Pompa oleju 1.6 TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kahn91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt kwie 20, 2010 22:32
Lokalizacja: Bysław CTU

Pompa oleju 1.6 TD

Post autor: kahn91 » śr sty 05, 2011 22:05

Witam, mam pewien problem a mianowicie podczas rozruchu jest wszystko ok ale po nagrzaniu 1 lub 2 popychacze sobie stukają, nie jakoś drastycznie głośno ale słychać a ok. 4 tys temu wymieniałem cały komplet na INA do niedawna nie było słychać nic. Miałem też pewien przypadek jakiś 3 tyg temu z niechcący zatkałem odme i wywaliło mi troche oleju bagnetem i o-ring em koło niego. I teraz moje pytanie czy może być tak, że pompa oleju poszła się kochać?? i nie podaje oleju na głowice pod odpowiednim ciśnieniem? Dodam, że kontrolka od ciśnienia oleju gaśnie po 2-3 sek po uruchomieniu. Olej ma najechane 8 tys km i wiem, że zrobiłem błąd kupując Lotos 15W40 a więc Mineralny. Golfik wg licznika ma najechane 350 tys km.

Wiec czy to może być wina pompy czy może olej straci jakiś tam właściwości smarne...

PozdraVWiam


Moje małe wozidło viewtopic.php?f=87&t=352273 MK2 by kahn91

Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

Pompa oleju 1.6 TD

Post autor: faradek » czw sty 06, 2011 12:23

Olej możesz wymienić, nie zaszkodzi. Jak dalej będzie stukać to przydałoby się zmierzyć ciśnienie oleju.



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Pompa oleju 1.6 TD

Post autor: Bartek_R » czw sty 06, 2011 12:41

tak jak napisał faradek najlepszym sposobem będzie zmierzenie ciśnienia wkręcając w głowicę zegar zamiast czujnika, powinno być na ciepłym silniku min 0,3 bara


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
kahn91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt kwie 20, 2010 22:32
Lokalizacja: Bysław CTU

Pompa oleju 1.6 TD

Post autor: kahn91 » czw sty 06, 2011 12:58

Dzięki.. Poprzednim razem też było coś podobnego coś lekko stukało a gdy wymieniłem olej przestało i dużo ciszej chodził.

Teraz jeszcze pytanie jaki olej proponujecie?


Moje małe wozidło viewtopic.php?f=87&t=352273 MK2 by kahn91

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Pompa oleju 1.6 TD

Post autor: karol8114 » czw sty 06, 2011 13:04

Ciśnienie oleju to w temperaturze oleju 80°C przy 2000 obr/min silnika minimum 0,2 MPa, czyli 2 bary.
VireWolf88 pisze: powinno być na ciepłym silniku min 0,3 bara
To ja dziękuję za taki silnik.



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Pompa oleju 1.6 TD

Post autor: Bartek_R » czw sty 06, 2011 13:10

Co do oleju to przypuszczam że będzie tyle opinii ile userów na forum :grin:
nie no ja np na początku miałem przez pewien czas Lotosa 15w40 bo z takim olejem kupiłem golfika ale zmieniłemna na Elfa 15w40 bo jest dużo opini że lotos to kiepski olej, a następnie zmieniłem na mobila 10w40 a teraz zalałem Shela 10w40 wg mnie w domowych warunkach exploatacji ciężko jest określić który lepszy ale do silników z turbo raczej nie powinno się lać 15w40 a jaka marka to już co kto lubi


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Re: Pompa oleju 1.6 TD

Post autor: Bartek_R » czw sty 06, 2011 13:14

karol8114 pisze:Ciśnienie oleju to w temperaturze oleju 80°C przy 2000 obr/min silnika minimum 0,2 MPa, czyli 2 bary.
VireWolf88 pisze: powinno być na ciepłym silniku min 0,3 bara
To ja dziękuję za taki silnik.
z powietrza tego nie wziąłem
Obrazek


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Pompa oleju 1.6 TD

Post autor: karol8114 » czw sty 06, 2011 13:42

VireWolf88 pisze:z powietrza tego nie wziąłem
Rozumiem Cię i nie podważam tego, osobiście nie wyobrażam sobie smarowania o wartości 0,3 bara. W większości pojazdów ciśnienie smarowania po niżej 1 bara objawia się paleniem kontrolki.



Awatar użytkownika
kahn91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt kwie 20, 2010 22:32
Lokalizacja: Bysław CTU

Pompa oleju 1.6 TD

Post autor: kahn91 » czw sty 06, 2011 13:44

Mi kontrolka gaśnie i na ciepłym albo podczas jazdy sie nia zapala. Ale bede musiał sprawdzić to ciśnienie oleju..


Moje małe wozidło viewtopic.php?f=87&t=352273 MK2 by kahn91

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Pompa oleju 1.6 TD

Post autor: karol8114 » czw sty 06, 2011 13:53

VireWolf88 pisze:z powietrza tego nie wziąłem
Obrazek
Jeszcze raz wracając, po niżej w tekście masz napisane że minimalne ciśnienie powinno wynosić 2 bary, tak jak wcześniej pisałem.



Awatar użytkownika
kahn91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt kwie 20, 2010 22:32
Lokalizacja: Bysław CTU

Pompa oleju 1.6 TD

Post autor: kahn91 » czw sty 06, 2011 23:01

Dzisiaj też zauważyłem, że podczas pracy silnika na wyższych obrotach zaczynał się lekko podgotowywać nigdy wskazówka nie wychodziła poza połowe nawet w cieplejsze dni wiec tak jak by nie miał odpowiedniego smarowania. Podczas jazdy na 5tce do 100 to jest ok 90* a przycisnałem na 3 do wyprzedzania to juz było 100* i rosło. Wiec raczej pompa oleju lub h****y olej... Dobrze mysle?


Moje małe wozidło viewtopic.php?f=87&t=352273 MK2 by kahn91

berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

Pompa oleju 1.6 TD

Post autor: berthold61 » pt sty 07, 2011 20:34

prawdopodobnie ci się zaciera tłoczek (zawór przelewowy) w pompie olejowej wydłubaj ten tłoczek przeczyść papierem ściernym 2000 i powinno jeszcze spoko polatać :hmm:


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

Awatar użytkownika
kahn91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt kwie 20, 2010 22:32
Lokalizacja: Bysław CTU

Pompa oleju 1.6 TD

Post autor: kahn91 » pt sty 07, 2011 20:45

Jutro mam zamiar kupić nowa podkładkę pod miche i nowy olej z filtrami i do dzieła. Micha w dół może pompa oleju zaciągnęła syfu z dołu miski... A z wyjęciem tego tłoczka to dużo roboty??


Moje małe wozidło viewtopic.php?f=87&t=352273 MK2 by kahn91

Awatar użytkownika
kahn91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt kwie 20, 2010 22:32
Lokalizacja: Bysław CTU

Pompa oleju 1.6 TD

Post autor: kahn91 » sob sty 08, 2011 14:46

Zmierzyłem ciśnienie oleju na zimnym 5 Bar a w miare temp silnika malało i przy 90*C płynu chłodniczego wachało się pomiędzy 1.4 a 1.6 bar przy ok 2tys obrotów wynosiło 2.2-2.5 bar wiec raczej dobrze... Może już olej jest do dupy.


Moje małe wozidło viewtopic.php?f=87&t=352273 MK2 by kahn91

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości