Strona 1 z 2

Swiece podgrzewające płyn

: sob sty 03, 2009 23:06
autor: leon79
Panowie jak sprawdzić sprawność w/w świec??Auto mi sie dosc dlugo nagrzewa a podobno to moze byc powodem.Wyeliminowalem termostat bo po ok 15km dolny wąż od chłodnicy jest zupełnie zimny. Temp wtedy dochodzi ledwo do 70stopni.

Re: Swiece podgrzewające płyn

: sob sty 03, 2009 23:10
autor: PinkFloyd
leon79 pisze:Panowie jak sprawdzić sprawność w/w świec??Auto mi sie dosc dlugo nagrzewa a podobno to moze byc powodem.Wyeliminowalem termostat bo po ok 15km dolny wąż od chłodnicy jest zupełnie zimny. Temp wtedy dochodzi ledwo do 70stopni.
w 1Z nie było takich świec z tego co pamietam, poza tym sprawdz na vagu jaka jest temp. silnika. U mnie termostat otwierzał sie przy 80 zamiast przy 87 i tez miałęm podbny problem. Przy tych temperaturach chłodnica jest tak szybko schładzana ze dolny waż bedzie zawsze zimny. Profilaktycznie bym wymienił termostat. Poza tym TDI do 90st nagrzewa sie o tej porze od 5 do 10km.

[ Dodano: Sob 03 Sty, 2009 ]
Zawsze możesz sobie sam założyć podgrzewacz z innego TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=207699&start=15

: sob sty 03, 2009 23:14
autor: leon79
U mnie sa te swiece (takie trzy na króćcu wychodzącym z bloku).Termostat zmieniany.

: sob sty 03, 2009 23:19
autor: PinkFloyd
leon79 pisze:U mnie sa te swiece (takie trzy na króćcu wychodzącym z bloku).Termostat zmieniany.
To sprawdz czy działąja omomierzem, podłacz omomierz do jeden końcówki drugi do podstawy wynik 0,0 lub wiekrzy niz 5 ohm świeca niesprawna. W linku wyzej w temacie jest link kiedy działaja te świece. Poza tym w Mk III na podszybiu jest bezpiecznik do tych świec- sprawdz czesto sie przepala.

: sob sty 03, 2009 23:26
autor: leon79
Ale jesli sa niesprawne to moze to byc wynikime dosc dlugiego grzania sie??

: sob sty 03, 2009 23:34
autor: PinkFloyd
leon79 pisze:Ale jesli sa niesprawne to moze to byc wynikime dosc dlugiego grzania sie??
może ale wiele 1Z nie ma podgrzewacza i sie nagrzewa po ok 10km do temp. roboczej. Sprawdz po tych 15km jaka temp. widzi Vag jak taka jak na desce czyli 70st to termostat niesprawny- czasami sie tak zdarza. Najlperzy to Wahlera , Vernety to badziewie czesto padaja lub sa juz zepsute jako nowe. Nie pamietam czy w 1Z pompa jak w TD w MKIII chodzi na wieloklinie czy juz na rozrządzie??? Mój kolega kiedys inaczej założył pasek na pompie i kreciła sie w druga strone i zle sie slinik grzał-ale w tamtym przypadku sie przegrzewał. Jezeli czujnik temp. ok to stawiam na termostat. Chyba ze ukłąd zalałes koncentatem i go nie rozcięczyłes w proporcji 50/50 to wtedy sam płyn źle odprowadza ciepło.

: sob sty 03, 2009 23:39
autor: leon79
Dzięki wielkie.Porównam tę temp. z vagiem

: sob sty 03, 2009 23:43
autor: damcio151
PinkFloyd pisze:w 1Z nie było takich świec z tego co pamietam
źle pamiętasz ;)
zasadę działania masz tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101531

: ndz sty 04, 2009 04:27
autor: mariusz75
Warunki załanczania się świec:


--------------------------------------------------------------------------------

voss napisał/a:
jest to bezpiecznik od systemu 3 świec żarowych i podgrzewania płynu chłodniczego na króćcu wody i przekaźnik j359 i j325 ...
Warunki zalaczenia tych swiec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam )
jedna -" male grzanie " dwie lub trzy zalezne jest to od obciazenia alternatora ( te mozes sprawdzic w blocku 016 pole 01)

Temperatura powietrza mniejsza niż 5 stopni ale mierzona przez czujnik tenperatury powietrza doładowania w kolektorze ssacym.
A przy temp. otoczenia ok 0 stopni w kolektorze ssącym jest zawsze więcej niż 5 stopni a jest to spowodowane przez rogrzewanie sie zasysanego powietrz od turbosprężarki i tak naprawde te świece grzeja przy temp otoczenia poniżej -5, -7 stopni.

Czujnik temp zewnętrznej ten w prawej kratce zderzaka jest tylko do wyświetlacza MFA na szafie i jeśli ktoś nie ma MFA to nie ma tego czyjnika.
Czujnik temp zewnętrznej umieszczony na ECU jest tylko do klimy i jesli ktoś nie ma klimy to go nie ma.
Zaś czujnik temp powietrza doładowania w kolektorze ssącym ma każde TDI.

: ndz sty 04, 2009 10:34
autor: damcio151
mariusz75 pisze:zasysanego powietrz od turbosprężarki
mariusz75 pisze:Zaś czujnik temp powietrza zasysanego w kolektorze ssącym ma każde TDI.
pompowanego przez turbo

: ndz sty 04, 2009 12:39
autor: mariusz75
damcio151 pisze:pompowanego przez turbo
Poprawiłem , źle przelałem myśli na papier :grin:

: ndz sty 04, 2009 13:16
autor: PinkFloyd
mariusz75 pisze:
A przy temp. otoczenia ok 0 stopni w kolektorze ssącym jest zawsze więcej niż 5 stopni a jest to spowodowane przez rogrzewanie sie zasysanego powietrz od turbosprężarki i tak naprawde te świece grzeja przy temp otoczenia poniżej -5, -7 stopni.

.
A to sie zgadza świece żarowe grzały poniżej 5 st, a podgrzewajace płyn dopiero niedawno mi załapały jak w garażu rano było ok -5 st. Odpaliłem po ok 10 sek. pstrykniecie przekaźnika świec po nastepnej sekundzie drugiego i grzały trzy na raz i autko szybciutko sie nagrzało ale tak do 60 st. silnika.

: ndz sty 04, 2009 15:01
autor: sagon
leon79, Jezdzisz zima bez termoststu i dziwisz sie ,ze silnik sie dlugo nagrzewa?

: ndz sty 04, 2009 15:11
autor: damcio151
sagon pisze:leon79, Jezdzisz zima bez termoststu i dziwisz sie ,ze silnik sie dlugo nagrzewa?
he ? gdzie to wyczytałeś ?