Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » wt sie 11, 2009 07:13

No kurcze oglądałem ją i nie dostrzegłem żeby sączyła, ale bede sprawdzał.Jakieś inne pomysły?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

akme
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw sie 13, 2009 09:26
Lokalizacja: Loobleen

Post autor: akme » czw sie 13, 2009 11:23

Hej!
Nie chce zakładac nowego tematu odnosnie cieknacej pompy, dlatego podpinam sie do tego.
Mój problem przedstawiłem na foto.

Obrazek

Auto: Golf IV, 1998, silnik AGR 1.9TDi

Teraz pytanie czy wymiana tej ramki uszczelniającej wiąże się z koniecznością ustawienia pompy wtryskowej? Czy można wymienić ją we własnym zakresie czy lepiej zlecic to serwisowi?

zestaw uszczelek index 038 198 051 D Boscha już mam.

Dzięki z góry!



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw sie 13, 2009 11:35

trzeba tylko zdemontować z pompy sam nastawnik i po wymianie uszczelki pod nim na nowo ustawić dawkę paliwa posiłkując się przy tym wskazaniami odczytywanymi na bieżąco z Vaga, warto się zaopatrzyć w odpowiedni klucz do śruby po lewej stronie z przodu nastawnika albo śrubę odpowiednio podpiłować aby pasowała pod klucz nasadowy sześciokątny a potem najlepiej śrubę wymienić na taką z normalnym łbem, trzeba też uważać aby po zdemontowaniu nastawnika nie kręcić wałem ani bolcem nastawnika z główką mimośrodową bo przy montażu, jeśli nie trafi się mimośrodem w otwór w przesuwce na tłokorozdzielaczu wewnątrz pompy wtryskowej, łatwo uszkodzić nastawnik i nadaje się wtedy do wymiany,
a tu jest wideoporada ustawiania dawki paliwa (proponuję sprawdzić sobie Vagiem aktualną wartość dawki przed zdjęciem nastawnika) :
... re=related
Ostatnio zmieniony czw sie 13, 2009 11:36 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw sie 13, 2009 11:37

Sztomel pisze:trzeba też uważać aby po zdemontowaniu nastawnika nie kręcić wałem ani bolcem nastawnika z główką mimośrodową bo przy montażu, jeśli nie trafi się mimośrodem w otwór w przesuwce na tłokorozdzielaczu wewnątrz pompy wtryskowej, łatwo uszkodzić nastawnik i nadaje się wtedy do wymiany,
to jest na sprężynach ... zawsze wraca w to samo miejsce , więc nie ma obawy
co do klucza na "nietypową śrubę" to należy użyć klucza do kłódek energetycznych z końcówką 2T



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » czw sie 13, 2009 12:40

Dobra koledzy a co powiecie o moim przypadku, skąd ta ropka może sie sączyć??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

akme
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw sie 13, 2009 09:26
Lokalizacja: Loobleen

Post autor: akme » pn sie 17, 2009 18:07

Sztomel pisze: a tu jest wideoporada ustawiania dawki paliwa (proponuję sprawdzić sobie Vagiem aktualną wartość dawki przed zdjęciem nastawnika) :
... re=related
Czyli w celu wyregulowania dawki paliwa, należy poluzować sruby nastawnika i delikatnie uderzając narzędziem znaleść właściwe usytuowanie odpowiadajace rządanej dawce paliwa?

Czy dawka paliwa jest sztywno przypisana do danego modelu silnika? Jesli tak to jakie wartości dla silnika AGR być powinny? :]

A jeżeli nie, to czy to znaczy, ze kazdy motor ma indywidualne ustawienia, których nie należy zmieniac?



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » pn sie 24, 2009 21:08

Panowie w moim afnie wyciek jest prawdopodobnie pomiedzy głowicą tłokorozdzielacza a korpusem pompy,orientacyjny koszt naprawy ok 450 zł :crazy: i mam takie pytanie czy lepiej kupic jakąś używaną pompę ceny ok 450 zł , tym bardziej że na tej lejacej mam problemy z paleniem na ciepłym silniku i może to być wina pompy.A tę stara ew. sprzedać na części czy jakoś tak. Co wy na to?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Passat944 » pn sie 24, 2009 21:16

Mam idealną pompę wtryskową AFN jeśli jesteś zainteresowany zapraszam na PW.



k_grzesiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 21:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: k_grzesiu » wt wrz 01, 2009 00:18

Miałem to samo, leje się z oringu spod rozdzielacza. Trochę było z tym zabawy ale dałem radę bez pompiarza. Poznad pół roku jazdy i sucho więc podziałało :)



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » wt wrz 01, 2009 08:17

A mógłbyś napisać jak to naprawiłeś ?? Czy musiałeś pompę wymontować z silnika i czy cieżko było złożyć i rozkręcić pompę.
Mi powiedzieli 450 zł za taka naprawę, oddaje samochód i po tygodniu odbieram naprawiony ustawiony itd. rok gwrancji.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt wrz 01, 2009 09:20

za uszczelnienie nastawnika 450 zl??? poszaleli ;p


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » wt wrz 01, 2009 09:37

U mnie nie cieknie spod nastawnika,już o tym pisałem, tylko wyciek jest spomiedzy głowicy tłokorozdzielacza a korpusu pompy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 01, 2009 12:49

karol26 pisze:wyciek jest spomiedzy głowicy tłokorozdzielacza a korpusu pompy
to trzeba odkręcić głowicę i wymienić na niej oring (widoczny na fotce poniżej) :
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » wt wrz 01, 2009 13:11

Dzieki za fotke ,a ciężko to wykręcić i czy ja odkrecę to później złoże bez problemów , no i gdzie takiego oringa dostać?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości