bierze olej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PST
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 12:11
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

bierze olej

Post autor: PST » śr maja 27, 2009 07:40

witam mam taki problem że mój klekot bierze olej około 400 na 1000km. Co jest przyczyną? jak temu zapobiec?
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 07:41 przez PST, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr maja 27, 2009 08:55

Możliwe przyczyny: zużyte pierścienie lub zużyte uszczelniacze zaworów w głowicy. Co do zapobiegania to w zasadzie nic nie da się zrobić .Trzeba wymienić pierścienie lub uszczelniacze albo pogodzić się z tym i dolewać.Zapobiegawczo można też "delikatniej"obchodzić się z gazem i nie kręcić silnika wysoko to zużycie oleju powinno trochę spaść ,niektórzy piszą że wymiana oleju na lepszy zmniejsza zużycie.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

zwirzyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt paź 18, 2005 20:37
Lokalizacja: Kraków

zużycie oleju.

Post autor: zwirzyk » śr maja 27, 2009 10:57

Uważam ,że poprzednia wypowiedź jest w części słuszna, ale co do jakości oleju w takim przypadku mam odmienne zdanie.Podejrzewam że silnik ma przejechane ok. 300000km, lub dostał dobrze po garach.Jeżeli weźmiemy pod uwagę sposób polegający na dolewaniu oleju to w takich przypadkach zasadne jest stosowanie oleju o zwiększonym stopniu gęstości.W okresie letnim nie stwarza takie rozwiązanie problemu ,natomiast w zimie może powodować kłopot z rozruchem silnika.Aby sobie uświadomić przypuszczalną przyczynę nadmiernego zużycia oleju, proponuję wykonanie w odpowiednim serwisie pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach.Jest to niewielki koszt, a jeżeli pomiar zostanie wykonany poprawnie t.z przy ciepłym silniku /temp.robocza pracy/to będzie pewien obraz przyczyny nadmiernego zużycia oleju lub tą przyczynę trzeba będzie szukać gdzie indziej. Pozdrawiam.



raviks
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt maja 26, 2009 19:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: raviks » śr maja 27, 2009 12:34

U mnie było podobnie przy przebiegu 260tyś, jak zalałem Mobila. Pomogła regulacja zaworów i zalanie Midlan 10w40 - przejechałem praktycznie 10tyś i oleju jest tyle ile zalałem.



Awatar użytkownika
Blade88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 21, 2009 22:51
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Blade88 » śr maja 27, 2009 14:34

A jaki olej znajduje sie w tej chwili w silniku - pelny opis i jeszcze przebieg auta
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 14:36 przez Blade88, łącznie zmieniany 1 raz.


Niektore kobiety sa bezcenne, za wszystkie inne zaplacisz karta MasterCard xD

Awatar użytkownika
PST
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 12:11
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: PST » czw maja 28, 2009 23:20

Obecnie jest Lotos dedykowany do diesla.
a co do przebiegu to na liczniku mam 240 tyś a ile jest w rzeczywistości to chyba nikt nie wie, no chyba że przebieg jest prawdziwy


munior,
munior pisze:Trzeba wymienić pierścienie lub uszczelniacze
taki zabieg to pewnie drogi jest?



arwam

Post autor: arwam » pt maja 29, 2009 15:37

munior,
jeśli dmucha dołem przez peirścienie to przy małych obrotach będzie jeszcze więcej żarł bo wtedy są największe przedmuchy.
sprawdź czy nie puszcza Ci turbo.



Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » pt maja 29, 2009 15:39

turbo na pewno nie jest dobre bo go nie ma w silniku 1Y :grin:
kolega ma zwyklego diesla
PS umnie w TD bral 300ml na 1000 i dymil na bialo niebiesko po wymianie uszczelniaczy problem sie rozwiazal :grin:
Ostatnio zmieniony pt maja 29, 2009 15:41 przez Virus177, łącznie zmieniany 2 razy.


