Sprawdzenie przkaźnika świec żarowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » czw sty 14, 2010 16:18

blm pisze:przekaźnika jeszcze nie.
Sprawdz te luty na tym przekaźniku!!. Nr 103. nóżki czy nie podpalone itp. :grin:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » czw sty 14, 2010 16:22

Oglądałem już.. na moje oko jest ok.. żadnej czarnej smugi.. wygląda jak nówka.. a przy załączaniu stacyjki słychać po chwili charakterystyczny "cyk" :P


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » czw sty 14, 2010 16:35

charakterystyczny "cyk"

no to super!. :bigok:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » czw sty 14, 2010 16:41

Ale to na moje nie świadczy o tym że prąd dopływa do świec.. więc jeśli nikt nie ma nic przeciwko ;) sprawdzę żarówką (ew. próbnikiem, jeśli dziś kupię) prąd na listwie od świec.

[ Dodano: 19 Sty 2010 14:00 ]
Po sprawdzeniu próbnikiem.. okazało się że w ogóle nie idzie napięcie na świece.. Testowałem też VAG-iem i przekaźnik siedzi cicho.. czyli już z nim coś chyba jest nie tak. Miałem już go na wierzchu i wizualnie jest OK:
ObrazekObrazek

Mam jeszcze pytanie odnośnie przekaźnika 109.. czy on też może być winowajcą?? 103 jest od świec żarowych.. a 109 za co jest odpowiedzialny??

[ Dodano: 19 Sty 2010 15:51 ]
Właśnie zwarłem na stałe piny 87 i 30 przekaźnika.. spinaczem (to był chyba błąd).. spinacz zrobił się cały czerwony i przypalił obudowę od przekaźnika.. czy tam faktycznie taki prąd/napięcie jest?? Jeśli tam jest taki prąd to świadczy o tym że jest problem w samym załączaniu przekaźnika. Dziś kupię nowy przekaźnik.

[ Dodano: 20 Sty 2010 11:58 ]
Poszukuje schematu od układu załączającego przekaźnik świec żarowych.. konkretnie chodzi mi gdzie są podłączone piny 85 i 86. Byłoby super jak by ktoś miał schemat z "katalog „Schmaty elektryczne, wyszukiwanie
usterek, umiejscowienie elementów” (Stromlaufplane, Fehlersuche Elektrik und Einbauorte)"

[ Dodano: 20 Sty 2010 14:07 ]
Tutaj foto przekaźnika:
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 24 Sty 2010 13:22 ]
Wczoraj rozwiązałem mój problem z przekaźnikiem.. okazało się, że bezpiecznik 34 chyba nie ma tu znaczenia. Okazało się, że sterowanie przekaźnikiem było odłączone (wyjęta ta wtyczka: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=296385), wcześniej nie wiedziałem od czego jest, ale sprawdziłem, że na jednym pinie po włączeniu stacyjki jest "+", a na drugi po podłączeniu miernika ("bzyczka") i puszczeniu testu przekaźnika z komputera pojawia się masa sterowana z komputera. A co do tego bezpiecznika to nie wiem.. może źle schemat "przeczytałem".. potwierdzę, że faktycznie po odłączeniu przekaźnika 109 z gniazda 12 nie było napięcia na przekaźniku od świec.. ale ten przekaźnik 109 steruje większą ilością rzeczy.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości