[TDI] Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Postprzez munior » So sie 13, 2011 19:52

DieselPower napisał(a):A nie trzeba tych oringów czymś przesmarować żeby zassało ciśnienie.?
Lub dać jakiegoś specjalnego sylikonu ?

:bajer: nie kombinuj :chytry: wymień same oringi ,żadnych silikonów ani innych uszczelnień ,prócz tych które wsadziła fabryka, nie wolno pchać do pompy !!!

Autor postu otrzymał pochwałę
Sprzedam :Tuningowy komputer do vw 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit np.mapsensory .czujniki ATM itp.Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,nastawnik ,wszystkie części do pomp vp -37 tdi.
munior
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: LUBARTóW lubelskie
Online: 18d 11h 23m
Pomógł: 184
Auto: audi 80
Silnik: 1Z+

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Postprzez DieselPower » So sie 13, 2011 22:17

Dzięki za info, na pewno zastosuje się do twoich sugestii :hmm:
Zobaczymy co z tego wyjdzie. :bajer:
Przeglądam forum =]
DieselPower
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lip 20, 2009 11:11
Lokalizacja: Trójmisto
Online: 3d 5h 21m
Pomógł: 3
Auto: Golf III 1.9 TDI
Silnik: 1Z

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Postprzez DieselPower » Śr sie 24, 2011 20:07

Kupiłem zestaw uszczelek Bosh - 2 467 010 003 i wymieniłem oringi wszystko wyglądało bardzo dobrze.
Ale jak by pomiędzy N108 a obudową pompy pojawiał się drobny wyciek, po przejechaniu palcem zostaje na nim trochę ropy.
Sztuka jednak chodzi o wiele lepiej i nie problemu z odpalaniem, ale ten wyciek mnie wkurza.
Czy ktoś z was może opisać krok po kroku jak się do tego zabrać.

:banghead:

Wywaliłem N108 przeczyściłem założyłem nowe oringi i wpakowałem do pompy.
Z gniazda N108 po wyjęciu go paliwo ucieka z pompy i tak deko tam kapało.
Czy oringi na n108 wkłada się do pompy na sucho?
Jak radzicie sobie z włożeniem N108 do pompy na nowych oringach?

U mnie nie chciał skubaniec wejść i go powoli dokręcałem na przemian raz jedną raz drugą śrubką.
Czy od razu go czymś wcisnąć. Poradzcie coś.

Gdzieś musiałem popełnić błąd, bo przecież znowu się poci.
:banghead: szału idzie dostać.
Przeglądam forum =]
DieselPower
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lip 20, 2009 11:11
Lokalizacja: Trójmisto
Online: 3d 5h 21m
Pomógł: 3
Auto: Golf III 1.9 TDI
Silnik: 1Z

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Postprzez darus8919 » Pn paź 17, 2011 13:38

witam mam problem z pompa w passacie b5 1,9 tdi 110km model AFN cieknie z pod tej duzej sruby pomiedzy rurkami od wtrysków wymieniłem oring ale zamiast brazowego byl czarny zamochud wogóle nie chciał odpalic choc paliwo po odkreceniu rurek od wtrysków leciało i powinna juz byc wystarczajaco odpowietrzona po zalozeniu starej brazowej uszczelki juz zaczol palic ale po zdjeciu nogoi z gazu gasł teraz juz nie chce wogóle odpalac tak jak by nie dostawal paliwa a i nie wiem czyto wazne był odpalany na plaka czy mozna tym wyregulowac zapłon jezeli tak to jak to naprawic?? i czy kolor oringu ma znaczenie?? prosze o jak najszybsza porade pozdrawiam

Obrazek
darus8919
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn paź 17, 2011 13:05
Online: 0s

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Postprzez zyggy » Pn paź 17, 2011 15:00

Ciężko powiedzieć. Może pompa umarła? Niech się inni wypowiedzą.
pzdr
zyggy
zyggy
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): N lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Online: 15h 39m
Pomógł: 41

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Postprzez darus8919 » Pn paź 17, 2011 19:24

pompa raczej zyje bo zaciaga paliwo i podaje na wtryski ale nie odpala :/
darus8919
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn paź 17, 2011 13:05
Online: 0s

Re: Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Postprzez Kiko » Śr paź 19, 2011 16:25

witam, u mnie podobna sprawa i nie wiem co robic czy tam jest jakas uszczelka?? cała pompe dookoła mam mokra, poci sie, wydaj mi sie ze to sie rozkreca ale co potem??
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Kiko
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt sty 09, 2009 17:43
Lokalizacja: podkarpacie
Online: 12m

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Postprzez munior » Śr paź 19, 2011 21:26

Kiko napisał(a): u mnie podobna sprawa i nie wiem co robic czy tam jest jakas uszczelka?? cała pompe dookoła mam mokra, poci sie, wydaj mi sie ze to sie rozkreca ale co potem??