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

arwam

Post autor: arwam » pt maja 29, 2009 15:39

Virus177 pisze:turbo na pewno nie jest dobre bo go nie ma w silniku 1Y :grin:
kolega ma zwyklego diesla
sorki
moje nie dopatrzenie



Awatar użytkownika
PST
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 12:11
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: PST » pt maja 29, 2009 23:02

Virus177, a ile taka wymiana kosztuje razem z uszczelniaczami u przeciętnego mechanika jeżelu suę orientujesz?



Svey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob lip 26, 2008 20:10
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Svey » sob maja 30, 2009 00:09

PST pisze:wymiana kosztuje razem z uszczelniaczami u przeciętnego mechanika
Cięzko tak powiedzieć. O ile mi wiadomo to uszczelniacze do benzyny kosztują 30-40 zł więc do diesla pewnie podobnie. A koszt robociny zależy od tego czy trzeba zawory sciągać ale myślę że nie więcej jak 200-300 zł.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 00:11 przez Svey, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » sob maja 30, 2009 07:33

Svey,

koszt uszczelniaczy jest w granicach 20-25zł a robociznę trzeba liczyć około 50-70zł

PST,

zmień markę oleju bo o tym oleju nie słyszałem jeszcze dobrego zdania zwłaszcza od osób które mają dodatkowe wskaźniki i każdy potwierdza to że po zalaniu LOTOSa temp oleju drastycznie rożnie a co za tym idzie spada jego gęstość i lepkość czego skutkiem rośnie zużycie oleu i pogarsza się
smarowanie.
Ja olejów z pod tego znak nie zalałbym nawet do traktora a nie mówiąc już o silnikach D czy TD które kręcą się do ponad 5000rpm


zwirzyk, czasem przy niskiej kompresji może nie grać oleju pod warunkiem że nie wyrzuca go odmą.
proponuję wolno puścić odmę i zobaczyć wtedy czy zużycie oleju nie spadnie i jeszcze wymień filtr powietrza bo jeśli będzie brudnu to robi podciśnienie w dolocie i wtedy zasysa olej przez zawory i pierścienie oraż znacznie mocniej go wyrzuca przez odmę.
zobacz jeszcze czy przy odpalonym silniku nie zrzuca korka wlewu oleju jak go odkręcisz i położysz na wlewie.
a jeśli jest jeszcze wrażenie że go coś na wlewie trzyma to pierwszą rzeczą jaką należy zrobić to zmienić filtr powietrza



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6854
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » sob maja 30, 2009 08:30

munior pisze:niektórzy piszą że wymiana oleju na lepszy zmniejsza zużycie.
Tzn nie lepszy a inny: np przesiadka z jakiegokolwiek oleju mineralnego na mineralny z Shell`a powoduje że silnik zaczyna brać olej... Powrót do poprzedniego - zjawisko ustępuje... W druga stronę też tak było: klient narzeka że mu silnik już minerala wciąga (taki zużyty). Zalaliśmy silnik Mobilem i ... jak ręką odjął 2-3 setki na 10 tyś km ubywa... Na Shell`u było tego 2 litry...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

arwam

Post autor: arwam » sob maja 30, 2009 09:03

Piasek pisze:
munior pisze:niektórzy piszą że wymiana oleju na lepszy zmniejsza zużycie.
Tzn nie lepszy a inny: np przesiadka z jakiegokolwiek oleju mineralnego na mineralny z Shell`a powoduje że silnik zaczyna brać olej... Powrót do poprzedniego - zjawisko ustępuje... W druga stronę też tak było: klient narzeka że mu silnik już minerala wciąga (taki zużyty). Zalaliśmy silnik Mobilem i ... jak ręką odjął 2-3 setki na 10 tyś km ubywa... Na Shell`u było tego 2 litry...


o to to to właśnie mi z ust wyjąłeś



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 19 gości