golfik III 1,9GTD 75ps 1992r. problem z chłodzeniem silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pawelt2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 15, 2007 19:41
Lokalizacja: mazury warmia

golfik III 1,9GTD 75ps 1992r. problem z chłodzeniem silnika

Post autor: pawelt2k » wt paź 27, 2009 18:58

Witam forumowiczów nie jestem tu stałym bywalcem ani żadnym expertem jedynie koledzy potrzebna mi pomoc w ustaleniu usterki, mianowicie:

w moim aucie strasznie grzeje się silnik i wywala płyn, w dodatku wystepuje takie zjawisko że silnik mam już temperaturę ponad 100% węże do chłodnicy i nagrzewnicy są bardzo gorące a sama chłodnica lekko ciepła,mimo ze linik jest gotujący ponad 100stopni :( to nawiewu nie mam ciepłego tylko taki letni a węże do nagrzewnicy gorące, dodam że koreczek od wyrównawczego zbiorniczka termostat pompa wody chłodnica sa nowe a auto około 6miesięcy wcześniej jeździło na wodzie w układzie gdyż musiałem co jakiś czas jej dolewać:( MOJA

GENERALNA UWAGA TO ZE SILNIK JUZ JEST GOTUJĄCY I ZBIORNIK Z PŁYNEM WYWALA A CHŁODNICA TYLKO CIEPŁA MIMO ŻE WEŻE IDACE DO NIEJ GORĄCE TO SAM Z NAGRZEWNICA :otepienie:

Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje że ktoś udzieli jakiejś wskazówki


baranek

arwam

Post autor: arwam » wt paź 27, 2009 19:19

do wymiany prawdopodobnie chłodnica i do sprawdzenia pompa wodna czy wirnik nie obleciał



pawelt2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 15, 2007 19:41
Lokalizacja: mazury warmia

Post autor: pawelt2k » wt paź 27, 2009 19:28

Kolego chłodnica pompa korek od zbiorniczka i termostat były wymieniane 3dni temu:(


baranek

arwam

Post autor: arwam » wt paź 27, 2009 19:35

pawelt2k, to nie pozostaje ci nic innego jak zdzierać głowicą i sprawdzić na szczelność choć być może to tylko uszczelka

a jak z nagrzewnicą. jest cała i nie puszcza?
jeśli puszcza to najpierw ją zmienić i dopiero szukać dlej bo potrafi niezłego zamieszania narobić.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6854
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » wt paź 27, 2009 19:49

Termostat do kontroli czy czasem nie zacięty na zamkniętym. Ogrzewania brak bo nagrzewnica zapowietrzona, a skoro wywala płyn zbiornikiem wyrównawczym to masz dmuchniętą uszczelkę pod głowicą lub pękniętą głowicę. Ładuje gazy w układ wodny zapowietrzając wszystko. Obiegu może nie być bo tak jak pisał arwam mógł się ukręcić wirnik pompy - zależy co tam założyłeś...
Przyczyną braku ogrzewania może też być zasyfiona nagrzewnica...
Reasumując: silnik do większej rozbiórki...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

pawelt2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 15, 2007 19:41
Lokalizacja: mazury warmia

Post autor: pawelt2k » wt paź 27, 2009 19:51

PS nagrzewnica jest sprawna, szczelna na 100%


baranek

arwam

Post autor: arwam » wt paź 27, 2009 20:14

Piasek, ja miałem w swoim silniku taki przypadek że nagrzewnica dawała objawy uszkodzonej głowicy włącznie z wyrzucaniem płynu przez zbiorniczek.


pawelt2k, nie możesz być pewny jeśli nie sprawdzałeś, u mnie też nic nie było czyć w środku ale robiła nagrzewnica krecią robotę



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt paź 27, 2009 20:14

pawelt2k pisze:dodam że koreczek od wyrównawczego zbiorniczka termostat pompa wody chłodnica sa nowe
To że termostat jest nowy nie wyklucza że może nie działać prawidłowo .Najprostrzą metodą sprawdzenia czy to wina termostatu jest jego usunięcie i sprawdzenie jak się bedzie zachowywała chłodnica bez termostatu.Jezeli okaże się że nagrzewa nagrzewa się cała to masz już sprawcę .Jak z taką wysoką temp. jeżdziłeś dłuższy czas to najprawdopodobniej wydmuchało ci uszczelkę pod głowicą
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 20:17 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

pawelt2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 15, 2007 19:41
Lokalizacja: mazury warmia

Post autor: pawelt2k » śr paź 28, 2009 20:46

Witam, dzis na próbe wyjąłem nowy termostat zagotowałe w naczyniu i otwiera sie, jeździłem tez około 25km bez termostatu i silnik stał sie odrobine zimniejszy ale jak go przygazuje ponad 110 to i tak tem wzrasta do 100-105stopni a w kabinie ciagle leci jedynie letnie powietrze nie mam mowy o gorącym:( jestem juz załamny mowiąc szczerze... węże wszystkie sa gorące a mimo to nie mam ciepłego powietrza a woda gotuje sie w zbiorniczku mimo że nawet nie mam czasem 90stopni


baranek

Krzysiek W.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1279
Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
Lokalizacja: Pisz/Białystok

Post autor: Krzysiek W. » śr paź 28, 2009 21:25

Uszczelka kolego.


Nic już nie będzie takie same.

suhhar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt lip 10, 2009 11:46
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar » śr paź 28, 2009 21:26

200% uszczelka ci poszla, nagrzewnica nie daje ci cieplego powietrze bo i jak ? skoro spaliny siedza w ukladzie i wypychają wodę z ukladu. Takie moje zdanie, jesli sie myle to prosze mnie poprawić.



arwam

Post autor: arwam » śr paź 28, 2009 21:48

pawelt2k, uszczelka i skoro węże od nagrzewnicy są gorące to sama nagrzewnica obowiązkowo OUT.

zacznij od nagrzewnicy żeby nie było AKUKU jak u mnie że po robocie uszczelki nadal to samo. u mnie winną była właśnie nagrzewnica mimo że objawy wskazywały na głowicę.
nie sugeruj się tym że jest sucha



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » śr paź 28, 2009 23:02

Skróć obieg - połącz ze sobą węże które wchodzą do nagrzewnicy - i tym sposobem upewnisz sie czy to nagrzewnica czy uszczelka. pozdro


www.elektrotom.eu

pawelt2k
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lis 15, 2007 19:41
Lokalizacja: mazury warmia

Post autor: pawelt2k » śr paź 28, 2009 23:15

:grin: o dobry pomysł wyłacze nagrzewnice z obiegu i wtedy zobaczymy pozdrawim a mam takie pytanie jak moze wpływac nagrzewnica na wiosne była wymieniana i jest szczelna bo szybie nie zachodza niczym?
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 23:18 przez pawelt2k, łącznie zmieniany 1 raz.


baranek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości