Strona 1 z 5

Trudno i nierówno pali na zimnym

: pn gru 14, 2009 18:38
autor: kureks
Wiem że temat wraca co roku, jak tylko zrobi się trochę zimniej, przewertowałem kilka takich tematów ale nie znalazłem rozwiązania dla mojego autka.

Po kolei:
Autko to Golf III 94r silnik 1Z

Problem pojawił się na jesień, mianowicie czasami golf miał humor i trzeba było go kilka porządnych sekund kręcić, zanim odpalił. Występowało to niezależnie, czy silnik był zimny, czy miał 70st.


Zabrałem się za lekturę forum i podjąłem kilka kroków w celu diagnozy problemu.

1.Świece są sprawne, problem również występuje jak jest kilka stopni na plusie i świece nie są grzane.

2. Na drugi ogień poszedł kąt wtrysku, mam dostęp do VAG'a u kumpla więc sprawdziłem.
Odczyt z VAG'a to 0,28.
Kąt wtrysku ustawiłem tak, że bez butowania (chłodne paliwo) wynosi 0,52 a po kacie spada do 0,46.

3. Brak bąbelków powietrza w przewodach paliwowych.

4. Biało-niebieskie dymienie występuje tylko przez wydech, po pierwszej ogromnej chmurze, dymi jeszcze przez kilkaset metrów, następnie wszystko jest w porządku

Efekty:

Zniknął całkowicie problem odpalania na ciepłym, wystarczy że autko rano po odpaleniu pochodzi ze 30 sek. to następna próba odpalenia jest od strzała.

Natomiast nic się nie zmieniło jeśli chodzi o odpalanie rano: trzeba chwile pokręcić rozrusznikiem zanim zaskoczy, zaraz po odpaleniu szarpie silnikiem i budą, jakby nie zaskoczył na wszystkie cylindry by po kilku sekundach wszystko wróciło do normy.

Zmiana kąta wtrysku dała też jeszcze jeden efekt, mianowicie wcześniej golfik puszczał rano małego biało-niebieskiego dymka, jak każdy szanujący się TDI :D
Natomiast teraz powstaje istna zasłona dymna, z tego co wyczytałem to efekt niespalonego paliwa, gdy po odpaleniu nim szarpie.

Z góry dziękuje za udzieloną pomoc.
:bigok:

: pn gru 14, 2009 18:43
autor: damian81Z
patrzales na przewody paliwowe czy niema w nich powietrza?paliwo moze sie cofac, puszcza czarny dym ?

: pn gru 14, 2009 18:50
autor: kureks
Z przewodami celna uwaga, następny punkt do sprawdzenia.
Co do dymu, to jest to biało-niebieska ogromna chmura zaraz po odpaleniu, później trochę jeszcze dymi, a po przejechaniu kilkuset metrów, kilometra dymienie ustępuje całkowicie.

: pn gru 14, 2009 18:59
autor: damian81Z
dymi tylko z wydechu?, sprawdz bagnet i korek wlewu oleju

: wt gru 15, 2009 01:15
autor: diegoxxx
ja jeszcze bym sprawdził czujnik temp. silnika ponieważ on daje sygnał do pompy wtyskowej.
pozdrawiam

: wt gru 15, 2009 01:43
autor: szu
Mam, zdaje sie identyczny problem. Temp. spadła do -3-0stC i musze na 3x odpalac ALH. Jak "zlapie" to puszcza niezlego obloka.
Dodatkowo niezle kopci przy depnieciu, jak jade do 2000obr jest ok powyzej zaczyna sie lokomotywa, tu wydaje sie turbina bioraca olej tylko co ma turbo do odpalania?
Slyszalem opinie typu uszczelka, dziurawy dolot, zle ustawione dawki, uszczelniacze zaworowe, koncowki wtryskow (tu by chyba kopcil caly czas?).
Na luzie chodzi jak zegarek. Oby to nie bylo turbo - to chyba nie tania naprawa/wymiana.

: wt gru 15, 2009 01:47
autor: damian81Z
szu, regeneracja turbinki ponad 1000zl ,a olej Ci znika

: wt gru 15, 2009 01:51
autor: szu
damian2Zabrze pisze:szu, regeneracja turbinki ponad 1000zl ,a olej Ci znika
Ciezko powiedziec, jestem po wymianie. Mozesz napisac w jakim tepie olej sie spala? Po 100 500 1000km widac na bagnecie? O ile dobrze pamietam po 200-300km nie ubywalo.

: wt gru 15, 2009 09:40
autor: damian81Z
wiesz to zalezy w jakim stanie jest turbina, ale potrafi w kilka minut caly olej wypompowac,byles na vagu ?

: wt gru 15, 2009 13:12
autor: szu
damian2Zabrze pisze:wiesz to zalezy w jakim stanie jest turbina, ale potrafi w kilka minut caly olej wypompowac,byles na vagu ?
W przyszlym tygodniu pojade. Ale chyba jaranie oleju na vagu nie wyjdzie?

: wt gru 15, 2009 13:18
autor: damian81Z
dobry vag duzo powie

: wt gru 15, 2009 14:28
autor: kureks
sprawdziłem przewody, brak bąbelków powietrza, dymi również tylko z wydechu (sprawdzwałem bagnet i korek).

Co do czujnika temperatury silnika to nie bardzo wiem jak to sprawdzić, znalazłem coś takiego na forum:
jeśli masz vaga to wejdź w 01 Engine, bloki wartości mierzonych i wybierz grupę 007 - ostatnie (czwarte) pole podaje wartość temperatury płynu chłodzącego z czujnika G62 do sterownika silnika a następnie od razu przejdź do 17 Instruments i w grupie 003, pierwsze pole od lewej masz wartość temperatury podawaną przez czujnik G2 na wskaźnik w zegarach - obydwie wartości (z czujnika G62 i G2) muszą się pokrywać lub być zbliżone z tolerancją kilku stopni Celsjusza, jeśli przy spadku temperatury na wskaźniku (po włączeniu ogrzewania) zaobserwujesz identyczne lub zbliżone wskazania z obydwu czujników to uwalony jest termostat a jeśli wskazania będą rozbieżne to winny jest któryś z czujników (pewnie G2) ale to bez znaczenia gdyż czujniki G2 i G62 są w jednej obudowie więc wymienić trzeba całość - czyli G62/G2 (czujnik temperatury płynu chłodzącego).
W ten sposób bedzie OK?

EDIT: będę dopisywał do pierwszego posta kolejne kroki, jakie wykonałem w celu diagnozy problemu, w ten sposób temat będzie czytelny

: wt gru 15, 2009 18:56
autor: piter_s
JEST na temat czujników mnóstwo tematów tylko szukać!!1
ale masz o demnie
Obrazek

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 17:57 ]
a powiedz ile klekot ma tyś???

może być już słabsze ciśnienie pompy lub sprężania, pomijając świece że grzeją??

: wt gru 15, 2009 20:26
autor: ziomek_k_k
Mam tez podobny problem tylko u mnie jak jest zimny to cierzko odpala i lekko szarpie ale tylko pare sekund i wraca do normy. I wtedy pali na dotyk co to morze byc??