Witajcie
Mam delikatny luz na wałku napędowym. Ubytek materiału jest zarówno na wałku jak i na tulejkach. Na koncówce wałka 20mm założonego na tej pompie widać gibania na oko 1,5-2mm. Obawiam sie, że to trochę dużo, tym bardziej, że w pompie będzie tłoczek 11mm. W jednym zakładzie w Toruniu za nowe tulejki i tulejowanie (nowe tulejki sa nadmiarowe) krzycza 200 zł, w drugim chca mi zaraz całą pompę uszczelniać i kasować 600 zł.
Zastanawiam się, czy dam radę samodzielnie przetoczyć te tulejki. Z tego co wiem metody sa dwie: jedni robią to na skalibrowanej maszynie inni maja odpowiedni frez załozony na wiertarkę albo tokarkę, przedziewają go przez głowiczke zeby maksymalnie wycentrować oś i obrabiają.
Może ktoś z Was robi to we własnym zakresie? Sa na allegro takie honownice jak np ta: http://allegro.pl/jonnesway-honownica-d ... 67458.html. Co prawda honowanie to nie to samo co toczenie czy frezowanie, ale moze da rade?
Regeneracja pompy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Michał_1977
- _
- Posty: 14289
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Regeneracja pompy
tower, ja miałem taki sam problem,ale luz był zdecydowanie większy niż ten,który opisujesz.
Korpus pompy zawiozłem tokarzowi,kupiłem 2 tulejki rozrusznika od jakiegoś wózka widłowego i też mu dostarczyłem.Tulejki miały dokładnie taki sam wymiar zewnętrzny jak gniazda w pompie.Tokarz wcisnął je w korpus i rozwiercił rozwiertakiem na wymiar wałka,który wcześniej przetoczył z 17mm na 16,75mm lub 16,5mm (nie pamiętam dokładnie)
Pompa w ten sposób naprawiona śmiga już prawie 2 lata i nie wyczuwam luzu na owym wałku.Możesz śmiało w ten sposób postąpić
Tu masz pogląd jak to wyglądało przed naprawą...
[youtube][/youtube]
Korpus pompy zawiozłem tokarzowi,kupiłem 2 tulejki rozrusznika od jakiegoś wózka widłowego i też mu dostarczyłem.Tulejki miały dokładnie taki sam wymiar zewnętrzny jak gniazda w pompie.Tokarz wcisnął je w korpus i rozwiercił rozwiertakiem na wymiar wałka,który wcześniej przetoczył z 17mm na 16,75mm lub 16,5mm (nie pamiętam dokładnie)

Pompa w ten sposób naprawiona śmiga już prawie 2 lata i nie wyczuwam luzu na owym wałku.Możesz śmiało w ten sposób postąpić

Tu masz pogląd jak to wyglądało przed naprawą...

[youtube][/youtube]
Re: Regeneracja pompy
Przy takim luzie musiało Ci już ścinać pasek. Miałeś przecieki na simmeringu na ośce i zarysowania we wnętrzu korpusu od krzywo pracującego koszyka z rolkami? Bo u mnie przetarcia wewnątrz już są a simmering się pocił.
Chyba będę robił podobnie jak Ty (przynajmniej w kwestii dobrania tulejek z innych podzespołów). Bo oryginalna wewnątrzna tulejka Boscha z tego co widze do większości pomp o rozmiarze wałka 20mm (1 460 400 014) kosztuje w IC 6.67 zł, ale ta zewnętrzna dłuższa (1 460 400 310) już 56.47 zł. Nie wiem z czego wynika ta różnica. Nie wyprasowałem ich jeszcze z korpusu, ale wydaje się, że mają chyba inne zewnętrzne średnice.

Chyba będę robił podobnie jak Ty (przynajmniej w kwestii dobrania tulejek z innych podzespołów). Bo oryginalna wewnątrzna tulejka Boscha z tego co widze do większości pomp o rozmiarze wałka 20mm (1 460 400 014) kosztuje w IC 6.67 zł, ale ta zewnętrzna dłuższa (1 460 400 310) już 56.47 zł. Nie wiem z czego wynika ta różnica. Nie wyprasowałem ich jeszcze z korpusu, ale wydaje się, że mają chyba inne zewnętrzne średnice.

A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro
A80 B4 2,8 AAH Quattro
- Michał_1977
- _
- Posty: 14289
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Regeneracja pompy
Tak,waliło olejem tak,że wszystko w komorze silnikowej było zachlastane.Jeżeli tobie także leje,a zwłaszcza po pasku,to pasek koniecznie do wymiany
Szczerze powiedziawszy,to padł mi nawet tłoko-rozdzielacz,bo tyle poszło opiłków wgłąb pompy,że masakra...
Jeżeli nie będziesz mógł znaleźć tulejek w sklepie,to tokarz powinien mieć surowy brąz i niech z niego po prostu zrobi.Brąz sam w sobie ma pożądne właściwości smarujące,a jak będzie pływał w oleju,to te tulejki silnik przeżyją
Jest jakaś rodzaj brązu,który najlepiej się do takich operacji nadaje,tylko nie pamiętam jak się nazywa...chyba brąz techniczny

Szczerze powiedziawszy,to padł mi nawet tłoko-rozdzielacz,bo tyle poszło opiłków wgłąb pompy,że masakra...

Jeżeli nie będziesz mógł znaleźć tulejek w sklepie,to tokarz powinien mieć surowy brąz i niech z niego po prostu zrobi.Brąz sam w sobie ma pożądne właściwości smarujące,a jak będzie pływał w oleju,to te tulejki silnik przeżyją

Jest jakaś rodzaj brązu,który najlepiej się do takich operacji nadaje,tylko nie pamiętam jak się nazywa...chyba brąz techniczny

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości