Uszczelnienie silnika Vw golf 3 tdi 1z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomekl10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lip 03, 2009 19:31
Lokalizacja: Wrocław

Uszczelnienie silnika Vw golf 3 tdi 1z

Post autor: tomekl10 » pt lip 03, 2009 19:46

Witam !

Jestem nowy na forum. Posiadam golfa 3 tdi 1z , przebieg 360 000km, 1995r. Mam wycieki z okolic rozrządu, najpewniej któryś z uszczelniaczy. Zamierzam wymienić uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego oraz sam rozrząd, gdyz zbliża sie jego wymiana. Zastanawiam sie nad pompa wodną, gdyż do tej pory jej nie wymieniałem. Co jeszcze moge wymienić, żeby nie wracać w najbliższym czasie do tematu i rozbierać na nowo rozrządu?

Z góry dziękuję za opinię



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt lip 03, 2009 19:54

zmień to co pisałeś i kompletny rozrząd z napinaczem, do tego jak masz kase to nowe popychacze febiego.
uszczelka pokrywy i uszczelniacze na śrubach.
jak odkręcisz koło paska na wale to pamiętaj do tego nowa śruba na kleju i dobrze dokręć, chyba że koło podrobione na klinie to nowe zapodaj.
pompa jest na osobnym pasku klinowym więc możesz w każdej chwili zmienić.
Ostatnio zmieniony pt lip 03, 2009 19:55 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



tomekl10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lip 03, 2009 19:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tomekl10 » pt lip 03, 2009 20:26

Zastanawiałem sie też nad uszczelniaczami zaworów. Samochód pali od strzała, nie dymi. Obecnie przejechałem 5000km od wymiany oleju. olej był zalany do zagiecia , obecny stan to ok. 3mm od pola zakreskowanego.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt lip 03, 2009 20:35

pompe zmien. 80zl a jedna robota przy rozrzadzie.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt lip 03, 2009 20:36

to ok, tdi ma prawo wziąć do 1l/10000km, jak więcej to mamy problem.
jak uszczelniacze to i prowadnice a jak prowadnice to głowe trzeba ściągać i koszt rosną.
polecam olej MOTUL, jest droższy jak inne ze średniej półki, ale warto, zużycie minimalne.
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 08:24 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



tomekl10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lip 03, 2009 19:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tomekl10 » pt lip 03, 2009 21:39

Obecnie jeżdze na oleju shell 15 w 40 diesel i boje się zmienić na olej wyższej klasy, ze wzgledu na przebieg



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt lip 03, 2009 21:58

tomekl10 pisze:Zastanawiałem sie też nad uszczelniaczami zaworów
przy wyciągnietym wałku można wymienić[kilkanaście PLN za komplet], trzeba się zaopatrzeć w przyrząd do ściskania sprężyn, ew zastosować jakiś patent.
tomekl10 pisze:Obecnie jeżdze na oleju shell 15 w 40 diesel i boje się zmienić na olej wyższej klasy, ze wzgledu na przebieg
spokojnie możesz zalać 10w40, ja zalewam 5w40 silnik z 92r. 230k km, i często gaz wpada w podłoge:grin:


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » pt lip 03, 2009 22:18

piter_s pisze:to ok, tdi ma prawo wziąć do 1l/100km, jak więcej to mamy problem.
jak uszczelniacze to i prowadnice a jak prowadnice to głowe trzeba ściągać i koszt rosną.
polecam olej MOTUL, jest droższy jak inne ze średniej półki, ale warto, zużycie minimalne.
raczej 1 l/1000km. a wedlug mnie jak bierze wiecej niz 0,5 l na 1000km to juz cos nie tak



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob lip 04, 2009 08:24

DANIEL LHR pisze:raczej 1 l/1000km. a wedlug mnie jak bierze wiecej niz 0,5 l na 1000km to juz cos nie tak
:crazy:
teraz to pier..... bzdurę, miałem na mysli 1l/10000km, od wymiany do wymiany.
andrew.zbyrko pisze:przy wyciągnietym wałku można wymienić[kilkanaście PLN za komplet], trzeba się zaopatrzeć w przyrząd do ściskania sprężyn, ew zastosować jakiś patent.
krótkotrwały efekt, bez wymiany prowadnic nowe uszczelniacze wybije po roku.

olej śmiało możesz zalać 10w40 i w zimie będzie mu lżej, przebieg jaki masz nie ma aż tak dużego wpływu na to żeby mu dać lepszy olej, i tak będziesz zmieniał uszczelniacze to w czym problem.
powiem ci szczerze jeździłem na castrolu ale po wlaniu motula jestem pod wrażeniem, odczucie jak by silnikowi było lżej i minimalne zużycie oleju w porównaniu do castrola.
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 08:28 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



tomekl10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt lip 03, 2009 19:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tomekl10 » sob lip 04, 2009 20:18

Głowicy nie chcę na razie ruszać, więc dam sobie spokój na razie z uszczelniaczami. Wymienie też popychacze.

[ Dodano: 04 Lip 2009 20:19 ]
Piter_s dzięki - masz punkta



Awatar użytkownika
prusax
Laweciarz
Laweciarz
Posty: 77
Rejestracja: czw sie 26, 2004 20:50
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: prusax » sob lip 04, 2009 20:21

piter_s pisze: krótkotrwały efekt, bez wymiany prowadnic nowe uszczelniacze wybije po roku.
nic takiego się nie stanie bo jak minimalnie bierze to prowadnice są ok, a co do wymiany oleju spokojnie lej 10w40 jak masz szczelny silnik nie będzie problemu


Pozdrawiam

PrusaX
"Laweciarze Team Szczecin"

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob lip 04, 2009 20:47

prusax pisze:nic takiego się nie stanie bo jak minimalnie bierze to prowadnice są ok
jak minimalnie bierze to po co zmieniać uszczelniacze.??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości