Strona 1 z 3

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

: wt gru 07, 2010 22:06
autor: Tekilus
Witam was!
GOLF IV 1.9 TDI ALH
Mam nie mały problem. W sobotę trochę pojeździłem bez żadnych problemów, zaparkowałem pod blokiem i kolejnego mroźnego dnia przekręcam stacyjkę, nagrzewam świece, trochę to trwało i kręcę, kręcę i nic. Za każdym kolejnym razem jest tak, że coś drga, ale nie może wejść na obroty. Co zrobiłem by wykryć usterkę?
- Akumulator ok
- układ paliwowy odpowietrzony, wymieniłem filtr paliwa, próbowałem pompować paliwo z karnistra bezpośrednio do pompy za pomocą pompki (gruszki)
- paliwo nie zamarzło (chociaż było zimno i na początku to podejrzewałem)
- elektrozawór n109 - przekręcam stacyjkę - grzeją świece, on pstryka - wyłącza się grzanie świec - on też pstryka. Mierzyłem napięcie to tylko przez chwilę jest na nim napięcie 12V, wtedy kiedy grzeją świece, później znika. To raczej nie jest normalne, ale nie znalazłem odpowiedzi na forum co może być tego przyczyną, co sprawdzać, czy przekaźnik może coś nawalać. Podpinałem bezpośrednio 12V z akumulatora do n109 i było słychać cykanie, ale nie odpala tak jak inni pisali. Podpiąłem komputer - efekt "1237 Zawór odcinający paliwo -N109 przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY "
Jako że pogoda nie sprzyja, udało mi się w końcu przetransportować go do garażu to jutro go rozbieram. Czy polecacie oglądać ten przekaźnik 109?
Proszę o pomoc i wyrozumiałość.
Jeśli był taki sam problem na forum a ktoś wie gdzie go znaleźć to proszę o link.

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

: wt gru 07, 2010 22:47
autor: Łuki_79
Wykręć zawór N109 i wyczyść w benzynie ekstrakcyjnej

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

: wt gru 07, 2010 23:09
autor: Tekilus
Taki mam zamiar jutro. A czy uważacie że to normalne, że niknie napięcie na n109 po chwili? Najbardziej mnie to dziwi!

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

: śr gru 08, 2010 17:47
autor: skipper
Tekilus sprawdź czy jest napięcie jak kręcisz rozrusznikiem. Jeśli nie ma wtedy to jest problem. Jeśli napięcie będzie szukaj dalej, tak jak kolega wyżej wspomniał wymyj N109 w benzynie ewentualnie poszukaj kogoś aby podmienić ten elektrozawór.

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

: czw gru 09, 2010 13:51
autor: Tekilus
Witam!
- Zaworek rozebrałem, przeczyściłem, sprawdzałem czy działa - według mnie działa, podaje 12V to się chowa główka do końca. Także niestety ale chyba to muszę wyeliminować.
- Przekaźniki sprawdzałem, są czyste, suche, nie zaśniedziałe.
- Rozrusznik sprawny, dałem rade trzymając go na jedynce i odpalając, skokami dojechać z kilka metrów do garażu.

Jedyna sprawa która mnie dziwi, to jak przekręcę kluczyk w stacyjce, to się pojawia 12V na tym zaworku, słychać taki szum na pompie, po kilku sekundach jest pstryk, napięcie ginie i szum znika.
Wczoraj odłączyłem kabelek od elektrozaworu i mierzyłem tylko na nim napięcie. Kiedy pojawia się na nim te 12V to też słychać było szum na pompie z pstryknięciem ale nie elektrozaworu. Napięcie znikło na kabelku, szum zniknął i było pstryknięcie.

Czy można spróbować wsadzić ten elektrozawór bez tego trzpienia?

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

: czw gru 09, 2010 14:46
autor: Sztomel
Tekilus pisze:Czy można spróbować wsadzić ten elektrozawór bez tego trzpienia?
Owszem, że można. Nawet bez tłoczka w N109 zgasisz silnik przekręcając kluczyk w stacyjce gdyż zdławi go klapa gasząca (o ile działa ona u Ciebie sprawnie). Jeśli bez tłoczka silnik odpali to znakiem tego następuje zwarcie do masy na przewodzie idącym z N109 do sterownika silnika bo przy zwarciu nawet podanie zasilania na N109 na "krótko" z akumulatora daje efekt braku możliwości uruchomienia silnika a przy otwartym obwodzie zasilania nie. Przy takim zwarciu silnik powinien się uruchomić po podaniu zasilania na N109 z aku ale pod warunkiem odczepienia wcześniej całkowicie kabla zasilającego N109 z ECU.

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

: czw gru 09, 2010 14:59
autor: Tekilus
Dzięki za podpowiedź. Wieczorem jeszcze spróbuję bez tego trzpienia. Też idę do kolegi co ma Golfa z ALH i pomierzę sobie jak u niego są te napięcia na zaworku. Czy też znikają po chwili czy nie. Napiszę wieczorem czy coś się udało.

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

: czw gru 09, 2010 20:58
autor: Tekilus
No to sprawdziłem zaworek wkładając go bez trzonka wysuwanego. Nic! To nie jest zaworek. Sprawdzałem też napięcie na zaworku u kolegi. Na początku jest 12V, po chwili znika i przy odpalaniu znów jest. I niestety też tak jest u mnie. Komputer nic odkrywczego nie pokazuje. Jutro poszukam czegoś przy rozruszniku, chociaż kręci.
Jak macie jakieś sugestie, pomysły co mogę sprawdzać to proszę was o rady!

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

: pt gru 10, 2010 16:45
autor: Tekilus
Czy możliwe jest iż jeżeli jest przesunięty rozrząd lub coś z rozrządem, może czujnik położenia wału, to nie odpali?

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

: pt gru 10, 2010 20:04
autor: jarciu_T4
zobacz czy vag widzi obroty jak kręcisz rozrusznikiem i zapodaj mu plaka wyeliminujesz rozrząd

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

: pt gru 10, 2010 20:27
autor: Łuki_79
Poluzuj nakrętkę na wtryskiwaczu,druga osoba niech kręci rozrusznikiem - sprawdz czy poleci paliwo

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

: pt gru 10, 2010 21:16
autor: Tekilus
JARCIU_T4 rozumiem że "Zapodaj mu plaka" znaczy psiknij mu do dolotu powietrza?
Łuki_79 z tego co wiem to mój ojciec luzował każdy i wychodzi paliwo poza wtryskiwacze, raczej to wykluczone.

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

: pt gru 10, 2010 23:36
autor: jarciu_T4
właśnie tak jak zaskoczy rozrząd ok..jak paliwo podczas kręcenia podawane jest do wtrysków to albo za małe ciś albo nie w tym momencie..co tez bedzie wymagało sprawdzenia rozrządu. a dymek jakiś się wydobywa podczas kręcenia???? troche ci chaotycznie napisałem ale mysle ze wiadomo o co chodzi

Nie odpala, bład N109 silnik ALH golf IV

: sob gru 11, 2010 00:07
autor: Tekilus
żadnego dymka nie ma. Jedyne co jak odpalam silnik to przez ułamek sekundy rusza się silnik, a później jak kręcę to tylko rozrusznik słychać.