Pompa oleju 1.6 TD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pompa oleju 1.6 TD
Witam, mam pewien problem a mianowicie podczas rozruchu jest wszystko ok ale po nagrzaniu 1 lub 2 popychacze sobie stukają, nie jakoś drastycznie głośno ale słychać a ok. 4 tys temu wymieniałem cały komplet na INA do niedawna nie było słychać nic. Miałem też pewien przypadek jakiś 3 tyg temu z niechcący zatkałem odme i wywaliło mi troche oleju bagnetem i o-ring em koło niego. I teraz moje pytanie czy może być tak, że pompa oleju poszła się kochać?? i nie podaje oleju na głowice pod odpowiednim ciśnieniem? Dodam, że kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie po 2-3 sek po uruchomieniu. Olej ma najechane 8 tys km i wiem, że zrobiłem błąd kupując Lotos 15W40 a więc Mineralny. Golfik wg licznika ma najechane 350 tys km.
Wiec czy to może być wina pompy czy może olej straci jakiś tam właściwości smarne...
PozdraVWiam
Wiec czy to może być wina pompy czy może olej straci jakiś tam właściwości smarne...
PozdraVWiam
Moje małe wozidło viewtopic.php?f=87&t=352273 MK2 by kahn91
Pompa oleju 1.6 TD
Olej możesz wymienić, nie zaszkodzi. Jak dalej będzie stukać to przydałoby się zmierzyć ciśnienie oleju.
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
Pompa oleju 1.6 TD
tak jak napisał faradek najlepszym sposobem będzie zmierzenie ciśnienia wkręcając w głowicę zegar zamiast czujnika, powinno być na ciepłym silniku min 0,3 bara
Pompa oleju 1.6 TD
Dzięki.. Poprzednim razem też było coś podobnego coś lekko stukało a gdy wymieniłem olej przestało i dużo ciszej chodził.
Teraz jeszcze pytanie jaki olej proponujecie?
Teraz jeszcze pytanie jaki olej proponujecie?
Moje małe wozidło viewtopic.php?f=87&t=352273 MK2 by kahn91
Pompa oleju 1.6 TD
Ciśnienie oleju to w temperaturze oleju 80°C przy 2000 obr/min silnika minimum 0,2 MPa, czyli 2 bary.
To ja dziękuję za taki silnik.VireWolf88 pisze: powinno być na ciepłym silniku min 0,3 bara
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
Pompa oleju 1.6 TD
Co do oleju to przypuszczam że będzie tyle opinii ile userów na forum
nie no ja np na początku miałem przez pewien czas Lotosa 15w40 bo z takim olejem kupiłem golfika ale zmieniłemna na Elfa 15w40 bo jest dużo opini że lotos to kiepski olej, a następnie zmieniłem na mobila 10w40 a teraz zalałem Shela 10w40 wg mnie w domowych warunkach exploatacji ciężko jest określić który lepszy ale do silników z turbo raczej nie powinno się lać 15w40 a jaka marka to już co kto lubi
nie no ja np na początku miałem przez pewien czas Lotosa 15w40 bo z takim olejem kupiłem golfika ale zmieniłemna na Elfa 15w40 bo jest dużo opini że lotos to kiepski olej, a następnie zmieniłem na mobila 10w40 a teraz zalałem Shela 10w40 wg mnie w domowych warunkach exploatacji ciężko jest określić który lepszy ale do silników z turbo raczej nie powinno się lać 15w40 a jaka marka to już co kto lubi
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
Re: Pompa oleju 1.6 TD
z powietrza tego nie wziąłemkarol8114 pisze:Ciśnienie oleju to w temperaturze oleju 80°C przy 2000 obr/min silnika minimum 0,2 MPa, czyli 2 bary.To ja dziękuję za taki silnik.VireWolf88 pisze: powinno być na ciepłym silniku min 0,3 bara
Pompa oleju 1.6 TD
Rozumiem Cię i nie podważam tego, osobiście nie wyobrażam sobie smarowania o wartości 0,3 bara. W większości pojazdów ciśnienie smarowania po niżej 1 bara objawia się paleniem kontrolki.VireWolf88 pisze:z powietrza tego nie wziąłem
Pompa oleju 1.6 TD
Mi kontrolka gaśnie i na ciepłym albo podczas jazdy sie nia zapala. Ale bede musiał sprawdzić to ciśnienie oleju..
Moje małe wozidło viewtopic.php?f=87&t=352273 MK2 by kahn91
Pompa oleju 1.6 TD
Jeszcze raz wracając, po niżej w tekście masz napisane że minimalne ciśnienie powinno wynosić 2 bary, tak jak wcześniej pisałem.VireWolf88 pisze:z powietrza tego nie wziąłem
Obrazek
Pompa oleju 1.6 TD
Dzisiaj też zauważyłem, że podczas pracy silnika na wyższych obrotach zaczynał się lekko podgotowywać nigdy wskazówka nie wychodziła poza połowe nawet w cieplejsze dni wiec tak jak by nie miał odpowiedniego smarowania. Podczas jazdy na 5tce do 100 to jest ok 90* a przycisnałem na 3 do wyprzedzania to juz było 100* i rosło. Wiec raczej pompa oleju lub h****y olej... Dobrze mysle?
Moje małe wozidło viewtopic.php?f=87&t=352273 MK2 by kahn91
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Pompa oleju 1.6 TD
prawdopodobnie ci się zaciera tłoczek (zawór przelewowy) w pompie olejowej wydłubaj ten tłoczek przeczyść papierem ściernym 2000 i powinno jeszcze spoko polatać
było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm
Pompa oleju 1.6 TD
Jutro mam zamiar kupić nowa podkładkę pod miche i nowy olej z filtrami i do dzieła. Micha w dół może pompa oleju zaciągnęła syfu z dołu miski... A z wyjęciem tego tłoczka to dużo roboty??
Moje małe wozidło viewtopic.php?f=87&t=352273 MK2 by kahn91
Pompa oleju 1.6 TD
Zmierzyłem ciśnienie oleju na zimnym 5 Bar a w miare temp silnika malało i przy 90*C płynu chłodniczego wachało się pomiędzy 1.4 a 1.6 bar przy ok 2tys obrotów wynosiło 2.2-2.5 bar wiec raczej dobrze... Może już olej jest do dupy.
Moje małe wozidło viewtopic.php?f=87&t=352273 MK2 by kahn91
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości