chłodnica z korkiem i brak zbiorniczka wyrównawczego w diesl

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

chłodnica z korkiem i brak zbiorniczka wyrównawczego w diesl

Post autor: JABcok20 » sob maja 09, 2009 13:00

witam. czy taka chlodnice można założyć do diesla( z korkiem)
zlikwidowałem zbiorniczek wyrównawczy i jestem ciekawy czy bez przewodu przelewowego można jezdzić??????
czy przez korek nie bedzie mi uciekala woda bo wiadomo pompa pompuje ciagle wode a jasli termostat zamknie obieg w chłodnicy bedzie wzrastalo cisnienie.
czyli chłodnica bedzie cały cas pełna aż po sam korek a on czy nie bedzie upuszczal ciśnienia( korek ma pod soba jaką blaszke i wygląda troszke inaczej niż zwykły od zbiorniczka

[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 13:01 ]
tak wyglada chłodnica
http://moto.allegro.pl/item621227233_ch ... f_mk1.html


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » sob maja 09, 2009 13:33

Nieradzę jeżdzić bez zbiorniczka ,będzie ci wywalało płyn (wodę ) .Ciecz po nagrzaniu zwieksza swoją objętość i musi mieć gdzie się podziać (zbiorniczek).Brak zbiorniczka wczesniej czy pużniej skończy się przegrzaniem silnika
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 13:43 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
krisgolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 20:31
Lokalizacja: Mazury NPI

Post autor: krisgolf » sob maja 09, 2009 15:20

JABcok20, ta chłodnica może być za mała do TD. Przy ostrej jedzie będzie się grzał. Miałem taką chłodnicę w golfie 1.5 benzyna i płynu chyba się lało pomiędzy te dwie kreski przy wlewie.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob maja 09, 2009 17:54

wczeniej jezdzilem na chłodnicy od 1.5 diesla i nie grzal sie(takiej samej wielkości ale ciut grubsza. termostat mam 87 stopni wiec może jak zmienie na 80stopni to może bedzie dobrze
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 18:01 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
krisgolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 20:31
Lokalizacja: Mazury NPI

Post autor: krisgolf » sob maja 09, 2009 21:43

JABcok20, taki układ chłodzenia będzie miał znacznie mniejszą objętość -mniejsza chłodnica i brak zbiorniczka. Wymiana termostatu na taki od 1.5D może pomóc ale do pewnego stopnia. Przy dużym obciążeniu silnika po prostu nie da rady go chłodzić. Nawet na ori chłodnicy przy ostrej jeździe potrafi wskazówka zasuwać w prawo.
Do tego zestawu może przykombinuj dodatkowo chłodnicę oleju od mk1 GTI

Widzę że chłodnica już kupiona
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 21:45 przez krisgolf, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob maja 09, 2009 21:53

chłodnice oleju mam:)
ale jak ja rozebralem ostatni byłem ciekawy czy dziala i jej termostat wpakowałem do wrzatku i co...
nie otworzył sie :>
dopiero go rozebralem i zlożyłem zaczal ładnie sie wysuwać .

moja chłodnica od diesla jest grubsza troche
.
A czy ktos próbował przekładać zbiorniczki boczne z jednej chłodnicy do drugiej?


ojciec kiedys zrobil taki manewr, po uszczelnieniu silikonem czerwonym nawet trzymała, ale musiał nasypac tego uszczelniacza do układu:/


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » śr maja 13, 2009 00:21

JABcok20, myślę że za dużo kombinujesz.
lepszy jest układ ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
ten układ który teraz kombinujesz do tego silnika raczej nie zda egzaminu. prędzej z 1.9się sprawdzi niż z 1.6 bo silniki 1.6 są bardziej wysilone i przez to znacznie bardzeij się grzeją.
ja jak miałem jeszcze 1,6 to sprint do 200km i wskaźnik był już na ponad 3/4 skali a na tej samej chłodnicy 1.9 jadąc w trasie nie jestes go w stanie wychylić bardzo za połowę i to przy sprawnym termostacie.
myślę że zrobiłeś gafę ale to już jest twoje auto i zrobisz z nim co będziesz chciał i to jest twoja sprawa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości