Strona 1 z 3

duże spalanie oraz błąd przy pierwszym odpaleniu

: wt lut 22, 2011 18:43
autor: ziombel17
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tu nowy więc na wstępie przepraszam jeśli ten temat założyłem nie w tym miejscu.Używałem szukajki aby znaleźć rozwiązanie moich problemów ale nikt nie miał takich akcji jak ja mam ze swoim golfikiem...
Kupiłem niedawno golfa 4 1.9TDI kombi 101koni skrzynia automat.Mój problem polega na tym że codziennie rano przy pierwszym odpaleniu wyskakuje mi na kompie błąd "STOP KUHLMITTEL PRUFEN BETRIEBS-ANLEITUNG".Przetłumaczyłem to sobie na polski i chodzi o zbyt mały poziom płynu chłodniczego. Sęk w tym że płyn jest na dobrym poziomie.Poprzedni właściciel twierdzi że zaczęło się to świecić po tym jak wymienił rozrząd, pompę wody i płyn chłodniczy.Błąd wyświetla się tylko przy pierwszym odpaleniu, po odczekaniu 30 sekund gaszę silnik i odpalam jeszcze raz i już jest OK. Co to może byc??

Drugą sprawą jest spalanie :-( . Nie wiem czy to normalne żeby golfik z takim silnikiem palił 9 litrów przy jezdzie najdelikatniejszej jak się da? jak trochę go popędzę to średnie spalanie pokazuje 11-12litrów. jeżdzę na odcinku 15km do pracy i 15 z pracy, silnik się nie zdąży dobrze rozgrzać ale wydaje mi się że 9-12 litrów na 100 to i tak trochę przy dużo. Jak myślicie?Dieselka kupiłem w dużej mierze ze względów ekonomicznych ponieważ dużo dobrego się nasłuchałem o spalaniu silników 1.9TDI (w granicach 6-7) litrów w mieście a tu lipa (na 22 litrach robię 250 kilometrów) :-( POMOCY

duże spalanie oraz błąd przy pierwszym odpaleniu

: wt lut 22, 2011 18:58
autor: seba198666
dolej troche płynu chłodniczego dużo ludzi tak ma i pisali ze dolanie na równo z max pomogło..czujnik ten jest czuły a jak jest zimno płyn sie kurczy i jest go mniej oraz sprawdź bezpiecznik od wentylatora. a co do spalania trzeba sprawdzic czujnik temperatury płynu oraz termostat na początek

duże spalanie oraz błąd przy pierwszym odpaleniu

: wt lut 22, 2011 19:11
autor: ziombel17
płyn jest na maximum, bezpiecznik od wentylatora też git :? A gdzie jest ten czujnik temperatury płynu i jak go sprawdzić? Też uwazasz że to spalanie jest za duże?

duże spalanie oraz błąd przy pierwszym odpaleniu

: wt lut 22, 2011 19:23
autor: seba198666
pewnie że za duze.mój pali 7-8 przy ostrej jezdzie, czujnik musisz sprawdzić komputerem. na zimnym musi pokazywać taką temp jaka jest na zewnatrz na nagrzanym silniku koło 90 stopni. czujnik jest na wezu płynu chłodzącego w okolicy głowicy. a termostat to sprawdzisz tak;
odpal samochód poczekaj pare minut i chwyć za dolnego weza od chłodnicy ma być zimny dopuki silnik nie złapie 90stopni. jesli bedzie ciepły wczesniej znaczy ze termostat puszcza i jest do wymiany

duże spalanie oraz błąd przy pierwszym odpaleniu

: śr lut 23, 2011 00:41
autor: perki
ziombel17, nie sugeruj sie wskazaniami kompa bo moze ci pokazywac i 30 litrow jak jest zle skalibrowany . sprawdz tankujac paliwo ile wyjdzie srednia

duże spalanie oraz błąd przy pierwszym odpaleniu

: śr lut 23, 2011 01:06
autor: guziolek
Co do czujnika to u mnie też świruje, kumpel mówił, że sporo tego wymieniają w zakładzie, także chyba powszechna usterka. Czujnik może trochę przyśniedział, czy coś i gorzej przewodzi, druga sprawa to może być stary płyn który już nie ma takich właściwości jak na początki w minusowych temeperaturach. Nie masz się raczej co martwić. U siebie dolałem i tak do -10 mam, spokój, jak jest mniej to woła żeby dolewać płynu.

Re: duże spalanie oraz błąd przy pierwszym odpaleniu

: śr lut 23, 2011 07:29
autor: ziombel17
perki pisze:ziombel17, nie sugeruj sie wskazaniami kompa bo moze ci pokazywac i 30 litrow jak jest zle skalibrowany . sprawdz tankujac paliwo ile wyjdzie srednia

nie sugeruje się kompem(pisałem że na 22 litrach robię 250 kilometrów) :-(

duże spalanie oraz błąd przy pierwszym odpaleniu

: śr lut 23, 2011 07:31
autor: ziombel17
do guziolek:

Płyn jest nowy był wymieniany przy rozrządzie i pompie wody jakieś 1000km temu...

duże spalanie oraz błąd przy pierwszym odpaleniu

: śr lut 23, 2011 07:37
autor: ziombel17
Dziś rano było -16.5C i do pracy dojechałem na praktycznie zimnym silniku(13km). Jakieś2 kilometry przed pracą czyli po jakiś 11 od startu wskazówka dygnęła trochę do góry ale zatrzymałem się przy sklepie na 3 minuty po bułki i jak wróciłem do samochodu to znów była na samym dole...czy to normalne??

duże spalanie oraz błąd przy pierwszym odpaleniu

: śr lut 23, 2011 11:30
autor: Grzechu_1990
Termostat to Ty masz sprawny? Bo mam wrażenie że nadaje sie do wymiany.

duże spalanie oraz błąd przy pierwszym odpaleniu

: śr lut 23, 2011 14:50
autor: seba198666
zacznij od termostatu. sprawdz jak pisałem. skoro dojezdzasz do pracy i nie łapie 90st otwórz maske chwyć za dolnego weza ma być zimny. ale termostat chyba ci puszcza skoro po 13km nie masz 90st.

duże spalanie oraz błąd przy pierwszym odpaleniu

: śr lut 23, 2011 15:40
autor: perki
jak da sie nadmuch na wysoka temp i np na 4 kreski i jedzie sie glownie w miescie to temp nie wzrosnie do 90 stopni przy minus 17

sprawdz czy jak dasz nawiew na zimne czy sie rozgrzeje

duże spalanie oraz błąd przy pierwszym odpaleniu

: śr lut 23, 2011 18:54
autor: seba198666
perki pisze:jak da sie nadmuch na wysoka temp i np na 4 kreski i jedzie sie glownie w miescie to temp nie wzrosnie do 90 stopni przy minus 17
złapie 90st bez problemu tylko dłużej to potrwa. jak jest termostat dobrej firmy i sprawny to złapie i bedzie trzymać 90st.
u mnie tez nie chciało złapać 90 w mrozy przy nawiewie na max. po wymianie termostatu na wahlera łapie 90st i trzyma cały czas nie zaleznie od tego jak ustawiony mam nawiew. niektórzy mechanicy nawiercają na termostacie mała dziurke ze niby łatwiej sie odpowietrza. w starym tez ja miałem. jak zakładałem wahlera kazałem nic nie wiercić skoro fabrycznie nie ma dziurki to tak ma być. od tamtej pory jest super nie zaleznie od tego jaki jest mróz zawsze łapie 90st. w duze mrozy przejade 10-15km i mam taka temp w aucie ze moge nago jechać :grin: i na zegarach oczywiście 90st

Re: duże spalanie oraz błąd przy pierwszym odpaleniu

: śr lut 23, 2011 20:29
autor: Detektor
perki pisze:jak da sie nadmuch na wysoka temp i np na 4 kreski i jedzie sie glownie w miescie to temp nie wzrosnie do 90 stopni przy minus 17
i tu się z Tobą nie zgodzę kolego bo ja swoje auto w takie mrozy na dystansie 15km (jadąc do pracy) dogrzewam spokojnie a max temp. osiąga po około 10-11km przy ustawionym climatronicu na 25 stopni, dodam że mieszkam w Warszawie ale akurat mam niewiele świateł po trasie.

Kolegoziombel17 a zwróć uwagę następnym razem jaka dokładnie temperatura wskoczy na blacie jak dojedziesz do celu ? Jeżeli masz walnięty termostat i silnik się niedogrzewa to wskazanie twojego spalania przy takich temperaturach jest całkiem realne.