Golf IV TDI 90KM ALH problem z dopływem paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kurakk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 13:34
Lokalizacja: Rogów
Kontakt:

Golf IV TDI 90KM ALH problem z dopływem paliwa

Post autor: kurakk » wt sty 26, 2010 12:34

Witam Wszystkich.Dziś zapaliłem autko bez problemu temp. -15, po chwili ruszylem i zaczeło zdychać przy wyższych obrotach i w koncu zgasło i nie dało sie zapalić.Po jakims czasie w koncu zapalił ale widać w przewodzie paliwowym że idą znikome ilości plaiwa tzn, raz idzie paliwo a po chwili przewód jest pusty i tak w kółko a jeśli juz cos pójdzie to jest to wiekszosc powietrza niż paliwa. Filtr paliwa wymieniony (Mann)zaworek zwrotny też, paliwo na 100% zimowe z wlanym dodatkiem Shella i w golfie III też TDI mam to samo paliwo i tam nie ma żadnego problemu.Dla pewności wziołem tez trochę paliwa do butelki i dałem na balkon i nic sie z nim nie dzieje nawet przy temp. -20. Czy może ktoś doradzić gdzie należałoby szukac problemu?Dopóki było ciepło nie było problemu,auto na wysokich obrotach nie przerywało.Mam go od czerwca 2009 wiec to pierwsza zima i problemy zarazem. Z góry dziękuję za pomoc.



Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Post autor: damian-ppp » wt sty 26, 2010 12:40

Wydaje mi się, ze paliwo stanęło w przewodzie ze zbiornika... Spróbuj odkręcić przewód idący ze zbiornika i dmuchnąć w niego, jeśli coś stanęło powinno cofnąć się do zbiornika... Po tym auto powinno zassać paliwo i odpalić...



kurakk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 13:34
Lokalizacja: Rogów
Kontakt:

Post autor: kurakk » wt sty 26, 2010 12:49

Dzięki, sprawdze to. Dodam jeszcze że juz raz miałem podobna sytuację jak był taki mróz ale na drugi dzień auto odpaliło bez problemu bo zrobiło się dużo cieplej.Po za tym zauwazyłem jak jeszcze nie było mrozów że idzie dosyc sporo powietrza w przewodzie, jednak nie przeszkadzało to w jeździe bo tak jak pisałem wysokich chodził dobrze.Czy może to mieć związek z tym co sie stało teraz?



_Michał_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn cze 29, 2009 00:22

Post autor: _Michał_ » wt sty 26, 2010 13:00

U mnie w ALH też idą pęcherzyki powietrza ale pali i śmiga normalnie :) Faktycznie mogło Ci stanąc paliwo w drodze ze zbiornika



Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Post autor: damian-ppp » wt sty 26, 2010 13:18

Ja po wymianie zaworka na filtrze nie mam już pęcherzyków, ale wątpię, żeby miało to z tym związek... Sprawdź to co napisałem oraz czy nie wytrąciła się parafina w samym filtrze... Niestety to, że mamy dobre paliwo nie zawsze jest gwarancją, że nic takiego się nie stanie... Polecam depresator do paliwa, ja zawsze dolewam, pomimo tankowania na dobrej stacji...



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6854
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt sty 26, 2010 13:30

No mam dokładnie to samo - już 2-gą dobę stoi w garażu - i nic :/
Tez podejrzewam ze coś zamarzło w przewodach zasilających od zbiornika
(mało ostatnio paliwa w zbiorniku było i chyba się za dużo wody skropliło w zbiorniku i smok zamarzł - taka jest moja diagnoza) ale:
podanie paliwa bezpośrednio do pompy (zdjąłem przewód z filtra i pompa sama zasysała na kręcącym się rozruszniku) też nic nie dało - nie odpalił. Także nie wiem czy czasem w pompie coś nie przymarzło... Czy ktoś by mi mógł powiedzieć czy po załączeniu zapłonu pompa wtryskowa w ALH powinna wydawać jakieś dźwięki ?? jakieś pstrykania czy pukania ?? Bo moja nic takiego nie wydaje tylko coś sobie cichutko "siorbnie" - jakby coś tam, jakaś membrana zasysała paliwo przez mały otworek... Nie wiem, nie bardzo potrafię opisać ten dźwięk. Po południu kładę jeszcze farelkę pod zbiornik paliwa - zobaczymy czy coś pomoże...
no jeszcze takiego "zejścia" to ten samochód jeszcze w swojej 8-mio letniej historii nie zaliczył...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

kurakk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 13:34
Lokalizacja: Rogów
Kontakt:

