Strona 1 z 2

Schemat podciśnienia bez egr i n18

: wt mar 23, 2010 19:04
autor: Włochaty
jak w temacie, nie mam egr całego, wszystko wywalone, został tylko zawór n75 i nie pompuje mi turbo

niżej znalazłem jak ktoś narysował schemat, teraz pytanie, czy jeżeli jeden wężyk idzie do pompy vacu, drugi do turbo a trzeci zamiast do filtra powietrza wchodzi do układu dolotwego

w tym wężyku który idzie od układu dolotowego do zaworu mam wpięty wsk boost

co tu jest źle??

Obrazek

: wt mar 23, 2010 20:16
autor: gOOzOl
nie pompuje nic? czy jak odpalisz nie dzwiga wogole sztangi? zdejmij wezyk z gruchy u zobacz czy ci "zassie" palec.

ten atmo gdzie masz wpiety? do kolektora dolotowego? on ma "upuszczac podcisnienie" wiec musi byc z filtra albo ogolnie przed turbo, jak na schemacie zreszta. a na wskaznik boost lapiesz sie wlasnie z kolektora dolotowego badz gdziekolwiek gdzi ejuz masz cisnienie doładowania

: wt mar 23, 2010 22:16
autor: barbiq
spróbuj zaślepić wężyk, którym idzie podciśnienie z vacum do N18, tak żeby pompa nie zasysała powietrza z zewnątrz ( wkręć w wężyk np. śrubkę).
ja z podobnym problemem wojowałem w mondku i po takim zabiegu całe podciśnienie szło na sterowanie a nie na "zewnątrz" :)

: wt mar 23, 2010 22:25
autor: Włochaty
gOOzOl pisze:nie pompuje nic? czy jak odpalisz nie dzwiga wogole sztangi? zdejmij wezyk z gruchy u zobacz czy ci "zassie" palec.
przy odpalaniu sztanga w ogóle się nie rusza, przy gruszce nie ściągałem ale podciśnie dochodzi do zaworu n75
gOOzOl pisze:ten atmo gdzie masz wpiety? do kolektora dolotowego? on ma "upuszczac podcisnienie" wiec musi byc z filtra albo ogolnie przed turbo, jak na schemacie zreszta. a na wskaznik boost lapiesz sie wlasnie z kolektora dolotowego badz gdziekolwiek gdzi ejuz masz cisnienie doładowania
no właśnie on jest wpięty do kolektora dolotwoego czy patrząc od storny filtra to jest za turbiną i właśnie w ten wężyk wpiołem się trójnikiem i podłączyłem wsk boost
barbiq pisze:spróbuj zaślepić wężyk, którym idzie podciśnienie z vacum do N18, tak żeby pompa nie zasysała powietrza z zewnątrz ( wkręć w wężyk np. śrubkę).
ja z podobnym problemem wojowałem w mondku i po takim zabiegu całe podciśnienie szło na sterowanie a nie na "zewnątrz" :)
nie mam co zaślepiać bo nie mam n18, mam tylko n75


zaraz postaram się zrobić jakiś rysunek żeby wyjaśnić to co miał na myśli ten co to składał :grin:

: wt mar 23, 2010 22:41
autor: gOOzOl
ale to nie ma wiekszego znaczenia czy n18 czy n75 jesli masz turbo sterowane podcisnieniowo. jaki to wogole silnik? bo jesli probujesz wysterowac turbo WG podcisnieniem to niestety nie uda sie to nigdy :P
Włochaty pisze:
gOOzOl pisze:ten atmo gdzie masz wpiety? do kolektora dolotowego? on ma "upuszczac podcisnienie" wiec musi byc z filtra albo ogolnie przed turbo, jak na schemacie zreszta. a na wskaznik boost lapiesz sie wlasnie z kolektora dolotowego badz gdziekolwiek gdzi ejuz masz cisnienie doładowania
no właśnie on jest wpięty do kolektora dolotwoego czy patrząc od storny filtra to jest za turbiną i właśnie w ten wężyk wpiołem się trójnikiem i podłączyłem wsk boost


czyli maszz jednej strony podane podcisnienie, z drugiej nadcisnienie, ja nie jestem przekonany czy to ma prawo działac poprawnie :chytry: wypnij ten wezyk z gruchy i zobacz co sie tam dzieje, jak nie bedzie zasysac przy odpalonym silniku n75 na stoł


tak to działa

Obrazek

: wt mar 23, 2010 22:49
autor: Włochaty
Obrazek


w ten zielony mam wpiętu boost

[ Dodano: 23 Mar 2010 21:51 ]
gOOzOl pisze:aki to wogole silnik? bo jesli probujesz wysterowac turbo WG podcisnieniem to niestety nie uda sie to nigdy :P
to jest arl z gt2256

: wt mar 23, 2010 23:04
autor: gOOzOl
spoko :) wiec ja bym zrobil tak, najpierw sprawdz czy na gruche podaje ci podcisnienie, czyli odepnij wezyk, jesli podaje a grucha stoi to albo sie skonczyła albo cos blokuje mechanicznie. jesli podcisnienia nie bedzie to 1- wezyki, patrzac na n75 łebkiem do gory- najwyzszy-> podcisnienie, pod nim leci na gruche, najgrubszy atmo, jak sa ok wtedy 2 - sam elektrozawór.

[ Dodano: 23 Mar 2010 22:29 ]
zobacz tez czy sie np nie przetał ten do gruchy, wtedy podcisnienei sie zgubi

: wt mar 23, 2010 23:58
autor: ghost2255
Włochaty, jak ma ci to działać, jak podpinasz się po doładowanie, zamiast do atmosfery.

Ten zielony wężyk podepnij do filtra, przed przepływomierz, wtedy powinno działać.

: pt mar 26, 2010 00:48
autor: Włochaty
Dzięki Panowie :bigok:

Zrobiłem tak jak mówiliście, turbina po paru odpaleniach dochodizła do 0,5 bara i koniec, a teraz już normalnie pompuję :grin:

: pt mar 26, 2010 18:58
autor: skibszczok
Panowie co sie stanie jezeli wywale calkiem wezyk ktory ma isc w puche powietrza?? Beda jakies skutki uboczne??

: sob mar 27, 2010 01:52
autor: gOOzOl
zaworek bedzie sie syfil = zatykał = brak sterowania grucha

: sob mar 27, 2010 13:18
autor: skibszczok
Znaczy nawet jak podlacze na ktorko?? ze wywale ten trojnik itd??

: sob mar 27, 2010 14:27
autor: gOOzOl
ale ja nie do konca rozumiem co Ty chcesz zrobic :) bez sensu jest wywalanie tego wezyka, jak wywalisz trojnik to podepnij tylko wezyk atmo z n75, a egr to juz wtedy wywal caly

: sob mar 27, 2010 14:30
autor: Sztomel
ten wężyk idzie po to do puszki filtra powietrza aby N75 i N18 zaciągał nim czyste powietrze, jeśli wężyk wypniesz z puchy filtra i puścisz go wolno lub całkowicie wypniesz wężyki od N18 i N75 wraz z tym trójnikiem gdzie zbiegają się wężyki od elektrozaworków to jest duże ryzyko, że zawalą się brudem obydwa elektrozawory i będzie to skutkować tym, że N75 nie będzie w stanie zbić podciśnienia (będą ciągłe przeładowania turbiny) a przy nieodłączonym/niezaślepionym zaworze EGR będzie to skutkować niemożnością domknięcia zaworu EGR przez N18 i znacznym spadkiem dynamiki silnika więc nie opłaca się tego wężyka wypinać.