Strona 1 z 31

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

: ndz sie 09, 2009 17:48
autor: karol26
Witam
Mam problem z pompą wtryskową w seacie toledo 1.9 TDi AFN 110KM.Gdy silnik sie rozgrzeje to zaczyna z pompy skapywać ropa i pokazuje się ona w miejscu gdzie z pompy wychodzą przewody do wtrysków na tej łapie która jest przykręcona do pompy,dalej ropa skapuje na ten przewód cyrkulacyjny co idzie z bloku silnika do chłodnicy oleju i do pompy(przewód już wymieniałem).Teraz pozostaje kwestia uszczelnienia pompy.
I ma pytanie skąd może być ten wyciek,czy o ringi na elektrozaworze nie trzymają, czy gdzieś indziej jest nieszczelność.
Jaki jest orientacyjny koszt naprawy pompy?
Czy ta nieszczelność może być przyczyną że na ciepłym silniku muszę długo kręcić żeby załapał?

: ndz sie 09, 2009 18:24
autor: Adamm
pewnie sie poci spod nastawnika i splywa po calej pompie

to moze byc przyczyna cofajacego sie paliwa i niemoznosci zapalenia

: ndz sie 09, 2009 18:46
autor: vision
może być jeszcze z sekcji wysokiego ciśnienia
Adamm pisze:to moze byc przyczyna cofajacego sie paliwa i niemoznosci zapalenia
może lub kąt

: ndz sie 09, 2009 19:20
autor: karol26
Adamm pisze:pewnie sie poci spod nastawnika i splywa po calej pompie

to moze byc przyczyna cofajacego sie paliwa i niemoznosci zapalenia
A gdyby tak było to gdzie jest ten nastawnik? wizualnie to pocenia da się dostrzec?
Jaki koszt orientacyjny moze być naprawy?

: ndz sie 09, 2009 19:26
autor: vision
karol26 pisze:A gdyby tak było to gdzie jest ten nastawnik? wizualnie to pocenia da się dostrzec?
Jaki koszt orientacyjny moze być naprawy?
górna część pompy tam gdzie powrót wychodzi to nastawnik , zależy kto robi i vag jest potrzebny do ustawienia

: ndz sie 09, 2009 19:29
autor: karol26
Dobra już wiem gdzie jest nastawnik :D pompa u góry jest sucha , nie widać sladów pocenia ani wycieku.Wyciek nie jest duży co jakiś czas zbierze sie kropla i skapnie, wszystko na ciepłym silniku, na zimnym jest sucho.

: pn sie 10, 2009 05:45
autor: Sztomel
jeśli kapie na głowicę tłokorozdzielacza (tę część z której wychodzą rurki na wtryski) to nieszczelność może być na elektrozaworze N109 i jak się go wykręci to jest on uszczelniony gumowym oringiem - oring pewnie do wymiany.

: pn sie 10, 2009 10:54
autor: karol26
Ten zawór N109 to jest zawór poczatku wtrysku? Jęsli tak to on chyba jest pod spodem pompy i raczej z niego na tłokorozdzielacz nie da rady żeby kapało :crazy: .Juz nie mam pomysłów,dzisiaj będe jezdził autem więc dokładnie obejrzę pompę z góry.

: pn sie 10, 2009 11:07
autor: damcio151
karol26 pisze:Ten zawór N109 to jest zawór poczatku wtrysku?
mylisz z n108 ... n109 jest to zawór odcinający paliwo

: pn sie 10, 2009 11:52
autor: Sztomel
piszę o tym elektrozaworze :
Obrazek

i o tym gumowym oringu na nim widocznym :
Obrazek

: pn sie 10, 2009 11:53
autor: karol26
Obrazek

Czyli zawór N109 to ten ozn. numerem 4 na rysunku a N108 to nr.12

Dzisiaj rozgrzeje autko i zobaczę czy spod tego zaworu sie poci, i dam znać co i jak.Ale z tego co pamiętam to u góry było sucho a krople pojawiały się na łapie która przykrecona jest do pompy od strony wyjscia przewodów wtryskowych.

: pn sie 10, 2009 11:59
autor: Sztomel
to wklej fotkę tej łapy i pompy.

: pn sie 10, 2009 20:35
autor: karol26
Wklejam zdjecie tej łapy po której cieknie
Obrazek

Po dokładniejszych oględzinach wydaje mi się że nieszczelność jest gdzieś na głowicy tłokorozdzielacza, zauważyłem że przewód wtryskowy ten najbliżej silnika na dole jest troszkę wilgotny i cała łapa jest wilgotna.

: pn sie 10, 2009 23:16
autor: szatanek
A moze śrubką odpowietrzającą pomiedzy przewodami ci sączy ?