Post autor: kurakk » wt sty 26, 2010 13:33

A konkretnie możesz napisać co dolałeś? bo ja dolałem dodatek z Shela do diesla nawet wiecej niż pownienem był dolać i lipa.Jeżeli faktycznie staneło paliwo w przewodzie bak-filtr to pytanie czemu skoro nie zamarzło bo w przewodzie widać ze cos leci ale tak jakby nie umiał zaciągnąć tyle ile trzeba, jakbym faktycznie było cos zapchane.Jednak jak jest cieplej to jest ok a jakby bylo zapchane to tez chyba by nie leciało tak jak powinno.
Latem z powodu tych pęcherzyków wymieniłem ten zaworek na filtrze ale to nic nie pomogło,nadal widziałem pęcherzyki.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6854
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt sty 26, 2010 13:37

Zaworek... ale on odpowiada za powrót i ogrzewanie filtra ciepłym paliwem wracającym z pompy. Nawet gdyby byłaby tam jakaś nieszczelność to czy mogłaby ona powodować zapowietrzanie się układu ??


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » wt sty 26, 2010 13:41

_Michał_ pisze:U mnie w ALH też idą pęcherzyki powietrza
u mnie tak było od początku. Wymieniłem filtr paliwa... no i dalej lecą pęcherzyki :) Ciekawe skąd? bo uszczelniłem wszystkie połączenia silikonem i dalej to samo.. tak jakby od baku juz leciało, ale przeciez to nie możliwe.



_Michał_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn cze 29, 2009 00:22

Post autor: _Michał_ » wt sty 26, 2010 14:31

Piasek

A może to nie wina zamarznięci paliwa tylko klapa gasząca? Kręci Ci szybciej rozrusznikiem i może ma jednego "kopa"? jak tak to na pewno klapa gasząca :) miałem taki sam problem 2 tyg temu i też myślałem, że to ropa zamarzła :)

djmatys

Jest temat poświęcony pęcherzykom powietrza i z tego co czytałem to w wielu jest ten problem, ale mi jak narazie ( odpukać :D )pali cały czas więc nie grzebie nic z tym :P
Ostatnio zmieniony wt sty 26, 2010 14:33 przez _Michał_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Post autor: damian-ppp » wt sty 26, 2010 14:38

Czytałem gdzieś, że pierwsze mk4 TDI miały źle zaprojektowany zbiornik i dlatego pojawiają się pęcherzyki... Niestety nie jestem teraz w stanie znaleźć tego wątku...



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6854
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt sty 26, 2010 14:48

_Michał_ pisze:A może to nie wina zamarznięci paliwa tylko klapa gasząca?
A gdzie to jest w tym silniku ?
_Michał_ pisze:Kręci Ci szybciej rozrusznikiem i może ma jednego "kopa"?
Nie - kręci raczej normalnie...
Co masz na myśli pod pojęciem "kopa" ?


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

xplo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:33
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: xplo » wt sty 26, 2010 15:27

Piasek pisze:
_Michał_ pisze:A może to nie wina zamarznięci paliwa tylko klapa gasząca?
A gdzie to jest w tym silniku ?
Zobacz czy ta wajcha http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10732.JPG nie jest w pozycji pionowej czyli klapa zamknięta, mi się zawiesza od nagaru muszę znowu przeczyścić. Nawet jeśli jest pozycji jak na zdjęciu to porusz nią w pozycje pionową i spowrotem opuść i spróbuj odpalić.
Ostatnio zmieniony wt sty 26, 2010 15:28 przez xplo, łącznie zmieniany 1 raz.



_Michał_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn cze 29, 2009 00:22

Post autor: _Michał_ » wt sty 26, 2010 16:18

Dokładnie jak napisał xplo a pod pojęciem kopa chodzi czy ma jeden taki dryg, ze chce zapalić, a poźniej kręci tylko samym rozrusznikiem :P ale jak poruszasz tą wajchą to powinieneś wiedzieć czy o to chodziło :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 64 gości