[1.6 TD RA] Zastana pompa, problemy z kątem dynamicznym.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- trepek
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
- Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
- Kontakt:
[1.6 TD RA] Zastana pompa, problemy z kątem dynamicznym.
Witam.
Jestem posiadaczem Audi 80 z silnikiem 1.6 TD o oznaczeniu RA. Niedawno wymieniłem w samochodzie pompę wtryskową na 10mm pochodzącą z fiata croma 2.5TD, numer pompy 0 460 404 059.
Problem jest następujący - pompa wtryskowa cholernie długo stała ale sekcja pobierająca paliwo i tłocząca działają bez zarzutu (a przynajmniej nic nie kole w oko). Ciepły, zimny, po jeździe, przed pali od strzała, trzyma bardzo równe obroty na biegu jałowym. Ale... pompa dość dziwnie się zachowuje a mianowicie jest kapryśna co do ilości wciśniętego gazu. Praktycznie odpycha się tylko przy minimalnym naciśnięciu pedału (a to odpychanie się jest dość przyzwoite jak na ten silnik ale nie jak na 10mm pompę), chociaż w miarę zwiększania obrotów można nacisnąć więcej gazu. Jak się za dużo naciśnie to można sobie machać prawą stopą a pompa nie reaguje, jakoś tam jedzie ale ma ewidentnie Cię w dupie dopiero jak się popuści gaz i wejdzie się w "obszar" akceptowany przez pompę - zaczyna się rozpędzać. Co prawda nie zawsze tak jest ale bardzo często.
Zwykle rozpędzanie wygląda tak - 1 i 2 bieg ładnie ciągnie, 3 załapuje muła, 4 już lepiej a na 5 biegu zaskakuje dynamiką, szczególnie powyżej 3 tys obrotów, gdzie samochód dostaje kopa jakby uderzony w tyłek.
Planuję zakupić środek do przeczyszczania układów paliwowych motula, może coś to pomoże...
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie czy nie ale samochód nie kopci, bardzo często powyżej 2000 obr silnik buczy przy rozpędzaniu i hamowaniu silnikiem oraz dość twardo pracuje.
EDIT:
Co do tego ostatniego to może kąt wtrysku nieco opóźnię, jeden milimetr pompą od silnika nie zaszkodzi.
Jestem posiadaczem Audi 80 z silnikiem 1.6 TD o oznaczeniu RA. Niedawno wymieniłem w samochodzie pompę wtryskową na 10mm pochodzącą z fiata croma 2.5TD, numer pompy 0 460 404 059.
Problem jest następujący - pompa wtryskowa cholernie długo stała ale sekcja pobierająca paliwo i tłocząca działają bez zarzutu (a przynajmniej nic nie kole w oko). Ciepły, zimny, po jeździe, przed pali od strzała, trzyma bardzo równe obroty na biegu jałowym. Ale... pompa dość dziwnie się zachowuje a mianowicie jest kapryśna co do ilości wciśniętego gazu. Praktycznie odpycha się tylko przy minimalnym naciśnięciu pedału (a to odpychanie się jest dość przyzwoite jak na ten silnik ale nie jak na 10mm pompę), chociaż w miarę zwiększania obrotów można nacisnąć więcej gazu. Jak się za dużo naciśnie to można sobie machać prawą stopą a pompa nie reaguje, jakoś tam jedzie ale ma ewidentnie Cię w dupie dopiero jak się popuści gaz i wejdzie się w "obszar" akceptowany przez pompę - zaczyna się rozpędzać. Co prawda nie zawsze tak jest ale bardzo często.
Zwykle rozpędzanie wygląda tak - 1 i 2 bieg ładnie ciągnie, 3 załapuje muła, 4 już lepiej a na 5 biegu zaskakuje dynamiką, szczególnie powyżej 3 tys obrotów, gdzie samochód dostaje kopa jakby uderzony w tyłek.
Planuję zakupić środek do przeczyszczania układów paliwowych motula, może coś to pomoże...
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie czy nie ale samochód nie kopci, bardzo często powyżej 2000 obr silnik buczy przy rozpędzaniu i hamowaniu silnikiem oraz dość twardo pracuje.
EDIT:
Co do tego ostatniego to może kąt wtrysku nieco opóźnię, jeden milimetr pompą od silnika nie zaszkodzi.
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 03:21 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14085
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Żebyś nie musiał na razie rozbierać pompy,to zaaplikuj ten środek http://moto.allegro.pl/item1080956111_v ... ml_fv.html na ok. 70 l. paliwa i wyjeździj go,powinno pomóc.
Ja też miałem problem z pompą i ten środek jej pomógł
Ja też miałem problem z pompą i ten środek jej pomógł
- trepek
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
- Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
- Kontakt:
Ja kupiłem taki środek http://www.allegro.pl/item1034095757_sk ... 300ml.html
Muszę go tylko teraz odebrać.
Muszę go tylko teraz odebrać.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
- trepek
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
- Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
- Kontakt:
@marcinas1983
Podchodzi P&P. Diesle ssania nie mają Przyśpieszacz też się da bez problemu podłączyć, chociaż ja jeszcze go nie podłączyłem. W tej pompie wtryskowej mechanizm przyśpieszania jest znacznie bardziej zaawansowany niż w normalnej pompie od SB/RA.
