Strona 1 z 2

Problem z kontrolką płynu chłodnicy

: ndz lis 01, 2009 13:07
autor: Bemoll
Witam

Posiadam Golfa V Plus z silnikiem 2.0 TDI 140 PS i zauważyłem że gdy w nocy jest lekki przymrozek ok -1 st. to po odpaleniu silnika pojawia się mrugająca kontrolka od płynu chłodnicy na zmianę z migającym STOP oraz komunikatami w języku niemieckim. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu problem znika.
Jak może być przyczyna opisanej powyżej sytuacji ?

Dzięki za info.
Pozdrawiam

: ndz lis 01, 2009 13:58
autor: mariusz75
Co to za komunikat, napisz co pojawia się na wyświetlaczu. (napisz po niemiecku tak jak jest na licznikach)
No i kontrolka jest koloru czerwonego czy pomarańczowego ?

: ndz lis 01, 2009 14:11
autor: Bemoll
Komunikaty które się pojawiają to:

betriebs-anleitung! STOP kuhlmittel-prufen!

Migają w kolorze czerwonym na zmianę.

Pozdr.
Przemek

: ndz lis 01, 2009 17:05
autor: mariusz75
Bemoll pisze:betriebs-anleitung!
BETRIEBSANLEITG – instrukcja obsługi
Bemoll pisze:kuhlmittel
KUHLMITTE - środek, płyn, substancja chłodnicza
Bemoll pisze:prufen
PRUFEN - kontrolować, sprawdzić


czyli w wolnym tłumaczeniu całość - " sprawdzić zgodnie z opisem w instrukcji obsługi poziom płynu chłodniczego"

: ndz lis 01, 2009 17:21
autor: Bemoll
Sprawdzałem poziom płynu i wydaje mi się że jest ok - w połowie między max a minimum, a co do instrukcji to posiadam takową tylko w języku niemieckim i dlatego sprawdzenie opisu w instrukcji odpada.
Jakie rozwiązanie będzie lepsze dolać płyn do max czy wymienić na nowy ?

: ndz lis 01, 2009 20:08
autor: tomek08
Witam, dziś był lekki mrozek i może dlatego miga ta kontrolka bo płyn już nie spełnia swojego zadania jest po prostu za rzadki (przy większych mrozach może go ściąć). Chyba lepszym rozwiązaniem było by wymienienie na nowy. Niech wypowiedzą się inni. Pozdrawiam.

: pn lis 02, 2009 11:17
autor: doggie
nie trzeba od razu wymieniać płynu tylko wpierw sprawdzić urządzeniem przy jakiej temperaturze następuje jego krzepliwość, jak będzie w normie (w okolicy -30 st.) to bezsensu jest jego wymiana

: pn lis 02, 2009 19:43
autor: tomek08
Witam,
mettenos pisze:nie trzeba od razu wymieniać płynu tylko wpierw sprawdzić urządzeniem przy jakiej temperaturze następuje jego krzepliwość, jak będzie w normie (w okolicy -30 st.) to bezsensu jest jego wymiana
, masz rację, ale kiedyś czytałem, że właśnie w nie których samochodach jest taki czujnik, który wskazuje jeśli plyn juz nie ma odpowiednich właściwości to właśnie świeci się kontrolka. Ja właśnie o tym pomyślałem. Pozdrawiam.

: pn lis 02, 2009 23:45
autor: mariusz75
tomek08 pisze: że właśnie w nie których samochodach jest taki czujnik, który wskazuje jeśli plyn juz nie ma odpowiednich właściwości to właśnie świeci się kontrolka
No na pewno w VW jeszcze nie montują takich czujników, :bajer: , nawet nowiutkie CC nie ma takiego czegoś.

A kontrolka jeśli jest prawidłowy stan to nie będzie się zapalała bez względu na to
-czy w układzie będzie sama woda która zamarznie przy temp ZERO stopni,
-czy czysty koncentrat płynu chłodniczego który ma zamarzalność poniżej -75 stopni (tylko do tylu mamy skalę w firmowym areometrze do badania mrozoodporności płynów)


Jedną z przyczyn "świrowania " czujnika poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym jest zaolejenie wewnątrz zbiorniczka.
Olej oblepia elektrody pomiarowe izolując je i prąd nie przepływa przez ciecz (olej izoluje elektrodę od cieczy) co jest odbierane jako brak lub zbyt niski poziom płynu.
Cy twój zbiorniczek wewnątrz jest idealnie przezroczysty i nie ma w nim ani kropli ciemnej mazi przypominającej olej silnikowy ????

: wt lis 03, 2009 10:44
autor: szkudnik
mariusz75 pisze:Jedną z przyczyn "świrowania " czujnika poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym jest zaolejenie wewnątrz zbiorniczka.
Olej oblepia elektrody pomiarowe izolując je i prąd nie przepływa przez ciecz (olej izoluje elektrodę od cieczy) co jest odbierane jako brak lub zbyt niski poziom płynu.
Cy twój zbiorniczek wewnątrz jest idealnie przezroczysty i nie ma w nim ani kropli ciemnej mazi przypominającej olej silnikowy ????
Mam identyczny problem, jak założyciel tematu, tyle że mam MK III 1.9D. Również przy odpaleniu silnika mruga mi kontrolka płynu, a po wyłączeniu i ponownym włączeniu przestaje. Rok temu wymieniłem płyn w chłodnicy na prestone -37 więc jest on napewno jeszcze ok. Co więc zrobic, aby poblem znikł?? dodam że zbiorniczek przezroczysty nie jest, ale raczej zmatowiał z racji wieku.

: wt lis 03, 2009 13:13
autor: Bemoll
Witam

W dniu wczorajszym dolałem płynu do zbiorniczka tak aby pokrywał się z kreską max. Dzisiaj z samego rana poszedłem odpalić samochód (temp. -1,5 st) i wszystko jest w jak najlepszym porządku, jeszcze podjadę do mechanika aby sprawdził jaka jest jego krzepliwość aby mieć pewność że przy większych mrozach problem nie powróci, no chyba że padną czujniki o których pisał Mariusz75.

Dzięki wielkie za pomoc.
pozdr.

: wt lis 03, 2009 19:37
autor: tomek08
Witam, to teraz mi wytłumaczyłeś mariusz75, na to bym nie wpadł. O tym czujniku naprawdę gdzieś czytałem. Dzięki za wyjaśnienie sprawy. Pozdrawiam.

: śr lis 04, 2009 21:15
autor: Yaro1981
witam dziś rano miałem podobny problem tyle ze w MKIV temperatura okolo -3 zapaliłem silnik i nagle zaczeła migać kontrolka od wody płyn wymienałem na nowy w sierpniu tego roku zgasiłem silnik zapaliłem drugi raz i znów to samo , otworzyłem maske płyn ok poziom dobry poruszałem troche zbiorniczkiem zapaliłem i juz sie kontrolka nie świeci cały dzień był spokój zobaczymy jak bedzie jutro

: śr lis 04, 2009 23:47
autor: Fanek
i ja miałem 30min temu identyczny problem, w Golf IV TDI, angielksi napis na komputerze by sprawdzić poziom płynu chłodniczego, wyłączyłem silnik, sprawdziłem poziom, poruszałem zbiorniczkiem, odpaliłem silnik jeszcze raz i komunikat znikł, zobacze jak bedzie jutro.
temp -1.5 stopnia u mnie.

czy ten przyrząd do badania gęstości płynu mają na każdej lepsiejszej stacji obsługi ?