Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotoporada)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Re: Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM (film problem + foto porad

Post autor: gelek82 » ndz lis 11, 2012 21:09

munior pisze:
gelek82 pisze:Prawidłowy kąt wtrysku powienien wynosić miedzy a 49-51 przecież.
A teraz mam między 39-43.
Na pewno takie wartości ,nie powodują trudności w odpalaniu .
italiano_83 pisze:może rozrusznik po nagrzaniu już nie wyrabia i stąd problem z rozruchem...
Ano właśnie ...niema to jak stare 1z ,AHU i im podobne .W nowszych jak np. ALH tak "poprawili " soft :chytry: , że takie rzeczy ,jak zbyt wolne kręcenie rozrusznika ,słabszy akumulator itd.powodują takie cuda że na ciepłym trzeba dłużej pokręcić .I to ,a nie kąt wtrysku jest przyczyną twoich problemów ...Jest jeszcze jedna opcja ,że ci głowiczka w pompie pada ,ale to mało prawdopodobne i łatwe do wykluczenia w kilka minut ...wystarczy schłodzić rozgrzaną głowiczkę zimną wodą i jak lepiej odpali ,to wiadamo że z nią kiepsko.Jak to nie głowiczka ,to tylko zmiana softu w ecu ,ratuje sutuację ...albo nowy aku i rozrusznik :grin:
Witam ponownie,
wyciągnąłem rozrusznik, rozebrałem, wyczyściłem i przesmarowałem,
chodzi lżej, szybciej kręci i już nie mam problemu z odpalaniem na ciepłym silniku :smirk:
dzięki za pomoc


FOTOPORADA Z CZYSZCZENIA ROZRUSZNIKA

1. wyciągamy rozrusznik z samochodu
100_9936.JPG

2. odkręcamy elektromagnes
100_9940.JPG
100_9941.JPG
100_9942.JPG

3. Odkręcamy i zdejmujemy osłonę wałka rozrusznika oraz dwie długie śruby
100_9946.JPG
100_9947.JPG

4. Zdejmujemy zabezpieczenie z wałka (zawleczkę) i ściągamy osłonę pod którą znajduje się szczotkotrzymacz
100_9948.JPG
100_9949.JPG
100_9950.JPG

5. Wyciągamy szczotkotrzymacz, sprawdzamy stan oraz długość szczotek.
100_9951.JPG
100_9952.JPG
100_9953.JPG

6. Rozkładamy rozrusznik na dwie części: przekładnia planetarna i korpus z wirnikiem
100_9960.JPG
100_9961.JPG

7. Czyścimy korpus i wirnik benzynką ekstrakcyjną, oszyszczamy miedziane styki komutatora i smarujemy je smarem miedziowym dla lepszego przewodzenia
100_9974.JPG
100_9975.JPG

8. Rozbieramy na drobne części przekładnie planetarną, czyścimy ją dokładnie i smarujemy - ja użyłem smaru do przegubów STATOIL który pracuje w temperaturze do -30 stopni
100_9966.JPG
100_9969.JPG
100_9977.JPG

9. Następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności, po drodze dajemy dużo smaru pod osłonę wałka.
100_9981.JPG
100_9983.JPG

10. Zakładamy rozrusznik do samochodu i cieszymy się z jego użytkowania.


Czas pracy to 2 godziny:
15 minut = wyciąganie rozrusznika
90 minut = rozkręcanie, czyszczenie, smarowanie, skręcani
15 minut = montaż rozrusznika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt gru 21, 2012 12:44 przez gelek82, łącznie zmieniany 2 razy.



gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM (film problem + foto porada)

Post autor: gelek82 » pt gru 21, 2012 12:46

Dodałem powyżej fotoporadę z czyszczenia rozrusznika.
Minął miesiąc od czyszczenia i rozrusznik chodzi rewelacyjnie przy -16 stopniach mrozu :)



Awatar użytkownika
coolerclub
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob kwie 17, 2010 22:39
Lokalizacja: OKL

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotoporada)

Post autor: coolerclub » pn sty 27, 2014 14:32

a czy "kiepski" rozrusznik na wpływa na słabe/ kiepskie odpalanie w mrozy??? czy tylko na ciepłym?