No odkręca się , a jakże :grin: a potem sie wymienia uszczelkę ,a pużniej trzeba trafić w pierscień nastawnikiem, przykręcić nastawnik ,ustawić dokładnie tak jak był i ustawić dawkę paliwa przy pomocy np.vaga ...Radzę w szczególności upewnić się że trafiłeś nastawnikiem w pierścień ,bo jak nie trafisz i sprubujesz odpalać ...no lepiej żebyś się nie musiał przekonać co sie stanie :chytry:
Sprzedam :Tuningowy komputer do vw 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit np.mapsensory .czujniki ATM itp.Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,nastawnik ,wszystkie części do pomp vp -37 tdi.
munior
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: LUBARTóW lubelskie
Online: 18d 11h 23m
Pomógł: 184
Auto: audi 80
Silnik: 1Z+

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Postprzez matipl6600 » Cz paź 20, 2011 13:12

Przepraszam ze zawracam glowe kolego ale mam ten sam problem z cieknaca pompa wtryskowa co ty kiedys mam identyczne objawy i tez wymienilem ten trojnik co ty kiedys kolego. Ma prośbę szukam tego oringu albo calego zestawu uszczelek i nie potrafie nigdzie ich dostac dalbys jakies namiary??

więc:
udało mi się kupic zestaw uszczelek do pompy wtryskowej 1.9 TDI oryginał Bosch (serwis Góra w Częstochowie) w cenie 60 zł. nie mozna kupić oringu do samego tłokorozdzielacza. moze jutro opisze jak wymieniłem wraz z fotorelacją.

Pozdravwiam

Ten tekst jest pisany jest tak aby każdy mógł go zrozumieć. U osób które zwracają uwagę na język polski może powodować pampitacje serca oraz ataki agresji. w tekście nadużywane są słowa tłokorozdzielacz i oring. życzę powodzenia w naprawie.

Witam jeszcze raz.
Wczoraj z kolegą wymienialiśmy uszczelkę tłokorozdzielacza. na podstawie tego co napisał uzytkownik k_grzesiu (dla niego :pub:) zabraliśmy się do pracy. nasz pacjent to VW passat 1.9 TDI AFN rok produkcji 1996 przebieg trochę powyżej 200 tys (przebieg wydaje się autentyczny ponieważ każdy mechanik mówi że nie spotkał się z autem z tego rocznika z takim sprężaniem i z takim dobrym zawieszeniem). zestaw uszczelek dostaliśmy dopiero w serwisie Boscha w częstochowie. oryginalny zestaw kosztował 60 zł. pierwszą rzeczą było umycie okolic tłokorozdzielacza benzyną. następnie wyłożenie szmat pod pompę w celu ochrony trójnika od cieczy chłodzącej który wymienialiśmy jakieś 2 tygodnie temu.

Obrazek

Jedziemy dalej. odkręcamy kabel od zaworu stop znajdujący się na górze tłokorozdzielacza. do tłokorozdzielacza wkęcone jest 7 śrub. 4x torx i 3 x imbus. Imbusy mocują łapy do pompy. Torxy mocują tłokorozdzielacz do pompy, 2 z nich przechodzą jeszcze przez łapy. odkęcamy łapę górną i gdy to zrobimy przykręcamy torxa z powrotem. teraz odkręcamy przewody paliwowe (wtryski warto jest zakleić kawałkiem izolacji żeby nie wpadł żaden papruch), następnie odkręcamy łapę dolną.
Tak wygląda tłokorozdzielacz na tym etapie

Obrazek

teraz musimy odkręcić zawór Stop. do tego przyda się klucz 24. ja miałem jakiś stary 22 i przerabiałem na 24. mimo nacięć na nakrętce gwint jest standardowy. gdy wyciągamy ten zaworek. uważajmy na sprężynkę która tam jest w środku żeby nie zgubić. gdy wyciągniemy zawór warto jest obkleić tłokorozdzielacz izolacją aby do otworu po zaworze nic nie wpadło. teraz jesteśmy gotowi do odkręcania tłokorozdzielacza. na tym etapie możemy już założyć nową uszczelkę na tłokorozdzielacz. luzujemy wszystkie śruby. w celu uniknięcia wypadnięcia tłokorozdzielacza wykęciliśmy lewą górną śrubę całkowicie i wkręciliśmy na ok 5 obrotów żeby wiedzieć ile mamy zapasu. powoli odkęcamy 3 pozostałe śruby do momentu w którym pokaże się nam oring. na tym etapie wygląda to tak:

Obrazek

na zdjęciu widać stary czarny oring i nowy zielony. teraz wycinamy stary oring. ja użyłem do tego celu skalpel. gdy wyjmiemy stary oring nowy zsuwamy na śruby. teraz musimy po kolei odkręcać śruby. w celu uniknięcia uszkodzenia oringu zrobiłem z kawałka miedzianego drutu haczyk którym podnosiłem oring podczas odkręcania. pamiętamy aby każdą śrubę przykręcić z powrotem. Tak wygląda nowy oring na miejscu:

Obrazek

w tym momencie wzięliśmy strzykawkę i ropą pod ciśnieniem oczyściliśmy miejsce gdzie znajduje się oring. teraz skręcamy wszystko w kolejności odwrotnej do rozkręcania. przy zaworze stop zakładamy nową uszczelkę.

Gdy mamy wszystko złożone czas na odpowietrzanie. w naszym przypadku mięliśmy założony zawór zwrotny do paliwa więc paliwo było w przewodzie od zaworu do pompy wtryskowej. wszystkie 4 przewody przy wtryskach zostawiamy niedokręcone. przy próbie odpalenia czekamy aż zacznie ze wszystkich 4 przewodów lecieć paliwo, gdy tak się stanie zakręcamy je. na tym etapie auto dalej nie chciało nam odpalić więc poluzowaliśmy pierwszy i ostatni przewód. po następnej próbie paliwo z tych 2 przewodów zaczęło tryskać pod wysokim ciśnieniem. w tedy zakręciliśmy te przewody i silnik odpalił ze strzała.


BARDZO BARDZO WAŻNE!!!
niestety pompa dalej ciekła. po wizycie u mechanika okazało się, że zepsuliśmy oring. przy składaniu trzeba dobrze natłuścić oring. moze być zwykły olej silnikowy. przy składaniu zabrakło poślizgu i przycięło uszczelkę... a na marginesie to mechanik powiedział, że nie da sie tego zrobić bez wyciągania pompy. :) ale my już wiemy, że się da.


cała wymiana trwała u nas bardzo długo i były to 4 godziny ale nie spieszyło nam się i chcieliśmy zrobić to dokładnie.
zaoszczędzone pieniądze to 500 zł w serwisie boscha. :pub:
PozdraVWiam

Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio edytowano Pt lis 04, 2011 18:57 przez matipl6600, łącznie edytowano 1 raz
1.VW golf mk II CL 1.3 B+G MH 3d 1987 - był
2.VW golf mk II CL 1.6 TD JR 3d 1989 - był
VW golf mk II GL 1.8 B RH 5d 1987 - jest

Sprzedam: kiere polo g40, licznik passat b3 VR6 MFA,licznik passat b3 MFA, pająk z MFA, lampka wew. dzielona - passat b3
matipl6600
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr mar 10, 2010 20:08
Lokalizacja: SKL "CYRK" ;)
Online: 2d 19h 11m
Pomógł: 1
Auto: VW Golf Mk II 1987
Silnik: RH

Re: Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Postprzez Kiko » So paź 22, 2011 13:50

munior napisał(a):
Kiko napisał(a): u mnie podobna sprawa i nie wiem co robic czy tam jest jakas uszczelka?? cała pompe dookoła mam mokra, poci sie, wydaj mi sie ze to sie rozkreca ale co potem??

