Schemat podciśnienia bez egr i n18

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Schemat podciśnienia bez egr i n18

Post autor: Włochaty » wt mar 23, 2010 19:04

jak w temacie, nie mam egr całego, wszystko wywalone, został tylko zawór n75 i nie pompuje mi turbo

niżej znalazłem jak ktoś narysował schemat, teraz pytanie, czy jeżeli jeden wężyk idzie do pompy vacu, drugi do turbo a trzeci zamiast do filtra powietrza wchodzi do układu dolotwego

w tym wężyku który idzie od układu dolotowego do zaworu mam wpięty wsk boost

co tu jest źle??

Obrazek



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » wt mar 23, 2010 20:16

nie pompuje nic? czy jak odpalisz nie dzwiga wogole sztangi? zdejmij wezyk z gruchy u zobacz czy ci "zassie" palec.

ten atmo gdzie masz wpiety? do kolektora dolotowego? on ma "upuszczac podcisnienie" wiec musi byc z filtra albo ogolnie przed turbo, jak na schemacie zreszta. a na wskaznik boost lapiesz sie wlasnie z kolektora dolotowego badz gdziekolwiek gdzi ejuz masz cisnienie doładowania



barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » wt mar 23, 2010 22:16

spróbuj zaślepić wężyk, którym idzie podciśnienie z vacum do N18, tak żeby pompa nie zasysała powietrza z zewnątrz ( wkręć w wężyk np. śrubkę).
ja z podobnym problemem wojowałem w mondku i po takim zabiegu całe podciśnienie szło na sterowanie a nie na "zewnątrz" :)



Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » wt mar 23, 2010 22:25

gOOzOl pisze:nie pompuje nic? czy jak odpalisz nie dzwiga wogole sztangi? zdejmij wezyk z gruchy u zobacz czy ci "zassie" palec.
przy odpalaniu sztanga w ogóle się nie rusza, przy gruszce nie ściągałem ale podciśnie dochodzi do zaworu n75
gOOzOl pisze:ten atmo gdzie masz wpiety? do kolektora dolotowego? on ma "upuszczac podcisnienie" wiec musi byc z filtra albo ogolnie przed turbo, jak na schemacie zreszta. a na wskaznik boost lapiesz sie wlasnie z kolektora dolotowego badz gdziekolwiek gdzi ejuz masz cisnienie doładowania
no właśnie on jest wpięty do kolektora dolotwoego czy patrząc od storny filtra to jest za turbiną i właśnie w ten wężyk wpiołem się trójnikiem i podłączyłem wsk boost
barbiq pisze:spróbuj zaślepić wężyk, którym idzie podciśnienie z vacum do N18, tak żeby pompa nie zasysała powietrza z zewnątrz ( wkręć w wężyk np. śrubkę).
ja z podobnym problemem wojowałem w mondku i po takim zabiegu całe podciśnienie szło na sterowanie a nie na "zewnątrz" :)
nie mam co zaślepiać bo nie mam n18, mam tylko n75


zaraz postaram się zrobić jakiś rysunek żeby wyjaśnić to co miał na myśli ten co to składał :grin:



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » wt mar 23, 2010 22:41

ale to nie ma wiekszego znaczenia czy n18 czy n75 jesli masz turbo sterowane podcisnieniowo. jaki to wogole silnik? bo jesli probujesz wysterowac turbo WG podcisnieniem to niestety nie uda sie to nigdy :P
Włochaty pisze:
gOOzOl pisze:ten atmo gdzie masz wpiety? do kolektora dolotowego? on ma "upuszczac podcisnienie" wiec musi byc z filtra albo ogolnie przed turbo, jak na schemacie zreszta. a na wskaznik boost lapiesz sie wlasnie z kolektora dolotowego badz gdziekolwiek gdzi ejuz masz cisnienie doładowania
no właśnie on jest wpięty do kolektora dolotwoego czy patrząc od storny filtra to jest za turbiną i właśnie w ten wężyk wpiołem się trójnikiem i podłączyłem wsk boost


czyli maszz jednej strony podane podcisnienie, z drugiej nadcisnienie, ja nie jestem przekonany czy to ma prawo działac poprawnie :chytry: wypnij ten wezyk z gruchy i zobacz co sie tam dzieje, jak nie bedzie zasysac przy odpalonym silniku n75 na stoł


tak to działa

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 22:48 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » wt mar 23, 2010 22:49

Obrazek


w ten zielony mam wpiętu boost

[ Dodano: 23 Mar 2010 21:51 ]
gOOzOl pisze:aki to wogole silnik? bo jesli probujesz wysterowac turbo WG podcisnieniem to niestety nie uda sie to nigdy :P
to jest arl z gt2256



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » wt mar 23, 2010 23:04

spoko :) wiec ja bym zrobil tak, najpierw sprawdz czy na gruche podaje ci podcisnienie, czyli odepnij wezyk, jesli podaje a grucha stoi to albo sie skonczyła albo cos blokuje mechanicznie. jesli podcisnienia nie bedzie to 1- wezyki, patrzac na n75 łebkiem do gory- najwyzszy-> podcisnienie, pod nim leci na gruche, najgrubszy atmo, jak sa ok wtedy 2 - sam elektrozawór.

[ Dodano: 23 Mar 2010 22:29 ]
zobacz tez czy sie np nie przetał ten do gruchy, wtedy podcisnienei sie zgubi



ghost2255
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw cze 01, 2006 22:26
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: ghost2255 » wt mar 23, 2010 23:58

Włochaty, jak ma ci to działać, jak podpinasz się po doładowanie, zamiast do atmosfery.

Ten zielony wężyk podepnij do filtra, przed przepływomierz, wtedy powinno działać.


up! 60KM ASG

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » pt mar 26, 2010 00:48

Dzięki Panowie :bigok:

Zrobiłem tak jak mówiliście, turbina po paru odpaleniach dochodizła do 0,5 bara i koniec, a teraz już normalnie pompuję :grin:



Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » pt mar 26, 2010 18:58

Panowie co sie stanie jezeli wywale calkiem wezyk ktory ma isc w puche powietrza?? Beda jakies skutki uboczne??


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » sob mar 27, 2010 01:52

zaworek bedzie sie syfil = zatykał = brak sterowania grucha



Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » sob mar 27, 2010 13:18

Znaczy nawet jak podlacze na ktorko?? ze wywale ten trojnik itd??


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » sob mar 27, 2010 14:27

ale ja nie do konca rozumiem co Ty chcesz zrobic :) bez sensu jest wywalanie tego wezyka, jak wywalisz trojnik to podepnij tylko wezyk atmo z n75, a egr to juz wtedy wywal caly



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob mar 27, 2010 14:30

ten wężyk idzie po to do puszki filtra powietrza aby N75 i N18 zaciągał nim czyste powietrze, jeśli wężyk wypniesz z puchy filtra i puścisz go wolno lub całkowicie wypniesz wężyki od N18 i N75 wraz z tym trójnikiem gdzie zbiegają się wężyki od elektrozaworków to jest duże ryzyko, że zawalą się brudem obydwa elektrozawory i będzie to skutkować tym, że N75 nie będzie w stanie zbić podciśnienia (będą ciągłe przeładowania turbiny) a przy nieodłączonym/niezaślepionym zaworze EGR będzie to skutkować niemożnością domknięcia zaworu EGR przez N18 i znacznym spadkiem dynamiki silnika więc nie opłaca się tego wężyka wypinać.
Ostatnio zmieniony sob mar 27, 2010 14:31 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości