Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » czw maja 06, 2010 22:12

Osobiście tego nie robiłem, ale kolega patrzył co mu robią z jego furą i tyle mi opowiedział. Wcześniej ściągaliśmy schemat pompy Bosch i też nychodziło na to, że nic nie można tam popsuć. Polecam sprawdzić. Wykręcić i wymienić o-ring.


pzdr
zyggy

malutki TDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob sie 25, 2007 09:13
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: malutki TDI » pt maja 07, 2010 10:17

Ja rowniez patrzylem po schematach i nic nie widzialem ale wolalem sie upewnic. W necie raz pisza ze jest to jakis elektrozawor, za drugim razem ze zwykly krociec/zaslepka i nie wiedzialem jakie moze niesc za soba konsekwencje wykrecenie tego. dzieki za podpowiedzi - po weekendzie biore sie za to


---- Części do maszyn budowlanych, wózków widłowych oraz samochodów ciężarowych.

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » pt maja 07, 2010 10:20

Powodzenia i pochwal się efektami, a jak możesz to zrób foty dla potomnych.


pzdr
zyggy

malutki TDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob sie 25, 2007 09:13
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: malutki TDI » pn maja 10, 2010 18:38

no i lipka nic sie nie udalo zdzialac. musze isc do pompiarza. oring za glowiczka cieknie a sam sie za to nie wezme.
ktos wie moze gdzie na warmi i mazurach badz na podlasiu w okolicach augustowa zrobia mi to tanio i dobrze? Koles krzyknal mi 400pln jak mu zostawie auto na 2dni i jego robota+jego caly zestaw uszczelek+tulejowanie - oplaca sie czy szukac innego pompiarza?


---- Części do maszyn budowlanych, wózków widłowych oraz samochodów ciężarowych.

zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Post autor: zyggy » pn maja 10, 2010 19:50

Jaki o-ring za głowiczką kolego? Ten o którym piszesz, pomiędzy wyściami na wtryski? Czy ten pomiędzy korpusem pompy a głowicą tłokorozdzielacza? Pbydwa da się wymienić samodzielnie, tylko troszkę sprytu potrzeba. Gdzieś było to opisane po angielsku razem z fotkami. Nie bardzo rozumiem co ten mechanik chce u ciebie tulejować?


pzdr
zyggy

malutki TDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob sie 25, 2007 09:13
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: malutki TDI » pn maja 10, 2010 20:07

Pomiedzy korpusem a tlokorozdzielaczem.
Twierdzi ze jak wyciagac i rozbierac to juz od razu robic cala. Opis pamietam - jest na forum - wykrecac sruby po kolei i pozwolic aby oring sam wskoczyl w swoje miejsce.
A tulejowanie to chyba chodzilo mu o tulejowanie oski. Ja sam mam dwie lewe rece i mam obawy czy potrafilbym cos takiego zrobic, tym bardziej ze takich rzeczy sam nie robilem bo wymiana klockow czy amortyzatorow to nie pompa wtryskowa.
No i nie wiem, mysle caly czas co z tym fantem zrobic i wszelakie znaki na niebie wskazuja na to iz bede jutro dzwonil i umawial sie na wizyte, chyba ze jeszcze jakas zlota mysl wpadnie do glowy albo jakas pomocna dlon.

[ Dodano: 19 Maj 2010 19:34 ]
dzis wrocilem od pompiarza - 400pln nie moje. auto ciszej pracuje to jedyne udalo mi sie zauwazyc jak odpalalem go w garazu. nie wiem jak przyspieszenie bo pogoda brzydka (leje) i nie mam jak sprawdzic.
Ale zostaje mi caly czas jeden problem - jak jest cieply silnik to aby odpalic auto rozrusznik musi przekrecic z 4razy co mi sie nie podoba.
moze ma ktos jakas dobra rade?


---- Części do maszyn budowlanych, wózków widłowych oraz samochodów ciężarowych.

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: karol8114 » ndz wrz 05, 2010 20:51

k_grzesiu pisze:oczyść głowicę- odkręć całkowicie przewody oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby głowica była gładka.
Jest ona przykręcona na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
Jak oczyścisz już głowicę rozdzielacza, powoli po koleii odkręcaj śruby -wszsytkie nie więcej jak 1 cm- głowica będzie wychodzić sama lub jej delikatnie pomóż podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring= z którego właśnie leje się "ON". Złap go pensetą lub cienkim śrubokrętem i wyrwij.
Na całą głowicę i śruby nasuń nowy oring w miejsce gdzie będzie leżał na srubach mocujących głowicę.
Oczywiście będą ci przeszczakać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring= sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod sruby.
Jak oring przewleczesz przez wszsytkie śruby dopchnij go w jego kanał czyli tam gdzie powinien siedzieć.
Maźnij go dookoła ropką jub jakimś smarkie abyś go nie przetarł o obudowę pompy skręcając całość.

