Regeneracja pompy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Regeneracja pompy

Post autor: tower » czw sty 20, 2011 15:00

Witajcie

Mam delikatny luz na wałku napędowym. Ubytek materiału jest zarówno na wałku jak i na tulejkach. Na koncówce wałka 20mm założonego na tej pompie widać gibania na oko 1,5-2mm. Obawiam sie, że to trochę dużo, tym bardziej, że w pompie będzie tłoczek 11mm. W jednym zakładzie w Toruniu za nowe tulejki i tulejowanie (nowe tulejki sa nadmiarowe) krzycza 200 zł, w drugim chca mi zaraz całą pompę uszczelniać i kasować 600 zł.

Zastanawiam się, czy dam radę samodzielnie przetoczyć te tulejki. Z tego co wiem metody sa dwie: jedni robią to na skalibrowanej maszynie inni maja odpowiedni frez załozony na wiertarkę albo tokarkę, przedziewają go przez głowiczke zeby maksymalnie wycentrować oś i obrabiają.

Może ktoś z Was robi to we własnym zakresie? Sa na allegro takie honownice jak np ta: http://allegro.pl/jonnesway-honownica-d ... 67458.html. Co prawda honowanie to nie to samo co toczenie czy frezowanie, ale moze da rade?


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14289
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Regeneracja pompy

Post autor: Michał_1977 » czw sty 20, 2011 19:36

tower, ja miałem taki sam problem,ale luz był zdecydowanie większy niż ten,który opisujesz.
Korpus pompy zawiozłem tokarzowi,kupiłem 2 tulejki rozrusznika od jakiegoś wózka widłowego i też mu dostarczyłem.Tulejki miały dokładnie taki sam wymiar zewnętrzny jak gniazda w pompie.Tokarz wcisnął je w korpus i rozwiercił rozwiertakiem na wymiar wałka,który wcześniej przetoczył z 17mm na 16,75mm lub 16,5mm (nie pamiętam dokładnie) :bajer:
Pompa w ten sposób naprawiona śmiga już prawie 2 lata i nie wyczuwam luzu na owym wałku.Możesz śmiało w ten sposób postąpić :bigok:

Tu masz pogląd jak to wyglądało przed naprawą... :panna:
[youtube][/youtube]


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

tower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 18:37
Lokalizacja: Toruń

Re: Regeneracja pompy

Post autor: tower » czw sty 20, 2011 23:32

Przy takim luzie musiało Ci już ścinać pasek. Miałeś przecieki na simmeringu na ośce i zarysowania we wnętrzu korpusu od krzywo pracującego koszyka z rolkami? Bo u mnie przetarcia wewnątrz już są a simmering się pocił.

Chyba będę robił podobnie jak Ty (przynajmniej w kwestii dobrania tulejek z innych podzespołów). Bo oryginalna wewnątrzna tulejka Boscha z tego co widze do większości pomp o rozmiarze wałka 20mm (1 460 400 014) kosztuje w IC 6.67 zł, ale ta zewnętrzna dłuższa (1 460 400 310) już 56.47 zł. Nie wiem z czego wynika ta różnica. Nie wyprasowałem ich jeszcze z korpusu, ale wydaje się, że mają chyba inne zewnętrzne średnice.


Obrazek


A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14289
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Regeneracja pompy

Post autor: Michał_1977 » czw sty 20, 2011 23:44

Tak,waliło olejem tak,że wszystko w komorze silnikowej było zachlastane.Jeżeli tobie także leje,a zwłaszcza po pasku,to pasek koniecznie do wymiany :bajer:
Szczerze powiedziawszy,to padł mi nawet tłoko-rozdzielacz,bo tyle poszło opiłków wgłąb pompy,że masakra... :panna:
Jeżeli nie będziesz mógł znaleźć tulejek w sklepie,to tokarz powinien mieć surowy brąz i niech z niego po prostu zrobi.Brąz sam w sobie ma pożądne właściwości smarujące,a jak będzie pływał w oleju,to te tulejki silnik przeżyją :bigok:
Jest jakaś rodzaj brązu,który najlepiej się do takich operacji nadaje,tylko nie pamiętam jak się nazywa...chyba brąz techniczny :-k


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości