[Diesel] jaki akumulator do 1.9 TDI 90KM,silnik ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Qto, italiano_83, Michał_1977, VIP

jaki akumulator do 1.9 TDI 90KM,silnik ALH

Postprzez souler » N lis 04, 2012 11:51

dawno temu mialem 88Ah. bogactwo! obecnie centra plus 74 i jest ok. centra po przejeciu przez exide to juz nie to samo.

do kazdego td/tdi 72-74Ah to taka optymalna opcja, aczkolwiek w nowych tdikach spotyka sie fabrycznie znacznie mniejsze aku i dzialaja. przy czym tygodniowy postoj na mrozie -20 moze oznaczac brak mozliwosci odpalenia auta.
VEMA - opony dla każdego
dzwoń 504-498-528 lub biuro.vema@gmail.com
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Online: 4d 8h 28m
Pomógł: 325

jaki akumulator do 1.9 TDI 90KM,silnik ALH

Postprzez seebst » N lis 04, 2012 12:11

souler napisał(a):przy czym tygodniowy postoj na mrozie -20 moze oznaczac brak mozliwosci odpalenia auta.

To akurat nie ważne czy to będzie stary czy nowy akumulator - każdego szlag trafi przy takim mrozie i po takim czasie.
seebst
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary
Online: 15d 11h 41m
Pomógł: 5
Auto: Bora 1.9 TDI
Silnik: AGR

Re: jaki akumulator do 1.9 TDI 90KM,silnik ALH

Postprzez adamwwy » N lis 04, 2012 14:21

Piasek napisał(a):
adamwwy napisał(a):100Ah

jak nie robisz długich tras - długo się nią nie nacieszysz...


Mit który powtarzany przez wielu jest uznawany za prawdę .Alternator co prawda 90A póki co (szukam 120A), ale skoro ładowanie po rozruchu nie spada poniżej 13.9V z włączonymi odbiornikami (dogrzewanie świecami, światła, radio, dmuchawa na 2) nawet podczas krótkich tras to uważam, że nic złego się nie stanie. Po rozłączeniu dogrzewania jest 14.1-14.2V bez odbiorników 14.3V Akumulator cały czas jest doładowany. Jeśli alternator by niedomagał to żaden akumulator długo nie pociągnie.
adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków
Online: 4d 12h 24m
Pomógł: 4

jaki akumulator do 1.9 TDI 90KM,silnik ALH

Postprzez wesol » N lis 04, 2012 14:56

wielkosc aku nie ma nic do jego naladowania. Przy normalnej eksploatacji auta bedzie tak samo jakby ktos mial i 50Ah. Z tym ze taki 100Ah napewno wytrzyma bardzo dlugo w aucie. Majac prad rozruchowy wiekszy o jakies 20-30% masz spory zapas i po 2 latach bedziesz mial pradu rozruchowego w nim tyle co w najnowszej futurze w pierwszych tygodniach jej pracy. Po 5-6 latach bedzie nadal 70-80 % tego co w takiej futurze. Smiemtwierdzic, ze taki aku wytryzma 8-9 lat bez niczego jesli w aucie uplywnosc jest nie wieksza jak 35 mA. Niewiele osob sobie zdaje sprawe ale wlasnie uplywnosc pradu jest cichym zabójcą akumulatorów. Aku w starszych toyotach wytrzymuje nawet 10 lat z racji iż uplwnosc w tych autach niekiedy wynosi 15mA a nawet i mniej.
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
SPRZEDAM: glowice PD kompletna lub osobno czesci, walek rozrzadu PD niedrogo
wesol
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów
Online: 42d 4h 1m
Pomógł: 148
Ostrzeżenia: 1
Auto: sharan i G4
Silnik: AUYASZ

jaki akumulator do 1.9 TDI 90KM,silnik ALH

Postprzez seebst » N lis 04, 2012 15:31

A czy jeśli taki nowy aku podłączę pod prostownik, taką 77Ah będę ładował minimalnym prądem (potencjometr skręcony w dół na maxa), to coś mu się stanie w przyszłości? Bo ogólna taka zasada jest, żeby prądem ładować aku jedną dziesiątą jego pojemności. Ale teoretycznie im mniejszy prąd, tym lepiej... Chociaż i tak, jakbym ustawił na 1/10 to po chwili ładowania wskazówka idzie w dół
seebst
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary
Online: 15d 11h 41m
Pomógł: 5
Auto: Bora 1.9 TDI
Silnik: AGR

jaki akumulator do 1.9 TDI 90KM,silnik ALH

Postprzez wesol » N lis 04, 2012 19:09

Tak łąduje sie pradem Q10 czyli 10% jego pojemnosci. Dopuszcza sie szybkie ładowanie pradem Q20 ale tylko poczatkowo pozniej nalezy zmniejszyc. To ze pada prad przy ladowaniu to normalne bo napiecie na ak sie podnosi a jak sie podnosi to jest mniejsza roznica potencjalow i bardzo prosto z praw aohma wyliczysz ze musi spasc prad "I". Akumulatory kwasowe mozna ladowac w nieskonczonosc i go nie przeladujesz prod warunkiem, ze bedziesz dolewal wody destylowanej do niego. Im mniejszy prad tym aku mniej dostaje po tylku- mowa o zasiarczeniu cel. Tak samo jak glebokie rozladowanie powoduje trwale uszkodzenia jego czesci skladowych dlatego sie mowi ze jak rozladujesz aku chocby czesciowo to im szybciej go naladujesz tym lepiej. Leżakowanie aku rozladowanego zabija go nieodwracalnie.
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
SPRZEDAM: glowice PD kompletna lub osobno czesci, walek rozrzadu PD niedrogo
wesol
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów
Online: 42d 4h 1m
Pomógł: 148
Ostrzeżenia: 1
Auto: sharan i G4
Silnik: AUYASZ

jaki akumulator do 1.9 TDI 90KM,silnik ALH

Postprzez Piasek » N lis 04, 2012 20:45

adamwwy napisał(a):Mit który powtarzany przez wielu jest uznawany za prawdę

:panna:
To po co 100Ah!?!... włóżmy tam 190Ah... Wytrzyma 100 lat :bajer:
Polo 86C 1.3
T4 2.5TDI 102KM
Caddy 1.9TDI ALH
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=229577
Caddy 1.6TDI CAY
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082
MB E240T V6 2.6L 170KM
Obrazek
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 21, 2009 20:57
Lokalizacja: CRA
Online: 23d 19h 34m
Pomógł: 103
Auto: VW Caddy kombi
Silnik: ALH

jaki akumulator do 1.9 TDI 90KM,silnik ALH

Postprzez adamwwy » N lis 04, 2012 21:12

Po to, że ten akumulator ma duży prąd rozruchowy i na tym mi najbardziej zależało. Każdy ma swoją opinię na tematy akumulatorów. Ja w tym przypadku opieram się na swoim doświadczeniu. Wiedza z książek jest nic nie warta jeśli nie jest poparta praktyką. Co temu akumulatorowi miałoby się stać? Dodam, że to nie jest moje pierwsze auto z dużo większym akumulatorem niż fabrycznie.
adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków
Online: 4d 12h 24m
Pomógł: 4

jaki akumulator do 1.9 TDI 90KM,silnik ALH

Postprzez artur_n » N lis 04, 2012 22:24

We wcześniejszym aucie miałem 98Ah ale nie pamiętam prądu rozruchowego. Silnik 2.0 diesel. Akumulator juz był jak kupiłem auto przejeździłem 2 lata i chodził jak marzenie.
Bez dymu nie ma ognia... TDI
artur_n
VAG Biłgoraj
VAG Biłgoraj
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt wrz 14, 2012 11:57
Lokalizacja: LBL
Online: 16d 1h 43m
Pomógł: 14
Auto: MKIV
Silnik: AXR

Re: jaki akumulator do 1.9 TDI 90KM,silnik ALH

Postprzez Maszynowiec » Pn lis 05, 2012 01:44

souler napisał(a):dawno temu mialem 88Ah. bogactwo! obecnie centra plus 74 i jest ok. centra po przejeciu przez exide to juz nie to samo.


No centrą się też rozczarowałem strasznie ostatnio, to już nie to co kiedyś niestety. To już lepiej jakiś polski kupić za dużo mniejsze pieniądze zamiast centry i tyle samo wytrzyma co najmniej...
Maszynowiec
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N wrz 11, 2011 14:23
Online: 31m
Auto: VW Golf
Silnik: 1.8

jaki akumulator do 1.9 TDI 90KM,silnik ALH

Postprzez Piasek » Pn lis 05, 2012 09:47

adamwwy napisał(a):Wiedza z książek jest nic nie warta jeśli nie jest poparta praktyką. Co temu akumulatorowi miałoby się stać?

Einstein`ie...
Jest takie zjawisko nazywane notorycznym niedoładowaniem akumulatora (czyli duży pojemnościowo aku i bardzo krótkie jednorazowe przebiegi czyli zbyt krótki czas ładowania, odzyskiwania prądu przez akumulator) który to stan powoduje w bardzo krótkim czasie (najczęściej max 2 lata czyli akurat okres gwarancji) zasiarczenie akumulatora co prowadzi do drastycznego spadku pojemności akumulatora, mocy rozruchowej oraz samej zdolności do przyjmowania prądu. Wówczas nawet prostownik ani długie przebiegi nic nie poradzą - 100Ah akumulator jest w stanie odpalić Trabanta.
Są pacjenci z tej twojej szkoły poparcia praktyką co do Corsy B 1.2i kupują 66Ah "bo będzie dobrze palił zimą"... Fabrycznie włożony 36Ah chodził 9 lat, nowy 66Ah - 9m-cy i reklamacja odrzucona z powodu "nadmiernego zasiarczenia płyt spowodowanego długotrwałym stanem niedoładowania akumulatora". Ale nie powie że jest baran i założył 2x większy akumulator który był niedoładowany tylko że gó**o nie firma i złodzieje i oszuści...
Tam lepsi specjaliści od Ciebie myśleli przy projektowaniu i oni w przeciwieństwie do Ciebie nie mieli "poparcia praktyką" a wiedzę z książek które jeszcze mądrzejsi od nich pisali a ci zaś mieli poparcie praktyczne i wiedzę teoretyczną. I jeżeli przyjęli że TDI wyposażony w 90A altek i przeznaczony na rynek europy środkowo-wschodniej, przy założonym zapotrzebowaniu na energię ma mieć aku z przedz. 70-85Ah w zależności od wyposażenia z jakim opuścił fabrykę to takie aku trzeba zakładać a nie 240Ah bo Ty uważasz inaczej...
Akumulator jest tylko pierwszym ogniwem z całego łańcucha procesów i urządzeń w pojeździe których suma to poprawny rozruch silnika. Natomiast większości "praktyków" się wydaje że rozruch diesla to tylko akumulator zatem im większy tym lepszy (natomiast generalnie 95% kupujących nie ma pojęcia o tym co znaczą napisy na nalepce i że nie cyferki przy Ah "odpalają silnik")
Polo 86C 1.3
T4 2.5TDI 102KM
Caddy 1.9TDI ALH
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=229577
Caddy 1.6TDI CAY
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082
MB E240T V6 2.6L 170KM
Obrazek
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 21, 2009 20:57
Lokalizacja: CRA
Online: 23d 19h 34m
Pomógł: 103
Auto: VW Caddy kombi
Silnik: ALH

jaki akumulator do 1.9 TDI 90KM,silnik ALH

Postprzez wesol » Pn lis 05, 2012 18:06

Teoretycznie jaki by nie była akumulator wstawiony do auta to przed rozruchem oba sa naladowane w 100% i ten maly powiedzmy 60Ah i taki wiekszy 100Ah. Odpalasz auto i z obu tracisz ta samą ilosc energii tyle ze z tego malego to bedzie jakies 4 % jego pojemnosci a z tego duzego jakies 2%. Czas na odzyskanie tej ilosci energii w obu przypadkach bedzie taka sama. To czy bierzesz wode z beczki czy z wiaderka tym samym naczyniem np szklanka nie wplywa no ilosc ubytej wody bo z akazdym razem bedzie to tyle samo.