SKODA OCTAVIA 1.9 TDI AGR

Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Re: Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotopor

Post autor: owcy2 » pn sty 27, 2014 15:12

Wpływa tak samo jak kiepski akumulator, jak nie dostanie dobrego kopa na rozruch to niemrawo pali. Spróbuj na prostowniku rozruchowym to zobaczysz różnicę :bajer:



mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotoporada)

Post autor: mk4tdi » sob lip 11, 2015 23:21

Witam
Koledzy silnik ALH + wtryski ASV + soft. Kąt wtrysku ustawiony był na forumowe 49-51, postanowiłem przyspieszyć kąt. Ustawiłem na 65-67 i auto żwawsze się zrobiło, ale w górnym zakresie obrotów zaczęło lekko poddymiać, czego na kącie 49-51 nie było,tzn przy pełnym bucie w górnym zakresie obr też lekko poddymiał ale teraz dymku jest trochę więcej. Oczywiście nie ma zasłony dymnej ale jednak zmiana jest. Czy to normalne?


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotoporada)

Post autor: italiano_83 » ndz lip 12, 2015 09:28

mk4tdi pisze:Czy to normalne?
Coś za coś, przyspieszasz kąt wtrysku zyskujesz lekko na dynamice w zakresie średnich i wyższych obrotów, dół lekko za to "siądzie" , silnik zacznie twardziej pracować, kopciuch się zwiększył bo pompa nie wysteruje polaniem gnoju na górze jak trzeba.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotopor

Post autor: mk4tdi » ndz lip 12, 2015 10:38

Fakt dzwiek silnika lekko sie zmienil ale mi to nie przeszkadza. Mozna tak z tym jezdzic czy lepiej opoznic troche?


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9202
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotoporada)

Post autor: wesol » ndz lip 12, 2015 12:12

przyspieszyc tak naprawde kat wtrysku tomoze tuner w programie. Tu ustawiasz tak by ECM sam sobie wysterowywal tak jak ma zapisane w mapie. Czyli teraz moze delikatnie walczyc ECM.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

flatron1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 421
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42

Re: Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotopor

Post autor: flatron1984 » ndz lip 12, 2015 16:52

Ja mam ustawiony na 63-65, tak jezdze od 5 lat i jest wszystko ok, wiec u Ciebie 65-67 moze zostac


ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm

gonzojenot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw lis 26, 2015 15:54
Lokalizacja: Witkowo

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotoporada)

Post autor: gonzojenot » pt lis 27, 2015 18:57

Witam jestem tutaj nowy aczkolwiek długo obserwowałem forum, szczególnie owy temat, miałem problem z odpalaniem gdy temperatura spadała poniżej zera, nie dawały mi spokoju wtryskiwacze więc postanowiłem do nich zajrzeć, wymieniłem końcówkę wtrysku sterującego, wszystkie wtrsyski poczyściłem i dałem do sprawdzenia, nowe podkładki, zmontowałem wszystko i po odpaleniu tak jakby zaczął delikatnie głośniej chodzić. Skorzystałem z tego właśnie tematu i zajrzałem do kąta wtrysku ustawiąjąc go odpowiednio: przedstawiam dwa filmiki z pracy silnika, co o niej sądzicie.. :)
https://www.youtube.com/watch?v=cZZbL9QVF8c
https://www.youtube.com/watch?v=vyadVR1TB74



Awatar użytkownika
stefano189
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 789
Rejestracja: śr gru 15, 2010 15:15
Lokalizacja: Gliwice

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotoporada)

Post autor: stefano189 » sob lis 28, 2015 01:50

popraw kąt. Zółta linia na rozgrzanym silniku ma oscylować wokół niebieskiej. :hmm:


MK3 bon jovi TDI + FMIC + heble R32 + 280 mm rear + 216-tki + VKLR + kolektor SDI+ 051C + "11 mm"
WYNIK :D = --- PS / --- Nm

LINK do mojego mk3 --->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=462883
Zapraszam --> https://www.facebook.com/asostefan" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Re: Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotopor

Post autor: daniel.wwe » sob lis 28, 2015 22:24

Przeciez poprawil :bajer: na drugim filmiku ma 52-54


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotoporada)

Post autor: markim321 » ndz lis 29, 2015 11:45

I co z odpalaniem na zimno? Poprawiło się? Na drugim filmiku odnosze wrażenie że pracuje bardziej twardo.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

gonzojenot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw lis 26, 2015 15:54
Lokalizacja: Witkowo

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotoporada)

Post autor: gonzojenot » ndz lis 29, 2015 12:20

Tak, na drugim filmie jest po poprawieniu :) ale jestem dociekliwy i wczoraj poświęciłem autku więcej czasu i poprawiłem kąt w zakres 52-53 :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 61 gości