Strona 1 z 2

Czujnik temp powietrza zasysanego - blad

: pn kwie 13, 2009 17:03
autor: Lcf
Witam, mam problem. Jak podlacze komp to pokazuje mi blad czujnika temp zasysanego powietrza. Gdzie wogole w dieslu szukac tego czujnika ?? Mam Golfa V 1.9TDi 105KM. Slyszalem 2 wersje, ze jest w przeplywomierzu, a inni twierdza ze jest w czujniku cisnienia doladowania ? Co wymienic, zeby usunac blad ?
Z gory dzieki za pomoc.

: pn kwie 13, 2009 21:09
autor: roman58
To jest dwa w jednym
Czujnik ciśnienia powietrza zasysanego G71
Czujnik temperatury powietrza zasysanego G72
Znajduje się na rurze zasysanego schłodzonego powietrza z chłodnicy powietrza.

: pn kwie 13, 2009 22:46
autor: Lcf
No to ja juz nie wiem, kupilem 2 te czujniki i po wymianie na kazdy z nich, komp nadal widzi, ze uszkodzony jest czujnik temp powierza zasysanego. Albo trafilem na niesprawne te czujniki, albo sam juz nie wiem co moze byc nie tak.

: pn kwie 13, 2009 23:37
autor: homsky
Albo trafilem na niesprawne te czujniki, albo sam juz nie wiem co moze byc nie tak.
Kabloteka

: wt kwie 14, 2009 11:29
autor: roman58
Spróbuj podmienić od kolegi i najszybciej dojdziesz.Kupowałeś nowe czy używki?

: wt kwie 14, 2009 11:42
autor: Lcf
Kupowalem uzywki, ale sprzedajacy twierdzili ze 100% sprawne, cale szczescie ze przyjeli je, bede musial wlasnie chyba od kumpla wykrecic, tylko pytanie czy jak wykrece ten czujnik od niego przy wylaczonym zaplonie i pozniej go wloze to nie pojawi mu sie blad ?
Jaki magik stwierdzil, ze to moze byc spowodowane czujnikiem temp zewnetrznej, ze jak do Golfa V da sie od Golfa IV to moze fixowac, a ja swoj mam kupiony na allegro, dziala, pokazuje normalna temperature i nie wiem czy to moze byc wina tego czujnika ?

: śr kwie 15, 2009 20:34
autor: Adrian1980
ja obstawialbym na walnieta przepływke...

: śr kwie 15, 2009 20:45
autor: indyczes
Adrian1980 pisze:ja obstawialbym na walnieta przepływke...
Przepływka nie ma nic do tego.

: śr kwie 15, 2009 22:37
autor: Lcf
A ja tak mysle, ze to moze winien jest czujnik temperatury zewnetrznej, bo ten czujnik co pokazuje cisnienie powietrza doladowania to pokauje tez temp, ale nie zasysanego powietrza, tylko doladowania. Tak na moj chlopski rozum, to temperatura powietrza zasysanego jest taka sama jak temperatura na zewnatrz. Musze kupic czujnik temp zewnetrzej do V bo mam od IV i tu lezy wina, wg ETKI sa inne, ale ten ktory mam od IV pokazuje nawet taka sensowna temp zewnetrzna. Co myslicie o mojej teorii ?

: śr kwie 15, 2009 23:28
autor: roman58
Jeszcze jak byś podał numer błędu jaki wyskoczył.

: pt kwie 17, 2009 17:52
autor: Lcf
Juz podaje:
P0113 Za duza wartosc sygnalu G42
Gdzie szukac tego czujnika, to jest ten 2w1 czujnik cisnienia i temp na rurze od intercoolera, jesli tak to wymieniem juz 2 te czujniki, moze to cos z wiazka ? Dodam tylko, ze jak wykasuje blad i zgasze i zapale auto to nie swieci sie CHECK, zapala sie dopiero jak zgasze i odpale auto tak ze 2-3 razy.

: pt kwie 17, 2009 18:26
autor: Adrian1980
Lcf pisze: Tak na moj chlopski rozum, to temperatura powietrza zasysanego jest taka sama jak temperatura na zewnatrz.
nie jest taka sama podepnij sobie vag'a to zobaczysz...

: pt kwie 17, 2009 18:48
autor: Lcf
Adrian1980 pisze:
Lcf pisze: Tak na moj chlopski rozum, to temperatura powietrza zasysanego jest taka sama jak temperatura na zewnatrz.
nie jest taka sama podepnij sobie vag'a to zobaczysz...
Jesli chodzi o powietrze zasysane to musi byc taka sama, jesli chodzi o powietrze juz za sprezarka to zgodze sie ze bedzie inna, chyba nie powiesz mi ze powietrze po przejscu przez filrt ogrzeje sie lub schlodzi, bo to ze ma inna temperature za sprezarka to jest logiczne, ale dla mnie to juz nei jest powietrze zasysane tylko tloczone.

: pt kwie 17, 2009 23:41
autor: roman58
Czujnik temperatury powietrza dolotowego G42 znajduje się w przepływomierzu G70.
Błąd 16497---P0113.
Podmień od kogoś na próbę przepływkę.