No odkręca się , a jakże :grin: a potem sie wymienia uszczelkę ,a pużniej trzeba trafić w pierscień nastawnikiem, przykręcić nastawnik ,ustawić dokładnie tak jak był i ustawić dawkę paliwa przy pomocy np.vaga ...Radzę w szczególności upewnić się że trafiłeś nastawnikiem w pierścień ,bo jak nie trafisz i sprubujesz odpalać ...no lepiej żebyś się nie musiał przekonać co sie stanie :chytry:

ok kolego dzieki za chec pomocy, ale mam jeszcze kilka pytan, ktore to nastawnik?? ktore sroby mam odkrecac niebieskie czy czerwone (zaznaczone na foto) i czy to czarne cos tez musze odkrecic??
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Kiko
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt sty 09, 2009 17:43
Lokalizacja: podkarpacie
Online: 12m

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Postprzez munior » So paź 22, 2011 21:48

matipl6600 napisał(a):cała wymiana trwała u nas bardzo długo i były to 4 godziny ale nie spieszyło nam się i chcieliśmy zrobić to dokładnie.

Aleście się chłpaki omordowali ,oring też :grin: a wystarczyło odkręcic nastawnik i po pół godzinie po zawodach :chytry: ale nie wazne jak ,wazne że wymieniony :pub:
Kiko napisał(a):ok kolego dzieki za chec pomocy, ale mam jeszcze kilka pytan, ktore to nastawnik?? ktore sroby mam odkrecac niebieskie czy czerwone (zaznaczone na foto) i czy to czarne cos tez musze odkrecic??

Nie żebym cię zniechęcał :chytry: ale może zaprowadż do kogoś kto bedzie bardziej zorientowany ...bo wiesz biedy sobie narobić to można moment ...a jak można sie zorientować z tego co piszesz ,to nie wiesz podstawowych rzeczy ...
Sprzedam :Tuningowy komputer do vw 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit np.mapsensory .czujniki ATM itp.Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,nastawnik ,wszystkie części do pomp vp -37 tdi.
munior
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: LUBARTóW lubelskie
Online: 18d 11h 23m
Pomógł: 184
Auto: audi 80
Silnik: 1Z+

Re: Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Postprzez Kiko » So paź 29, 2011 17:12

spokojna głowa kolego, wprawdzie pompy jeszcze nie miałem okazji rozbierać i nie wiem za bardzo co z czym sie je, wszystkie sprawy przy aucie zawsze sie staram sam naprawiac jak stwierdze ze nie dam rady to wtedy mechanior ale to sie jeszcze nie przytrafiło,
Kiko
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt sty 09, 2009 17:43
Lokalizacja: podkarpacie
Online: 12m

Re: Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Postprzez aron20000 » Pt lis 04, 2011 23:43

Witam mam pytanie czy po odkręceniu nastawnika można wyjąć głowicę pompy z korpusu bez ryzyka, że się coś "rozsypie", uszkodzi. Czy sprężyny po ponownym montarzu trzeba wstępnie ściskać, żeby złapać śrubami gwint? Kolega munior lub może ktoś z forum pomógłby w znalezieniu odp. Pozdro
aron20000
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr wrz 16, 2009 08:03
Lokalizacja: Białystok
Online: 7h 15m

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Postprzez koperson » Pn lis 07, 2011 19:31

Witam

VW GOLF 3 1.9 tdi rocznik 1994 , silnik 1z

Od niedawna zauważyłem ze mam problem z pompą wtryskową ktora zaczyna "wypuszczać" paliwo na zewnątrz . Wymieniałem ze znajomym kiedys uszczelke (taką gumeczkę) w gornej częsci tej pompy . Teraz paliwo tak jakby zaczyna wyciekać z innej części / strony .

Oto zdjęcie (na czerwono zaznaczone są miejsca gdzie paliwo "wybija")

http://imageshack.us/photo/my-images/25 ... aliwa.jpg/

Jeżeli ktos jest w stanie pomoc - stwierdzić w czym problem - czy to wina kolejnej uszczelki , tej na dole . Czy moze mam wiekszy problem ? Prosze o wasze opinie .

Pozdrawiam
koperson
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sty 12, 2010 16:01
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Online: 0s
Pomógł: 4
Auto: Mk3 1994r 1.9 TDI
Silnik: 1z

Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: -michau- i 17 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,