Przykręć śruby z łapami i zamontuj przewody- poluzuj natomiast śrubę między przewodami tę do nastawiania startu pompy ( tylko tyle aby uchodziło przez nią powietrze np 1-2 obroty)

Poluzuj także nakrętki przy wtryskach aby także uchodziło powietrze. Niech pomocnik zakręci ci motorem i pompa zassała ropkę. po kilku takich obrotach tryśnie paliwo spod śruby między przewodami- dokręć ją i patrz na naprętki przy wtryskach.
Pomocnik niech nadal kręci motorem z przerwami np aby pompa przez tłoczenie pozbyła się powietrza z przewodów wtrysków. Jak spod gwintów nakrętek lekko odkręconych zacznie sadzić ci paliwo dokręć wszstkie przewody i jesteś w domu.
Motor zagada jak nowy :)


Pozdrawiam

[ Dodano: 04 Wrz 2009 17:19 ]
I dodam jeszcze, że nie chciałem wykręcać całej głowicy ponieważ to ustroojstwo na którym sie trzymają sprężyny :) jak się rozpadną to potem musiałbyś użyć -super glu do ich lekkiego przyklejenia :) aby nie wypadały ci z pompy lub/2 odkręcać górę pompy , marnować kolejne oringi i jednym złowem mając już wiaderko wolnych części. Zrób jak mówiłem a będziesz cieszył się mknięciem po szosie :)
Wracając do niemożności zapaenia silnika z takim wyciekiem...po prostu pompa się zapowietrza i miele powiedzmy w miejscu do czasu aż nie przepchnie paliwa ale to trwa.

Tak czy siak ja po takiej operacji śmigam pół roku i mój AFN-ek żyje i trzyma się dobrze :)

[ Dodano: 04 Wrz 2009 17:28 ]
i nie zapomnij przykręcić także elektrozaroru :)
Witam wszystkich, odgrzebuję stary temat. Otóż zauważyłem że w moim AAZ zaczęło pocić się między tłoko rozdzielaczem a korpusem pompy, czy mogę postąpić jak w cytacie wyżej? tam problem dotyczył AFN a tu AAZ na ''sznurek'' no i skąd wziąć taki oring? zna ktoś może jego rozmiar?



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: zyggy » ndz wrz 05, 2010 21:05

gdzieś znalazłem kiedyś cały zestaw uszczelek do pomp Bosch'a, proponuję troszkę poszukać a pewnikiem się uda
o, np: http://allegro.pl/zestaw-uszczelek-pomp ... 34103.html" onclick="window.open(this.href);return false;


pzdr
zyggy

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: karol8114 » ndz wrz 05, 2010 21:08

Z oringiem może jakoś sobie poradzę, tylko czy wymiana będzie na tej samej zasadzie co w AFN? chodzi o AAZ



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: zyggy » ndz wrz 05, 2010 21:13

Karol, dobrze popatrz na te o-ring'i, bo w zestawach niektóre są zielone, co mi podpada pod o-ring'i wysoko ciśnieniowe jak w układach klimatyzacji.


pzdr
zyggy

Awatar użytkownika
damian4422
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 21:22
Lokalizacja: WSE

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: damian4422 » czw paź 14, 2010 21:32

Witam,
dziś wymieniałem oring pomiędzy pompą a tłoko rozdzielaczem i jest wszystko ok. Za oring zapłaciłem 7,16zl w interCars i jest zielony... Dobra rada... Nie trzeba luzować śruby pomiędzy wyjściami na wtryski... Najprościej zalać filtr paliwa do pełna i poluzować lekko końcówki przy wtryskach. Jeśli nie uda się za pierwszym razem należy znów dolać paliwa do filtra. Motor dużo szybciej zacznie dostawać paliwo. Pozdrawiam


Mój golf:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=453944&p=5467933#p5467933[/url]

Rossi_PL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: wt maja 27, 2008 17:26
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Re: Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: Rossi_PL » śr paź 20, 2010 23:32

Witam kolegow.

Chcialbym sie upewnic czy ten zestaw uszczelek:
http://allegro.pl/zestaw-uszczelek-pomp ... 34103.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Calkowicie zalatwi sprawe uszczelnienia pompy w AFNie ?

Doszukalem sie tez gdzies oryginalnego numeru VW dla tych uszczelek: 038198051D
http://www.dieselvw.com/TDISealKit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Niestety na tym zdjeciu z allegro jest wszystko scisniete i nie da sie porownac zawartosci zestawow.



Skrzeku_vvg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob paź 30, 2010 15:56

Re: Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: Skrzeku_vvg » sob paź 30, 2010 16:15

Witam zalaczam zdj na ktorym pokazuje gdzie mi cieknie ropa co trzeba zrobic zeby to naprawic?? da sie to odkrecic i uszczelke zmienic????? Obrazek



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Post autor: munior » sob paź 30, 2010 20:16

Skrzeku_vvg pisze:Witam zalaczam zdj na ktorym pokazuje gdzie mi cieknie ropa co trzeba zrobic zeby to naprawic?? da sie to odkrecic i uszczelke zmienic?????
Do wymiany oring ,tylko nie tak chop siup bo nie można odkręcać do końca śrub ,gdzieś na forum jest opis wymiany ,musisz poszukać


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 40 gości