Strona 1 z 10

Cofanie się paliwa, zawór zwrotny i jego wymiana

: ndz maja 03, 2009 17:57
autor: lukistrach
Witam,

najprawdopodobniej w moim VW ciężke odpalanie jest spowodowoane cofaniem sie paliwa,

Chcę wymienić zawór zwrotny ale niebardzo wiem, który :blush:

Proszę o instrukcję...

Pozdrawiam

: ndz maja 03, 2009 20:44
autor: PiotrusVW
nie wiem nic na temat zaworu zwrotnego. Raczej proponowałbym uszczelnic uklad paliwowy, filtr itp

: wt maja 05, 2009 22:33
autor: figurel
PiotrusVW pisze:nie wiem nic na temat zaworu zwrotnego. Raczej proponowałbym uszczelnic uklad paliwowy, filtr itp
Obrazek

: wt maja 05, 2009 22:50
autor: tomibull
Ja miałem w swoim ASV ten sam problem stale pojawiały się pęcherzyki powietrza. Kupiłem nowy filtr knecht one są wraz z uszczelką pod powyższy zawór zwrotny.
Podobno raz na jakiś czas warto spuścić syf z filtra tym korkiem u dołu a przy tym doszczelnić go teflonem aby szczelnie był zamknięty od dołu.
Problem z filtrem jest taki że stale drga z karoserią więc jakakolwiek nieszczelność, czy na przewodach czy zaworze daje objaw pęcherzyków w przewodach.A to odbija się na mocy i porannym rozruchu.

: wt maja 05, 2009 23:54
autor: MarekU744
jest zawór zwrotny w zbiorniku paliwa.. Pod siedzeniem z tylu po prawej stronie masz klapke odkręć ją o bedziesz miał plywak dochodzą tam dwa przewody jeden zasilający drugi powrotny w srodku masz dwa zaworki zwrotne jednen na ssaniu drugi na powrocie ale niestety nie rozbieralna część Całość można rozebrać dostać się od dołu ale do zaworków niestety nie są zgrzane z obudową . Jeżeli cofa sie Tobie paliwo to zastosuj zaworek zwrotny na wężyku są w sprzedaży w każdym sklepie motoryzacyjnym tylko nie bież taniego bo nie zda egzaminu

: wt cze 09, 2009 21:28
autor: pelek8
Witam ktos wie gdzie mozna znalezc zawor oznaczony na rysunku jako 4?? Czy na allegro sa one dostepne bo nie wiem jak go szukac?

: wt cze 09, 2009 21:34
autor: t0mal
Są na alegro :) nazywa się to podgrzewacz filtra paliwa, albo zawór filtra paliwa

a szuka się tak :)

http://www.allegro.pl/search.php?string ... aign=opera

: śr cze 10, 2009 11:14
autor: pelek8
Dzieki. Ja znalazlem to samo przez "zawór filtra paliwa" ale i tak dzieki! :)
Tylko ze to sa jakies takie NO NAME a czy mozna dostac wspomniany wczesniej BOSCH'a??
W intercarsie maja ten sam NO NAME co jest na allegro po 55zl gdzie na allegro po 20zl...

: sob cze 20, 2009 12:35
autor: lambert86
Witajcie, wymienilem świece i filtr paliwa w moim golfie ( mk3 1.8 66kw) no i mam dalej problem :/ a mianowicie ... gdy mam rezerwe w aucie ( chodzi o paliwo :p) auto nie chce zapalic od razu, trzeba albo tak ze 3 razy wlaczyć i wylaczyć zapłon albo pokręcic tak ze 5 razy rozrusznikiem az zapali ... no i nie wiem co z tym fantem zrobić :/

poradźcie cos chlopaki, bo mnie juz krew zalewa, i w ogole przypal troche go tak krecic <lol> sprawia wrazenie jakiegos trupa <lol>

: sob cze 20, 2009 13:04
autor: pelek8
poczytaj sobie o zaworku o ktorym tutaj mowa... prawdopodobnie paliwo ci sie cofa. mozesz jeszcze miec brudny ssak w zbiorniku skoro przy rezerwie ciezko ciagnie. moga tam sie syfy zageszczac jak malo jest paliwa. warto go wyczyscic ja tak zrobilem bo byl brudny. powodzenia

: pt cze 26, 2009 00:59
autor: lambert86
a zeby wyczyscic trzeba go wyciagac ?? dam rade sam to zrobic ??

a druga sprawa, jakbym chcial zamontować zaworek zwrotny, to w ktorym miejscu sie go montuje ?? byłbym wdziecznu za jakieś fotki podgladowe .... obstawiam u mnie cofanie się paliwa, gdyż po postoju nocnym jak wlącze i wyłącze zapłon tak ze 3-4 razy to golfik zapali odrazu ... stad moje podejrzenia, ale nie wiem co dokladnie mogło sie stać ze paliwo sie cofa :/

: sob sie 15, 2009 17:49
autor: marcuso86
Ja mam u siebie tak ze jak auto postoi cały dzien to ciezko pali, zawsze pęcherzyki powietrza lecą w przewodzie zasilającym, zauważyłem jeszcze ze jak auto chodzi i wyłącze silnik to pęcherzyk cofa sie przewodem zasilającym od strony pompy do filtra - jeśli tak sie dzieje czy to wina tego zaworka?

: ndz sie 16, 2009 08:10
autor: Sztomel
marcuso86 pisze:jeśli tak sie dzieje czy to wina tego zaworka?
zgadza się, najczęściej powietrze lewe przepuszcza właśnie ten oring pod zaworem jednokierunkowym podgrzewacza paliwa - nr 3 i 4 na powyższym foto.

: ndz sie 16, 2009 13:15
autor: marcuso86
Sztomel pisze:
marcuso86 pisze:jeśli tak sie dzieje czy to wina tego zaworka?
zgadza się, najczęściej powietrze lewe przepuszcza właśnie ten oring pod zaworem jednokierunkowym podgrzewacza paliwa - nr 3 i 4 na powyższym foto.
A zatem czy powietrze które idzie wraz z paliwem caly czas to tez moze być wina tego zaworka? (ponieważ zaworek jest na drodze powrotnej wiec chyba nie, tylko enentualne cofajnie sie paliwa wchodzi w grę, a moze sie mylę niech mnie ktos poprawi)