A co do zdjęcia... narazie nie mam takiej możności ale pompy są bardzo do siebie podobne.
Oto jej zdjęcie http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 84be373d4a
Jakby zdjąć ramię od gazu oraz przyśpieszacz to mielibyśmy identyczny kadłubek co ori 9mm
@tomal
Hmm... a czy w osłonie linki gazu znajduje się jakiś dodatkowy mechanizm? Bo ten przewód jest strasznie gruby.
EDIT:
A jakby się komuś nudziło, to http://www.audi80.pl/16-td-ramoja-czarn ... t31207.htm
Podchodzi P&P. Diesle ssania nie mają Przyśpieszacz też się da bez problemu podłączyć, chociaż ja jeszcze go nie podłączyłem. W tej pompie wtryskowej mechanizm przyśpieszania jest znacznie bardziej zaawansowany niż w normalnej pompie od SB/RA.
A co do zdjęcia... narazie nie mam takiej możności ale pompy są bardzo do siebie podobne.
Oto jej zdjęcie http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 84be373d4a
Jakby zdjąć ramię od gazu oraz przyśpieszacz to mielibyśmy identyczny kadłubek co ori 9mm
@tomal
Hmm... a czy w osłonie linki gazu znajduje się jakiś dodatkowy mechanizm? Bo ten przewód jest strasznie gruby.
EDIT:
A jakby się komuś nudziło, to http://www.audi80.pl/16-td-ramoja-czarn ... t31207.htm
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 20:56 przez trepek, łącznie zmieniany 6 razy.
skok gazu , gov pomijam leżakowanie
ta pompa w serii ma niższe rpm 2050 twoja ori 2200 niby nie dużo a jednak i tnie dawkę wcześniej niż twoja , ale croma generowała 115 kM przy 3900rpm gdzie twoja 80kM przy 4500rpm
ta pompa w serii ma niższe rpm 2050 twoja ori 2200 niby nie dużo a jednak i tnie dawkę wcześniej niż twoja , ale croma generowała 115 kM przy 3900rpm gdzie twoja 80kM przy 4500rpm
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 20:56 przez vision, łącznie zmieniany 2 razy.
- trepek
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
- Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
- Kontakt:
Gov, mmm...
Narazie pompa śmiga na paliwie z motulem. Jeszcze tylko wymienię pokrywę zaworów na tą z golfa III 2.0, uszczelnię wał z krzywkami (bo coś mi się z simeringu leje chyba olej), pomyślę czy czasem czegoś nie zmienić w Oil Catch Tanku swoim i będzie pasowało gov'a zarzucić pompce.
Narazie pompa śmiga na paliwie z motulem. Jeszcze tylko wymienię pokrywę zaworów na tą z golfa III 2.0, uszczelnię wał z krzywkami (bo coś mi się z simeringu leje chyba olej), pomyślę czy czasem czegoś nie zmienić w Oil Catch Tanku swoim i będzie pasowało gov'a zarzucić pompce.
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 20:57 przez trepek, łącznie zmieniany 2 razy.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
- trepek
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
- Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
- Kontakt:
Moja pompa jest zastana ale z tego co już zdążyłem zauważyć - spalanie się nieco zmniejszyło przy przyzwoitej dynamice jazdy (napewno dynamiczniej niż na 9'tce). Poprostu NM robią swoje. Do tego lepsza kultura pracy.
Przyśpieszacz w pompie z Cromy nie tylko zmienia sam kąt wtrysku ale również (z tego co pamiętam) zmienia bardzo dużo w samym dawkowaniu paliwa - większa moc ale głośniejsza praca.
Oraz to, co napisał Vision. Same nastawy pompy. Moc wcześniej i jednocześnie większa moc ale za wysoko nie zakręci pompa. Jak zrobię gov'a to zdam relację.
Ale już teraz mogę powiedzieć, że powyżej 3000 wciaż nieźle ciągnie, lepiej od 9'tki.
[ Dodano: 16 Cze 2010 10:33 ]
Tiaa... kąt dynamiczny, kurde. Wężyk od LDA był odpięty
Teraz to zupełnie inna jazda A preparat motula również dobrze służy pompce.
Przyśpieszacz w pompie z Cromy nie tylko zmienia sam kąt wtrysku ale również (z tego co pamiętam) zmienia bardzo dużo w samym dawkowaniu paliwa - większa moc ale głośniejsza praca.
Oraz to, co napisał Vision. Same nastawy pompy. Moc wcześniej i jednocześnie większa moc ale za wysoko nie zakręci pompa. Jak zrobię gov'a to zdam relację.
Ale już teraz mogę powiedzieć, że powyżej 3000 wciaż nieźle ciągnie, lepiej od 9'tki.
[ Dodano: 16 Cze 2010 10:33 ]
Tiaa... kąt dynamiczny, kurde. Wężyk od LDA był odpięty
Teraz to zupełnie inna jazda A preparat motula również dobrze służy pompce.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: sob lip 09, 2011 00:29
[1.6 TD RA] Zastana pompa, problemy z kątem dynamicznym.
