brakuje mocy, pomocy !!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Don_Sulco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sty 27, 2009 15:53
Lokalizacja: Wrocław

brakuje mocy, pomocy !!!

Post autor: Don_Sulco » ndz cze 07, 2009 21:42

Czołem!
Proszę o pomoc w następującej sprawie.
Otóż dziś wracając do domu po przejechaniu ok 70 km mój Golf (1.9 TDI AXR) stracił moc.
Stało się to nagle, jechałem niewiele ponad 100 km/h przed skrzyżowaniem wrzuciłem na luz a potem po włączeniu się do ruchu mocno się zdziwiłem. Wciskam gaz, silnik powoli nabiera obrotów lecz prędkości nie przybywa. I tak na wszystkich biegach. Nie stwierdziłem kopcenia z wydechu. Do domu dojechałem jednak miałem wrażenie że jadę zdezelowanym autobusem wycieczkowym a nie 100 konnym dieslem. Nigdy wcześniej nic takiego nie miało miejsca, silnik chodził jak rakieta, niedawno byłem na przeglądzie i żadnych błędów na komputerze nie stwierdzono. Co mogło się zepsuć i jakie mogą być orientacyjne koszty naprawy.
Pozdr.


Nothing's Forgotten, Nothing is ever Forgotten...

tomec 1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
Lokalizacja: inowrocław
Kontakt:

Post autor: tomec 1984 » ndz cze 07, 2009 21:48

to cieżko stwierdzic najlepiej to jak bys na vaga podjechał napewno bedzie cos widac
a na postoju jak wchodzi na obroty????


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce07977662bcb304.html][img]http://images43.fotosik.pl/294/ce07977662bcb304m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » ndz cze 07, 2009 21:48

Bez dynamicznej diagnozy vagiem sie nie obejdzie, podłaczanie na postoju i zczytanie tylko błędów nie da odpowiedzi. Bez tego nikt ci nie powie co w aucie sie zepsuło. A po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika moc wróciła, czy dalej jest słaby?



Awatar użytkownika
Dzordz-VwBora
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz sie 24, 2008 12:09
Lokalizacja: Newcastle Upon Tyne - UK / Modliborzyce (Lubelskie)
Kontakt:

Post autor: Dzordz-VwBora » ndz cze 07, 2009 21:51

Podepnij się pod Vaga możliwe, że może Już nadszedł czas przeczyścić Turbinę.


Morał z historii krótki, lecz nie wszystkim znany... Jak nie ma warunków nie zapier*alamy! :)
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.

Awatar użytkownika
Don_Sulco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sty 27, 2009 15:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Don_Sulco » wt cze 09, 2009 21:33

Byłem dziś u mechanika, podłączył komputer i wyszło że wadliwy jest czujnik ciśnienia doładowania. Wykasował błąd i Golfik jeździ teraz trochę lepiej, jednak nie zbiera się tak jak dawniej tj. po wciśnięciu gazu nabiera obrotów i dopiero po 2000 dostaje kopa od turbosprężarki. Czy coś można na to poradzić czy nie obędzie się bez wymiany w/w czujnika??


Nothing's Forgotten, Nothing is ever Forgotten...

rakutom
srebrna strzała
srebrna strzała
Posty: 120
Rejestracja: śr maja 28, 2008 07:13
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki/Prudnik
Kontakt:

Post autor: rakutom » wt cze 09, 2009 23:21

dzisiaj przytafiło mi się to samo...
u mnie rura wychodząca z IC została przetarta przez rolkę umieszczoną nad nią.
Efekt taki że w w układzie nie było ciśnienia i auto jeździ zamulone, i ten sam błąd co u Ciebie.
Może nasze usterki mają podobny powód
Ostatnio zmieniony wt cze 09, 2009 23:22 przez rakutom, łącznie zmieniany 1 raz.


raku
-------------------------------------------------------
Materiały budowlane w Warszawie

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt cze 09, 2009 23:47

Hehehe - czujnik zadziałał dobrze - wykrył zbyt wysokie ciśnienie w dolocie ( 17965 Charge Pressure Control, Positive Deviation ) 0 odnotowany został w ecu błąd >>> czujnik to ty zostaw w spokoju! Pierwsze co zrobisz > to podjedziesz do tego mechaniora >>> no i tu sobie zapisz > vag - grupa silnik > wchodzisz w blok wartości mierzonych > ustawiasz grupę 011 > w lewym dolnym rogu blokujesz nastawy > zaczyna migać lampka od świec żarowych > otwierasz maskę > znajdujesz turbinkę (nisko za silnikiem) > tam jest taka gruszka i przy niej jest cięgno > to cięgno ma chodzić co 11 s góra> dół >>>>>>> Jeżeli stoi praktycznie w miejscu > no to masz zapieczone kierownice w turbince > dodatkowo przy całych oględzinach sprawdzasz stan wężyków gumowych - jeden odchodzi od gruszki przy turbo > mają być idealnie szczelne. Najlepiej napisać zapytanie na regionalnym - kto ma vag-a w okolicy i może chwilę czasu poświęcić, żeby ci logi porobić> pewnie wyjdzie dużo taniej.

Jak chcesz to w sobotę będe we wrocku > w weekendy można mnie dorwać w okolicach Wyższej Szkoły Handlowej lub Wrocław - Leśnica.
Jak coś to na PW pisz.



Awatar użytkownika
Don_Sulco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sty 27, 2009 15:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Don_Sulco » wt cze 16, 2009 15:26

Witam ponownie!
Dziwna sprawa z moim golfem, jeździ jak dawniej - przyspiesza żwawo, wszystko OK.
Mam pytanie co dalej, wymieniać czujnik ciśnienia doładowania czy zostawić go w spokoju.
Boję się że znów może nawalić jak pojadę gdzieś dalej. Co robić ???


Nothing's Forgotten, Nothing is ever Forgotten...

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » wt cze 16, 2009 16:27

Don_Sulco, Czujnik jest dobry. Podstawą jest diagnoza dynamiczna.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt cze 16, 2009 16:39

Don_Sulco pisze:Byłem dziś u mechanika, podłączył komputer i wyszło że wadliwy jest czujnik ciśnienia doładowania
to nie to ;) błąd czujnika MAP wyskakuje gdy ciśnienie jest tak duże, że wychodzi poza zakres pomiaru czujnika ... masz problem z przeładowaniem (najprawdopodobniej) ... zależy jaki to był błąd i czy po wykasowaniu powrócił
Ostatnio zmieniony wt cze 16, 2009 16:41 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt cze 16, 2009 22:36

damcio151 pisze:masz problem z przeładowaniem
mógł też wywalić "negative deviation" a wtedy jest niedoładowanie turbo.
Podaj kod błędu.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości