Wyswietlacz sredniego spalania w TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » czw lut 16, 2006 21:21

Corvax pisze:Panowie, jak sobie odpowiecie na pytanie jak jest regulowana dawka paliwa w TD to znajdziecie rozwiazanie.
ale sie zrobilo tajemniczo hehe


czy paliwo leci zaleznie od tego jak mam wcisniety pedal gazu (linka na pompie). ale czy to jest ta sama ilosc na kazdym biegu?/



W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: W3reWolf » czw lut 16, 2006 21:42

Kapibara pisze:
Corvax pisze:Panowie, jak sobie odpowiecie na pytanie jak jest regulowana dawka paliwa w TD to znajdziecie rozwiazanie.
ale sie zrobilo tajemniczo hehe


czy paliwo leci zaleznie od tego jak mam wcisniety pedal gazu (linka na pompie). ale czy to jest ta sama ilosc na kazdym biegu?/
Zawsze ta sama ilość paliwa leci, jeśli by przy każdym biegu inna ilość przepływała, to co to by musiałyby za wtryskiwacze, pompa itp, itp, żeby podawać za każdym razem inną dawke paliwa. Mam nadzieję, że dość zrozumiale to napisałem.



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » czw lut 16, 2006 22:41

no to w takim razie wypasik:-) takiej odpowiedzi oczekiwalem. wystarczy teraz sie dowiedziec ile paliwa jest dostarczane przy maksymalnie wcisnietym pedale gazu i dla pewnosci jeszcze jedna wartosc i to wystarczy do okreslenia kzywej dawkowania bo to chyab bedzie prosta a nei jakas parabola

[ Dodano: Czw Lut 16, 2006 22:16 ]
no tylko ne iuwzglednai to hamowanai silnikiem

[ Dodano: Czw Lut 16, 2006 22:16 ]
to jest najtansza metoda bo ceny przeplywomierzy sa astronomiczne



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt lut 17, 2006 09:58

a to nie bedzie takie proste bo krzywa dawkowania paliwa nie jest linią prostą.

a i zużycie paliwa jest zapewne zależne od obciążenia silnika.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt lut 17, 2006 12:11

koledzy, widze że temat jest ciekawy ale drogi i skomplikowany :) ciekawe czy jednak sie ud


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt lut 17, 2006 12:18

kurcze, czyli linka gazu odpada. jak narazie te przeplywomierze no ale to co najmniej 100 za jeden a to tosc duzo



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt lut 17, 2006 12:28

czemu sie tak uparliście na ta linke gazu - to jest najmniej precyzyjny pomiar jaki mozna sobie wyobrazic - gaz wciśnięty w podłoge nie oznacza maksymalnej dawki. do spalania potrzebne sa 2 czynniki paliwo i powietrze - skoro pomierzenie paliwa jest problematyczne powinniscie się zatanowic nad tym drugim :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt lut 17, 2006 13:29

cisnienie powietrza w dolocie - moim zdaniem tylko to jest potrzebne - o ile oczywiście sie wie jaki jest stosunek powietrza do dawki - moze nie bedzie to super precyzyjne, ale na pocieszenie dodam że w tdi jest to tez dalekie od ideału.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt lut 17, 2006 14:17

tylko troche trudno bedzie ustalić ten stosunek powietrza do dawki, co drugi ma pokręconą srubę od dawki paliwa i często zwiękoszone ciśnienie doładowania.

jak już coś robić to żeby było to choć trochę wiarygodne bo inaczej to ja osobiście nie widzę w tym sensu.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt lut 17, 2006 18:59

no wlasnei z tym p[owietrzem to ciezko. ale aptrzac obiektywnei to te 2 przeplywomierze na wysciu i wejsciu powrotnym baku sa idealnym rozwiazaniem. najbardziej dokladne. no neistety cena jest zaportowa na teog typu bajer


ale wczoraj jadac wymyslilem cos ciekawszego :bigok: :bajer: mozna zamiast zegarka zamontowac predkosciomiez cyfrowy. montuje sie czujnik halla do predkosciomierza i potem tylk ojakos cza to pokombinowac zeby na wyswietlaczu byla predkosc wmiare szybko zmieniana.

zastanawiam sie nad jednym -- sensem czegos takiego :-))) bo w sumie po co 2 predkosciomierze ehhehe



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » sob lut 18, 2006 00:01

a może się przydać do do obliczania średniej prędkści na danym odcinku/czasie.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » sob lut 18, 2006 00:12

no ciekawy bajerek:-) moment a czy czasem tego sie nie da ustawic zeby miezyl przyspieszenie???? program by zaczynal pomiar gdy pojawi sie sygnal na czujniku i skonczy gdy osiagnei pewna wartosc 100 km/h. to juz byloby super



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości