To znowu ja
Kupiłem termostat Wahler i przed montażem mam pytanie. Czy ta kropka widoczna na lewym górnym zdjęciu jest istotna w jakikolwiek sposób do montażu? Wygląda jakby była zrobiona celowo. I z innej bańki: w innym temacie "Vernet czy Wahler" jeden z kolegów zamieścił zdjęcie wahlera który nie za bardzo pasuje do zamontowania ale jak widać na moich zdjęciach mój Wahler jest odrobinę inny niż tamten więc może ta litera
D w numerze jest istotna? Co o tym myślicie? Link do zdjęcia :
" onclick="window.open(this.href);return false;
22-11-2014
Jestem już po wymianie termostatu. Naczytawszy się na forum o problemach z montażem Wahlera byłem pełen obaw ale okazało się że termostat pasował jak tatyne w mamyne
Górna część termostatu jest w dużym stopniu nieistotna do montażu. W plastikowym króćcu są 2 takie jakby paluszki które teoretycznie powinny ułatwić montaż i chcąc użyć tych paluszków rzeczywiście ten górny element termostatu powinien być wąski ale u mnie te paluszki się ułamały podczas zdejmowania króćca więc termostat montowałem w następujący sposób.
1) wstawiłem nowy termostat w otwór w bloku silnika kropką na godz. 12. Siedzi jak ta lala i nie ma szans aby się w jakikolwiek sposób przesunął.
2)jak już termostat był włożony w swoje miejsce to włożyłem oring (pozostałe elementy okazały się niepotrzebne - pewnie są do innych wersji silników)
3)delikatnie włożyłem plastikowy króciec lekko obracając nim na lewo i prawo aby termostat idealnie się ułożył w specjalne miejsce w króćcu.
4)dokręciłem śruby mocujące.
5)nalałem płynu chłodniczego i uruchomiłem silnik.
Ten termostat który kupiłem trzyma równo 90'C
W innym temacie ktoś pisał że termostat mu się przesuwał podczas montażu. U mnie w ALH nie ma szans aby termostat się przesunął między korpus bloku silnika a plastikowy króciec. U mnie cała operacja wymiany termostatu zajęła około 1:30 minut wliczając w to czas jaki poświęciłem na znalezienie pojemnika na płyn oraz operację spuszczania płynu.
01-11-2015
No i kolejna porcja informacji na temat termostatu. Po około 4 miesiącach Wahler przestał trzymać prawidłową temperaturę. Zaczął otwierać się przy około 80'C. No i wpadłem na pomysł aby go naprawić. Akurat jest tak zbudowany że jak się zbyt wcześnie otwiera to można go naprawić.
A więc najpierw wymontowujemy termostat i w garnku z wodą sprawdzamy przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać. Następnie łapiemy go palcami za talerzyk oznaczony białymi strzałkami i ciągniemy w kierunku czarnej strzałki.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Następnie spiłowujemy około 0.5mm to co jest oznaczone czarną strzałką i składamy termostat w odwrotnej kolejności niż demontaż po czym do garnka go i sprawdzamy przy jakiej temperaturze się teraz otwiera.
" onclick="window.open(this.href);return false;
I tak po trochu piłujemy pilniczkiem aż do uzyskania prawidłowej temperatury. Ja u siebie spiłowałem około 1mm co dało zwiększenie temperatury otwarcia termostatu o 10'C.