Co w przypadku akumulatorow toroidalnych gdzie maja one pojemnosc stosunkowo mała ale prad rozruchow miażdzacy lub akumulatorów w winnej technologi wykonanych ( pełno tego na allegro choćby) i mamy powiedzmy pojemnosc 55Ah a le prad rozruchowy na poziomie 1000A ale np przy temperaturze 0 stopni gdzie zwykly 74Ah aku nawet futury nie bedzie mial nawet 500A??
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
SPRZEDAM: glowice PD kompletna lub osobno czesci, walek rozrzadu PD niedrogo
wesol
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów
Online: 42d 4h 1m
Pomógł: 148
Ostrzeżenia: 1
Auto: sharan i G4
Silnik: AUYASZ

jaki akumulator do 1.9 TDI 90KM,silnik ALH

Postprzez adamwwy » Pn lis 05, 2012 19:15

Piasek, Nie wiem czy Ty się chcesz popisać swoją wiedzą, ale to co piszesz, że sztab inżynierów coś wymyślił jest śmieszne., Oni nie są nieomylni bo gdyby byli to auta byłyby idealne. To nie mój pierwszy akumulator tak dobrany i jakoś nie mam z tego powodu problemów więc Twój wykład nadal jest tylko teorią. Poza tym ja nikomu nie nakazuję montować taki bądź inny akumulator. Nie przyszło Ci do głowy, że w fabryce też się tnie koszty i wmontowuje najmniejszy możliwy akumulator przewidziany do takiego silnika?? Poza tym skoro napisałem, że ładowanie jest nie niższe niż 14V na akumulatorze 100Ah więc o jakim notorycznym niedoładowaniu piszesz?? Jeśli alternator 90A by nie dawał rady to zawsze można zamontować 120A.
adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków
Online: 4d 12h 24m
Pomógł: 4

jaki akumulator do 1.9 TDI 90KM,silnik ALH

Postprzez Piasek » Wt lis 06, 2012 10:14

No i tutaj musiałbym Ci udowadniać (a tego mi się nie chce) że sprawnie ładujący alternator potrzebuje czasu pracy aby doładował ten wydojony po nocy i porannym rozruchu akumulator.
wesol napisał(a):Odpalasz auto i z obu tracisz ta samą ilosc energii tyle ze z tego malego to bedzie jakies 4 % jego pojemnosci a z tego duzego jakies 2%

Nie wiem skąd takie wartości kolega wziął.
Wiele testów i fabrycznych i niezależnych konsumenckich robionych było i uśredniając można przyjąć iż pojazd wystawiony na noc przy 15*C mrozu rano dysponuje ledwie 40% swoich zdolności. Doliczmy teraz do tego pracujący alarm, zamek centralny i inne... I każdy aku - bez wyjątku na pojemność będzie dysponował 40% mocy. Zatem i ten co ma 74Ah i ten co ma 190Ah będzie miał 40%. I jak się teraz mają Wasze rozważania nt
wesol napisał(a):Czas na odzyskanie tej ilosci energii w obu przypadkach bedzie taka sama

Powyższe stwierdzenie jest kpl bzdurą... Większy pojemnościowo akumulator potrzebuje dłuższego czasu ładowania do odzyskania pełnej sprawności.
Owszem - większy po nocy będzie miał wystarczający zapas mocy aby pochechłać diesla podczas gdy mniejszy dysponuje tylko "złotym strzałem". Jak nie odpali za pierwszym razem - pchasz. Zatem większe niż przewidział to producent pojazdu akumulatory mają sens tylko w przyp. kiedy wiemy iż po porannym rozruchu silnik pracuje przynajmniej pół godziny.
W nowych pojazdach, zwłaszcza klasy premium (a i już w tych małych kompaktach też) jest tak ogromny pobór energii przez jakiś czas po rozruchu (pracujące moduły komfortu pracujące układy dogrzewania silnika mające na celu ograniczanie emisji spalin i wszelka elektronika wspomagająca) że przez pierwsze 3-5km drogi wydojony po nocy i porannym rozruchu akumulator nie odzyska nawet 1% swojej utraconej energii. To po prostu potrzebuje czasu...
Zatem nie sprowadzaj całego elektrycznego świata do poziomu swojego Vento.
Polo 86C 1.3
T4 2.5TDI 102KM
Caddy 1.9TDI ALH
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=229577
Caddy 1.6TDI CAY
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082
MB E240T V6 2.6L 170KM
Obrazek
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 21, 2009 20:57
Lokalizacja: CRA
Online: 23d 19h 34m
Pomógł: 103
Auto: VW Caddy kombi
Silnik: ALH

Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: grzes283 i 18 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,