Strona 1 z 1

Zła kompresja na 3 cylindrze AFN

: czw kwie 01, 2010 22:55
autor: Velthar
Witam

Sprawdzałem u mechanika kompresje: 1- 29, 2-27, 3-20, 4-27 Bar.

I teraz zastanawiam się co bu tu było przyczyną i jak to naprawić. Oleju nie bierze ani grama. Jedynie kopci na biało niebiesko. Silnik nierówno pracuje. Zaraz po odpaleniu słuchać lekki gwizd z wydechu (katalizator wycięty), który później ustaje. Moc wydaje się ok. W płynie chłodniczym nie mam oleju, turbo ok.

Mniej więcej jakie koszty mogą być takiego remontu i co podejrzewać?

Pozdro

: czw kwie 01, 2010 23:03
autor: Haki
3 cylinderek - to wtrysk sterujący .. może był uszkodzony i stąd takie wyniki na pomiarze ... ciśnienia...
Chcesz zrobić to zrób wszystkie - bo jednego pierścienia wymieniał nie będziesz tylko komplet za 1 zamachem ....

: czw kwie 01, 2010 23:12
autor: munior
Velthar pisze:Sprawdzałem u mechanika kompresje: 1- 29, 2-27, 3-20, 4-27 Bar.
Zrób próbę olejową .Przekonasz się wtedy czy ta niska kompresja jest spowodowana zuzytymi pierścieniami .Bo coś nie naturalna ta duza róznica w kompresji ,może ci zawory nie trzymają na trzecim garze .Po wstrzyknięciu ok 5ml oleju do cylindra mierzysz ciśnienie ,jak wyraznie wzrośnie i zblizy się do wartości pozostałych to praktycznie na 100%zużyte pierscienie .Jak nie wzrośnie znacząco to zawory nie szczelne i spindala nimi .Szkoda rozgrzebywać silnika przy takiej kompresji bo moze sie okazać że tylko głowica do zrobienia.Mój ma podobnie jak twój 1-29, 2-28 , 3-28 ,4-27 tylko bez tej przepasci na 3 garze Chodzi jak zegarek i na pewno nie rozgrzebywał bym silnika w twoim przypadku zanim bym sie nie upewnił czy to czasem nie wina zaworów

: czw kwie 01, 2010 23:36
autor: Velthar
na zimnym czy ciepłym silniku? i pytanie do pomiaru tej kompresji co trzeba mieć? gdyż ten pomiar robił mi pompiarz a nie mechanik który robi mi auto na co dzień. cholera go wie czy on ma taką zabawkę. Dzięki za pomoc

: czw kwie 01, 2010 23:48
autor: Haki
Velthar pisze:na zimnym czy ciepłym silniku? i pytanie do pomiaru tej kompresji co trzeba mieć? gdyż ten pomiar robił mi pompiarz a nie mechanik który robi mi auto na co dzień. cholera go wie czy on ma taką zabawkę. Dzięki za pomoc
To podjedź do kogoś sprawdzonego = mechanika , który siedzi tylko w autach grupy VAG i ma dobry sprzęt diagnostyczny ....

: czw kwie 01, 2010 23:50
autor: munior
Velthar pisze:na zimnym czy ciepłym silniku?
Ja mierzyłem na zimnym
Velthar pisze:i pytanie do pomiaru tej kompresji co trzeba mieć?
Odpowiedni manometr z końcówką i zaworkiem zwrotnym ,każdy mechanik powinien mieć bo to podstawowy przyrząd .

: pt kwie 02, 2010 00:09
autor: ZbyszekGolf
Witam zrób próbe olejową tzn do cylindra wstrzyknij olej i jezeli po powtórnym pomiarze ciśnienie wzrośnie to pierscienie do wymiany a jezeli nie wzrosnie lub bardzo mało to zawory

: pt kwie 02, 2010 00:49
autor: Haki
ZbyszekGolf pisze:Witam zrób próbe olejową tzn do cylindra wstrzyknij olej i jezeli po powtórnym pomiarze ciśnienie wzrośnie to pierscienie do wymiany a jezeli nie wzrosnie lub bardzo mało to zawory
A co napisał kolega munior czy czytasz temat od początku :panna:

: pt kwie 02, 2010 21:49
autor: Velthar
A powiedzcie mi jeszcze jak możecie ile trzeba liczyć za szlif głowicy?

Bo przy wymianie pierścieni lub zaworów i tak trzeba ściągać?

: pt kwie 02, 2010 22:40
autor: ZbyszekGolf
Witam za planowanie głowicy w czestochowie biorą koło 80zł wymien tez uszczelniacze zaworowe koszt koło 30zł i pierscienie koszt koło 250zł