć pasek wielorowkowy, a po założeniu i odpaleniu piszczał cały czas. Ale po przegonieniu auta się uspokoił.
adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków
Online: 4d 12h 17m
Pomógł: 4




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,