Witam wszystkich, pozwolę sobie podłączyć się pod temat
Kupiłem od kolegi Trepka jego pompę, właśnie tą samą której poświęcony jest ten temat.
Pompa dziś została zamontowana, samochód odpalił, popracował około pół godziny (odpowietrzanie układu chłodzenia), jednak ciągle lekko kopci na siwo. Podobno takie kopcenie, to jest oznaka złego ustawienia kąta wtrysku, który u mnie został ustawiony na 0.81 i nie jestem pewien czy to prawidłowa wartość. Trepek mówił mi, żeby przy ustawianiu kąta wtrysku nie sugerować się danymi dla oryginalnej pompy z silnika SB, tylko ustawić wartość taką jak dla Fiata Cromy (0.82-0.84) albo nawet 0.80 i tak właśnie zrobiłem z tym, że ustawiło się 0.81. Czy jest tutaj ktoś, kto jeździ SBkiem z pompą od Cromy ? A może zna ktoś prawidłową wartość kąta wtrysku dla silnika SB z pompą od Cromy ? Czy takie kopcenie przez jakiś czas od odpalenia silnika po odpowietrzeniu to jest norma i ustąpi dopiero po próbie drogowej ? Przy odpowietrzaniu silnik pracował praktycznie non stop na wolnych obrotach.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Paweł.
Kupiłem od kolegi Trepka jego pompę, właśnie tą samą której poświęcony jest ten temat.
Pompa dziś została zamontowana, samochód odpalił, popracował około pół godziny (odpowietrzanie układu chłodzenia), jednak ciągle lekko kopci na siwo. Podobno takie kopcenie, to jest oznaka złego ustawienia kąta wtrysku, który u mnie został ustawiony na 0.81 i nie jestem pewien czy to prawidłowa wartość. Trepek mówił mi, żeby przy ustawianiu kąta wtrysku nie sugerować się danymi dla oryginalnej pompy z silnika SB, tylko ustawić wartość taką jak dla Fiata Cromy (0.82-0.84) albo nawet 0.80 i tak właśnie zrobiłem z tym, że ustawiło się 0.81. Czy jest tutaj ktoś, kto jeździ SBkiem z pompą od Cromy ? A może zna ktoś prawidłową wartość kąta wtrysku dla silnika SB z pompą od Cromy ? Czy takie kopcenie przez jakiś czas od odpalenia silnika po odpowietrzeniu to jest norma i ustąpi dopiero po próbie drogowej ? Przy odpowietrzaniu silnik pracował praktycznie non stop na wolnych obrotach.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Paweł.
1989 Audi 80 B3 2.5 V6 mTDI project and 1989 Passat B3 1,9 mTDI
- Michał_1977
- _
- Posty: 14085
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[1.6 TD RA] Zastana pompa, problemy z kątem dynamicznym.
Pisz do JABcok20,on miał Cromowską pompę przy 1V,ale to jeden pies.
Myślę jednak,że najlepiej będzie jak ustawisz na słuch,bo nikt Ci tu nie jest w stanie zagwarantować,że akurat u Ciebie będzie grało
Myślę jednak,że najlepiej będzie jak ustawisz na słuch,bo nikt Ci tu nie jest w stanie zagwarantować,że akurat u Ciebie będzie grało
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
[1.6 TD RA] Zastana pompa, problemy z kątem dynamicznym.
Ja ustawiałem u siebie na fabrykę i auto chodzi ładnie. Jak ustawiłem na 0.8 czy coś w tych granicach to miałem później problemy z rozruchem, ratowałem się wyciągnięciem przyspieszacza. Teraz mam 0.95 chyba i jest OK. Tylko ja mam pompę wtryskową składaka .
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: sob lip 09, 2011 00:29
[1.6 TD RA] Zastana pompa, problemy z kątem dynamicznym.
Udało się wczoraj nastawić kąt wtrysku na słuch, auto odpala na zimno od strzała, na ciepło też pali nieźle no i naprawde fajnie jeździ. Jak będzie mi się chciało to kiedyś zmierze jaki mam kąt wtrysku i wtedy napiszę jaki jest.
Teraz zastanawiam się jak rozwiązać problem z przyspieszaczem kąta wtrysku, bo w Cromie działa inaczej niż w ori pompie z SBka i ori mechanizmem tego nie uciągnę
Podobno Croma miała elektryczny siłownik do załączania tego przyspieszacza i jakiś automat, który to sterował...
Auto aktualnie odpala na ciepło i pracuje tak:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Teraz zastanawiam się jak rozwiązać problem z przyspieszaczem kąta wtrysku, bo w Cromie działa inaczej niż w ori pompie z SBka i ori mechanizmem tego nie uciągnę
Podobno Croma miała elektryczny siłownik do załączania tego przyspieszacza i jakiś automat, który to sterował...
Auto aktualnie odpala na ciepło i pracuje tak:
" onclick="window.open(this.href);return false;
1989 Audi 80 B3 2.5 V6 mTDI project and 1989 Passat B3 1,9 mTDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 45 gości