Silnik Mk3 1.9TD w budzie Mk4 1.4 benzyna problem z zegarami

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Czesiek82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt mar 22, 2011 12:37

Silnik Mk3 1.9TD w budzie Mk4 1.4 benzyna problem z zegarami

Post autor: Czesiek82 » wt mar 22, 2011 20:21

Mam Anglika Golfa IV z 2000r z silnikiem z Golfa III 1.9TD. Moj Golf byl fabrycznie z silnikiem 1.4 benzyna. Nie ja robiłem przekładkę, nabyłem już takiego. Problem jest z 'zegarami'. Nie działa obrotomierz, prędkościomierz oraz licznik przebiegu. Przy dośc niskim poziomie paliwa, ale NIE REZERWA, po manewrze skrętu wskaźnik poziomu paliwa opada i zapala sie rezerwa, po czym po chwili jazdy na wprost gaśnie i wskaźnik idzie w górę. Sprawdziłem WAGiem zegary i wszystko jest ok, licznik jest sprawny. WAG wykrył mnóstwo błędów czujników, w tym błąd czujnika prędkości i ABS w lewym przednim kole. Czy to może być powód braku wskazań prędkości i przebiegu? Gość od którego mam auto twierdził, że obroty nigdy nie działały a prędkościomierz przestał działać kilka tygodni temu (czujnik??). Sygnał o wartości obrotów idzie ze skrzyni biegów z impulasatora lub przez linke (wcześniejsze modele), u mnie nie widać ani impulasatora ani linki. Przy skrzyni biegów jest wolna wtyczka z 6 pinami której nie ma gdzie wpiąć - jest ona połączona z wiązką, która przekazuje sygnał ze skrzyni do świateł wstecznych. Czy ktoś ma doświadczenie z tego typu przekładkami? Dziekuję!



Awatar użytkownika
gąsior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt mar 22, 2011 18:54
Lokalizacja: szczecin

Silnik Mk3 1.9TD w budzie Mk4 1.4 benzyna problem z zegarami

Post autor: gąsior » wt mar 22, 2011 21:38

na bank coś źle podłączone, a licznik powinien być od tego diesla bo od benzyny nie trybi...



Zapfen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob paź 11, 2008 15:05
Lokalizacja: POZNAŃ

Silnik Mk3 1.9TD w budzie Mk4 1.4 benzyna problem z zegarami

Post autor: Zapfen » śr mar 23, 2011 01:09

o matko... ciężko ogarnąć, bo różnice są spore... a vagowi sie nie dziwie, bo w 19 td (aaz) nie ma zadnej elektroniki/komputerka, wiec komp zapewne został stary (z 1.4) no a raczej nie masz go do czego podłączyć, nie oszukujmy sie - aaz to prymitywna jednostka


Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Silnik Mk3 1.9TD w budzie Mk4 1.4 benzyna problem z zegarami

Post autor: jhosef » śr mar 23, 2011 12:52

Na obrotomierz bym nie liczył bo to zupełnie inna bajka. Różnica jest duża nawet między MK3 z TD a TDI, a co dopiero takie manewry jak z mk3 do mk4 i z PB do ON. Tu raczej trze baby zegary z obrotkiem z mk3 TD ale jak to reszta łyknie...

Dałoby pewnie się przywrócić działanie licznika kilometrów. Z czego jest skrzynia/ impulsator?

Czy bak i wkład z pływakiem został z benzyniaka?

Ogólnie to kupiłeś taką rzeźbę, że szkoda gadać. A wkładanie w ogóle silnika z wadą fabryczną (no może nie wada ale przypadłością - ścinanie się klina na wale) to w ogóle rewelacja. Do tego technologicznie 10 lat wstecz.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Silnik Mk3 1.9TD w budzie Mk4 1.4 benzyna problem z zegarami

Post autor: JABcok20 » czw mar 24, 2011 07:56

wow ale ulep:d ale nie pękaj ten 1.4 to dopiero jest padaczka:D


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Czesiek82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt mar 22, 2011 12:37

Re: Silnik Mk3 1.9TD w budzie Mk4 1.4 benzyna problem z zega

Post autor: Czesiek82 » ndz mar 27, 2011 01:47

jhosef pisze:Dałoby pewnie się przywrócić działanie licznika kilometrów. Z czego jest skrzynia/ impulsator?

Czy bak i wkład z pływakiem został z benzyniaka?
Skrzynia musi byc z mk3 (pewnie kompletny silnik przezucony) bo raczej nie widze opcji by ktos z mk4 zmontował z tym silnikiem lol

Co do baku to szczerze nie wiem, wlew jest z szerokim gardłem wiec wymieniony na ON, i jeśli to stanowi całość to zapewne bak też jest z diesla. Pływak wariuje, nawet jak mam 3/4 baku to po ostrzejszym zakrecie wskazówka leci w lewo, po czym wraca do punktu wyjścia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości