Długie grzanie świec żarowych po wymianie przekaźnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Długie grzanie świec żarowych po wymianie przekaźnika

Post autor: matirati666 » sob lis 21, 2009 11:11

Witam


Spory czas już temu kupiłem przekaźnik żarowych do Golf III 1.9 TD 1994r, bo mój stary padł i auto nie paliło na zimne dni. Długo szukałem właściwego po czym w jednym ze sklepów sprzedawca mi sprowadził przekaźnik, lecz nie mial on jednej poprzecznej blaszki ( tak jakby był od zwykłego D a nie TD czy coś takiego). I od chwili zamontowania przekaźnika auto pali jak sie patrzy tylko ze świece grzeją zamiast kilka sekund to tak z 20-30sek. Co możne byc przyczyna takiego zachowania?


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob lis 21, 2009 11:32

z tego co pamietam to komputer steruje tym przekaznikiem a informacje bierze z czujnika plynu chlodzacego
Jezeli czujnika nie bedzie lub bedzie odlaczony to bedzei tak dlugo grzal, mogl sie uszkodzic czujnik i stanal na rezystancji silnika odpowiadajacej zimnemu silnikowi
mozesz odpiac wtyczke od czujnika, zewrzec piny od pomiary temperatury plynu i sprawdzic czy wtedy grzeje krocej
jak tak to czujnik do wymiany



Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » sob lis 21, 2009 11:40

Kurcze no to dziwna sprawa bo na starym przekaźniku póki działał to grzało max kilka sekund i w umie pod sklepem zdemontowałem stary założyłem nowy i grzał tak długo. I to nie ma znaczenia czy jest ciepło na dworze czy zimno. Czasem grzeje krócej jak auto już trochę przejedzie i silnik jest ciepły


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob lis 21, 2009 11:48

To jest zwykly przekaznik tylko ma inaczej rozmieszczone nozki
jest styk wykonawczy ktory podaje zasilanie na swiece i cewka przekaznika ktora steruje tym stykiem
cewka jest zasilania z jedej strony ze stacyjki a z drugiej strony dostaje minusaz komputera, komputer wie na jak dlugo podac minusa bo o tym mowi mu czujnik temperatury

Chyba ze masz to rozwiazane w inny sposob ale nie spotkalem sie jeszcze zeby w VW nie sterowal tym czujnik temperatury
Jakie masz oznaczenie silnika?



Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » sob lis 21, 2009 11:49

AAZ


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob lis 21, 2009 11:50

w starszych wersjach byly przekazniki z bodajze 7 nozkami, pozniej byly tylko 4 nozki
AAZ wiec przekaznik 4 nozki

Obrazek

w starszych bylo tak http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic8 ... a17f6dc254

Przekaznik jest g niezdzie R12 - dolny rzad ostatni po prawej, jest to ten sam przekaznik co od pompy paliwa w benzyniaku tyle ze ten do diesela jest na wiekszy prad
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 11:53 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » sob lis 21, 2009 11:54

No i ja mam 1 nóżkę mniej niż przekaźnik który był od momentu jak auto kupiłem. Ale sprzedawca zapewniał mnie że to w niczym nie będzie szkodzić. Tylko denerwujące jest jak czeka sie 20 sekund az sie dogrzeją


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob lis 21, 2009 12:07

troche sie pomylilem bo jak widac na schemacie cewka jest zsilana prosto z akumulatora wiec w tej sytuacji mozna zrobic przekaznik 3 nozkami gdzie zasilanie cewki plusem zepnie sie razem z zasilaniem swiec wtedy bedzie tylko jedna chyda nozka i dwie grube przy przekazniku ale jeszcze sie z tym nie spotkalem
gdyby bylo cos takiego to i tak nie zmienia to faktu ze tym przekaznikiem steryje komputer i czas powinien zostac takisam
chyba ze to co pokazuje kontrolka to nie informacja o grzaniu swiec
ta kontrolka zapal sie tez gdy komputer wykryje jakies usterki



Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » sob lis 21, 2009 15:12

Bo ta lampa po przekreceniu kluczyka dlugo sie pali ale po zgasnieciu jest normalne cyk z puszki bezpiecznikow. Wiec juz sam zglupialem. To poki co moze jakos przezyje skoro juz tak jakis czas jezdze a po zimie skocze do jakiegos elektro mechanika i mi moze na miejscu to sprawdzi


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

python

Post autor: python » sob lis 21, 2009 23:07

matirati666, podaj symbol tego przekaznika czy aby jednak to nie wina zlego przekaznika



Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » sob lis 21, 2009 23:34

Numer tego przekaźnika to 191911261C

Sprawdziłem sobie w sumie już w ETCE że jest to od 1Y i ABE czyli od zwykłego diesiela jeśli dobrze rozponaje. Czy będę mógł zatem jeździć na tym czy nie spowoduje to jakichś uszkodzeń w elektryce?


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

python

Post autor: python » ndz lis 22, 2009 10:48

matirati666 pisze:Czy będę mógł zatem jeździć na tym czy nie spowoduje to jakichś uszkodzeń w elektryce?
dobrze by bylo jak bys sobie jednak dla pruby wlozyl orginalny do AAZ i zobaczyl czy dalej tak bedzie ale nie ma to wplywu na jakiekolwiek uszkodzenia
ewentualnie ja [ bo mam tez AAZ ] wsadze z czystego diesla i zobacze jak sie to u mnie zachowa



Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » ndz lis 22, 2009 12:28

Ok :grin: bo ja teraz nie mam skąd wziąć oryginalny od AAZ--ta. Zatem czekam na info


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

python

Post autor: python » czw lis 26, 2009 20:32

przykro szukalem ale nie mam przekaznika od czystego diesla rozmawialem z kolegą i w sumie nie powinno miez to znaczenia

[ Dodano: 26 Lis 2009 19:34 ]
agrala pisze:ze tym przekaznikiem steryje komputer i czas powinien zostac takisam


[ Dodano: 26 Lis 2009 19:34 ]
dokladnie tak



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości