Strona 4 z 5

: pt gru 18, 2009 01:36
autor: Kris-THC
damian-ppp pisze:Powód do obaw, skoro ma ponad 200 000 km na szfie, czy jest jak najbardziej ok?
Jest daleko od OK

: pt gru 18, 2009 11:32
autor: damian-ppp
Trochę przesadziłem z tym czasem kręcenia... Dziś rano było -14 stopni, przy odpalaniu liczyłem dokładnei ile kręce... Tak więc silnik odpalił po ok 3 może 4 sekundach... Przy okazji zauważyłem małą chmurkę dymu, a po adpaleniu trochę nim telepało, więc któraś świeca odmawia posłuszeństwa... Swoją drogą trochę szybko padła, bo wymieniałem je jakieś 50 000 km temu...

: pt gru 18, 2009 11:49
autor: Fahoo
Ja zmieniłem swiece na nówki ,bo tez moim zdaniem długo kręcił-nie pomogło
-poprawiłem kąt wtrysku i dawke i pali elegancko

: sob gru 19, 2009 11:32
autor: piter_s
Fahoo pisze:masa1988,
Kat ma w normie 40-46.
to nie norma
norma to 51 :chytry: popraw i obserwuj
kolego właśnie 40-46 jest idalnym ustawieniem przy 90st według vag-a, tak pali ciut lepiej na 51 czyli wcześniejszym wtrysku, ale to nie jest prawidłowe rozwiązanie.

u mnie przy 38 pali od strzała.

[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 10:35 ]
damian81Z pisze:piter_s, pokazal spadek kompresji mial przedzialy na wykresie od 2,00 do 3,00 ze tyle powinno byc jak jest wszystko ok a u mnie bylo -2,00 ,on nie pokazuje stopnia sprezania

[ Dodano: 17 Gru 2009 22:54 ]
Quattro_S2, placilem 70zl (nie w aso)
mówisz o korekcjach na vagu?
jak tak to nie jest to podstawa żeby stwierdzić słabsze ciśnienie sprężania, korekcje mogą być złe tak samo przy lejącym wtryskiwaczu czy słabej pompie.

najpewniejszy sposób to pomiar ciśnienia sprężania manometrem.

: sob gru 19, 2009 12:42
autor: Fahoo
piter_s, odpal tdi-timing wybierz swoj silnik i zobacz sam gdzie wypada kąt
powinien byc na niebieskiej lini lub lekko nad nią-wasze auta róbcie jak chcecie 40-48 zbyt późny kat i zdania nie zmienie poza ty w vagu jest zakres a nie na sztywno

: sob gru 19, 2009 18:43
autor: piter_s
Fahoo pisze:piter_s, odpal tdi-timing wybierz swoj silnik i zobacz sam gdzie wypada kąt
powinien byc na niebieskiej lini lub lekko nad nią-wasze auta róbcie jak chcecie 40-48 zbyt późny kat i zdania nie zmienie poza ty w vagu jest zakres a nie na sztywno
no właśnie wypada na 46 na wykresie idealnie, a uwierz mi że 5st przyśpieszenie kąta nie robi różnicy, mowa o 20 30 st to tak, miałem auta co miały po 20st i paliły w mrozy.

: sob gru 19, 2009 19:41
autor: Kris-THC
piter_s pisze:5st przyśpieszenie kąta nie robi różnicy, mowa o 20 30 st to tak
Dobrze mówi "polać mu". Ja ustawiłem na 60 celowo bo lepiej silnik pracuje, nie wiem czy to wina 216-stek ale słyszę i czuję że jest lepiej niż przy 50.

: sob gru 19, 2009 21:56
autor: Hubson1705
Witam Panowie, mam podobny problem ze swoim golfem III 1.9 TDI 90 PS 94 rok.
Otóż, przy niższych temperaturach rano autko ma strasznie ciężko odpalić. Muszę go "chechłać" przez długi czas (szczególnie przy tak wysokich mrozach jakie mamy obecnie) i on wtedy zaskoczy, ale tylko bujnie całym autem i zaraz zgaśnie. I tak kilka razy pod rząd i wtedy odpali, ale trzęsie nim niemiłosiernie i nierówno pracuje. Oczywiście przed odpaleniem kilka razy podgrzewam świece.
Kolejna sprawa po odpaleniu puszcza wielką chmurę z tłumika szaro-niebieskiego dymu dotąd aż się troszkę nie rozgrzeje.
Ubywa mi sporo oleju, od września dolałem do niego coś około 4 litrów. w ciągu miesiąca robiłem około 1000 km. Także praktycznie co jakieś 2, 3 tygodnie robiłem dolewkę oleju znaczną lub mniej znaczną.
Wydaje mi się, że może to być wina turbiny, ponieważ zdjąłem doloty i w nich był olej. A ponadto teraz po 3 miesiącach jazdy samochód podczas przyspieszania tak jakby traci moc, robi się przymulony.
Wymieniłem w nim filtr paliwa, ponieważ przerywał mi przy 2500 - 3000 obrotów. Przez pewien czas było ok z tym przerywaniem, lecz niestety znów się odnowiło, także podejrzewam, że może to być wina pompy paliwa.
I na deser jeszcze jeden problem związany z szarpaniem przy przyspieszaniu z niskiej prędkości na wyższym biegu. Np na 4 z 60km/h. Czyżby przegub??

Wiem, wiem kupiłem skarbonkę :grrr: ale nie sprzedam go w takim stanie, bo stracę wiele, nikt go ode mnie nie kupi, a też nie chcę stosować jakiś giełdowych trików, tylko po to aby pozbyć się problemu i kogoś wsadzić na minę

Proszę o pomoc :grin: jakieś konkretne diagnozy??

p.s. przez ostatnie 3 dni praktycznie nie odpalałem go, ponieważ szkoda mi go tak męczyć przez 15 minut, a wiadomo, że to też nie jest dobre rozwiązanie

: sob gru 19, 2009 22:09
autor: damian81Z
VAG, kompresje sprawdz, olej w rurach intercoolera jest?

: sob gru 19, 2009 22:20
autor: Hubson1705
na vagu byłem ale nic nie pokazał,
muszę jeszcze umówić się na sprawdzenie właśnie kompresji

tak, jest

: sob gru 19, 2009 22:25
autor: damian81Z
jeszcze moglbys odpiac odme ktora wchodzi do dolotu powietrza za przeplywomierzem do sprezarki i sprawdz czy oleju tamtedy niewpycha do turbiny

: ndz gru 20, 2009 11:46
autor: piter_s
hubson1705
powiedz jaki masz kąt na vag-u i korekcje w 013
po pomiarze ciśnienia sprężania wszystko się wyjaśni.

: ndz gru 20, 2009 15:18
autor: Porfiry
Witam,
Dzisiaj rano przy temp -13C odpaliłem auto.. musiałem kręcić z 3 sekundy i przez chwile nierówno pracował silnik ii trochę puścił ciemnego dymka... Później było wszystko ok... Całe zdarzenie trwało z 10sekund..

Jest się czymś przejmować? trzeba grzebać przy wtryskach?

A... mam chipa..

: śr gru 23, 2009 23:42
autor: szu
Po Nowym Roku umowiony jestem na diagnostyke, jakos wroclawski RS Serwis nie przekonal mnie po wymianie oleju (moze malo zarabiaja :helm:). Gosciu na telefonie z Miedzyrzeckiej bardziej kumaty niz z RS, pozartowali, zyczyli wesolych swiat i ok. Po swietach zobaczymy.