problem z przyspieszeniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn maja 17, 2010 22:23

mario78 pisze:Kiedyś mi spadł ten wężyk o którym piszesz to nie chciał jechać wogóle, zamulony totalnie od samego początku.
Wszystko zależy od konkretnego sterownika. Niedawno przekonałem się osobiście że 028906021C (8bit, bez immo, 1Z) funkcjonuje zupełnie normalnie z odpiętym wężem do MAP sensora :grin:



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pn maja 17, 2010 22:33

mario78 pisze:Najlepiej podmienić zawór N75 z innego auta i się przejechać
Dobry pomysł gdyby nie to
Velthar pisze:Tylko jak wężyki są trafione to podmiana nic nie da
Najszybciej znleżć przyczynę podłączając pod vaga i logując dynamicznie grupę 003 przepływomierz i 011 ciśnienie doładowania .Wtedy od razu wiadomo co jest przyczyną.Szkoda że kolega mieszka daleko bo podepło by się kabelek ,chwila jazdy i wszystko jasne bez grzebania w aucie.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Kontakt:

Post autor: Velthar » pn maja 17, 2010 22:47

munior pisze:Szkoda że kolega mieszka daleko bo podepło by się kabelek ,chwila jazdy i wszystko jasne bez grzebania w aucie.
może niech napisze w swoim forum regionalnym :) pewnie znajdzie się ktoś kto pomoże przy autku pogrzebać.



kubik78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: śr sty 14, 2009 16:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kubik78 » wt maja 18, 2010 03:50

podpinam się z własnym pytaniem

mam ALE z programem.

na 1,2,3 biegu śmiga jak wyścigówka, 4 i 5 to straszna zamuła. Tak duża że czasami wyprzedzanie osobówki jadącej 110kmh jest zbyt trudne.

Podłączałem VAG i jakiś inny program u pompiarza i żadnych błędów.

Co proponujecie sprawdzić?

Czy to może przypadłość wszystkich 1.9 5-biegowych że różnica między 3 a 4 biegiem jest tak wyraźnie odczuwalna.



radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Post autor: radmen2 » wt maja 18, 2010 09:10

na poczatek wymienie przewody, moze to cos da. moge tez zrobic dynamiczne logi tylko powiedzcie w jaki sposob je sie robi?


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » wt maja 18, 2010 23:38

kubik78 pisze:(...) mam ALE z programem.

na 1,2,3 biegu śmiga jak wyścigówka, 4 i 5 to straszna zamuła. Tak duża że czasami wyprzedzanie osobówki jadącej 110kmh jest zbyt trudne.
No tak, 3 bieg się kończy, a na 4 tym słabo jedzie. Ciekawe co tam w tym programie narzeźbione. Proponuję zrobić log dynamiczny (003, 008 i 011) na 4 biegu i wszystko będzie jasne.

Nie jest to zjawisko normalne, ja mam wrażenie że 1 i 2 są za krótkie, na 3 ładnie jedzie, ale ani na 4, ani na 5 problemów nie ma.



radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Post autor: radmen2 » śr maja 19, 2010 16:40

zrobilem dzis dynamiczne logi, od 1 do 5 biegu, prosilbym o analize logow.
Link do tematu w diagnostyce http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4046531#4046531


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » czw maja 20, 2010 08:50

Mi to wygląda na problem z N75 jeśli tak przeładowuje, no chyba że gruszka jest uszkodzona w turbosprężarce - pominięcie N75 pomoże to sprawdzić.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » czw maja 20, 2010 10:03

tjwasiak pisze:Mi to wygląda na problem z N75 jeśli tak przeładowuje, no chyba że gruszka jest uszkodzona w turbosprężarce - pominięcie N75 pomoże to sprawdzić.
Dokładnie ,jak zrobić bajpas odpowiedziałem ci tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4046531#4046531 a w zasadzie napisałem to samo co inni
Ostatnio zmieniony czw maja 20, 2010 10:04 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » czw maja 20, 2010 10:14

Ale co ciekawe, taki poziom doładowania nie powinien prowadzić do żadnych błędów przy tym sterowniku!!!

Jeden z moich 1Ztów miał ten sam sterownik silnika i powerboxa. Ładował 1,25 bara praktycznie cały czas przy mocniejszym wciskaniu gazu... Problemem było to, że lepiej jechał od 120, niż do 120, ale żadnych błędów nie było, poziom wysterowania N75 "w normie". Obecnie, po przesiadce na 16bit wirus wymaga niższe doładowanie, auto jeździ dużo lepiej w całym zakresie obrotów...



radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Post autor: radmen2 » czw maja 27, 2010 18:06

no wiec przewody wymienione i brak poprawy. wychodzi na zawor N75.


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

pepsik1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: pn lis 09, 2009 19:42
Lokalizacja: Sworne

Post autor: pepsik1 » czw maja 27, 2010 18:11

spróbuj jeszcze się z kimś podmienić zaworami, i wtedy na stówę będziesz miał pewność że na pewno to to



radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Post autor: radmen2 » czw maja 27, 2010 18:14

niestety nie mam z kim sie podmienic, chyba ze pasowalby od toledo '99 110 KM. jesli nie zaworek to co jeszcze?

[ Dodano: 03 Cze 2010 12:04 ]
zmostkowalem przewody razem i po przejechaniu sie stwierdzilem ze chodzi jak trzeba, wyszlo na wine zaworka. Sprobowalem go przeczyscic, po rozkreceniu okazalo sie ze sprezynka jest polamana i posiada ok. 2/3 oryginalnej dlugosci, zlozylem wszystko z powrotem niestety nic to nie dalo.
Ps. przy zmianie przewodow podcisnienia zdlajem przewod idacy od turbiny do intercoolera. Zauwazylem tam dosc sporo oleju. Chyba to nie jest normalne..

[ Dodano: 20 Cze 2010 11:01 ]
no i w koncu zaworek wymieniony a autko smiga jaka ta lala, na kazdym biegu dochodzi do 4-4,5 tys obrotow. dzieki za pomoc.


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości