Strona 1 z 1

Jakie świece żarowe do AFN?

: czw paź 30, 2008 14:20
autor: Tominator
Potrzebuję porady w sprawie świec żarowych, jakie dobre świece konkretnie kupić do mojego autka? (Seat Ibiza 1.9 TDI 98r AFN 110KM) Jaki numer cześci czy też długość bo potrzebuje na szybko wymienić bo wkrótce auta nie odpale:/

: czw paź 30, 2008 14:56
autor: cowboy
Tominator pisze:bo wkrótce auta nie odpale:/
ja przy -15 odpalałem a wszystkie swiece mialem spalone

kup w Intercarsie BERU podaj ze silnik AFN i tam Ci dobiorą... zresztą są takie same jak do 1Z

[ Dodano: Czw Paź 30, 2008 13:59 ]
Świeca żarowa/płomieniowa
BERU
0100226227
Świeca żarowa/płomieniowa
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: GN 855 0100226227
Cena brutto: 38,60 zł
nazwa: Świeca żarowa/płomieniowa
opis : BERU świeca żarowa szybkiego grzania AUDI 80
1,9TDI ; AUDI 100 2,5TDI 91-
producent: BERU
W MAGAZYNIE: >9
Ograniczenia
Napięcie [V]: 12
Natężenie prądu [A]: 16
Konstrukcja swiec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego
Konstrukcja swiec żarowych: świeca żarowa ołówkowa
Rozmiar klucza: 10 mm
Wymiar gwintu: M 10x1
Długość całkowita [mm]: 92
Głębokość zabudowy [mm]: 25
Zbieżnośćstożka: 63°
Rodzaj połączenia: Ř 4 mm
Moment gnący [Nm]: 35
Moment obrotowy dokrecenia [Nm]: 15

: czw paź 30, 2008 16:58
autor: research1
ja polecam świece NGK Y-732J, płaciłem w sklepie niecałe 140 zł za komplet (4szt.) do swojego golfa 1z 90KM - identyczne są do silnika AFN
na allegro możesz kupić komplet z wysyłką za niecałe 100zł
http://moto.allegro.pl/item453583150_sw ... skoda.html

: czw paź 30, 2008 19:43
autor: Tominator
cowboy pisze:ja przy -15 odpalałem a wszystkie swiece mialem spalone
No nie wiem mi na zimnym jak krece to muszę czasem z 5s krecic do tego jak zapali to jakby nie wszystkie gary na starcie chodziły i kupa niebieskiego z tyłu, po chwili się ustatkowywuje i jest ok, jak gasze na ciepłym i odpalam następnym razem to pali na dotyk.

Ok kupiłem Beru po 20zł/szt - takie same miałem w oryginale więc najgorsze nie będą a wymiana to dziecinnie prosta sprawa zajęło mi to 15 minut - myślałem że będzie trudniej

Jak się okazało 3 świece miałem spalone, 1 sprawna - wymieniłem oczywiście wszystkie

: ndz lis 02, 2008 12:04
autor: manek271
Ja do swojego afn-a zakupilem swiece FEBI (grupa bilstein),zaplacilem chyba po 20 czy 25 zlociszy i jak do tej pory sprawuja sie doskonale :grin:
cowboy pisze:ja przy -15 odpalałem a wszystkie swiece mialem spalone
Mi tez palil na wszystkich spalonych przy minusowej temperaturze ,lecz pewnego dnia jak dalo do pieca -15(odczuwalna temperatura z powodu duzej wilgotnoasci powietrza -25),auto nie chcialo zapalic dopiero po trzecim czy czwartym podejsciu zaskoczyl :grin: pozdrawiam :grin:

: pn lis 17, 2008 21:59
autor: tommy-cichy
Koledzy ja sie dolanczam do tematu,tez musze kupic swieczki bo ciezko mi pali na minusowych temperaturkach.
Co sadzicie o swiecach NGK D-POWER 4,zawsze uwazalem bo czytalem o tym ze NGK robi jedne z najlepszych swiec po CHEMPIONIE,zawsze jezdzilem na NGK a tu sie okazuje ze NGK ma najtansze swiece zarowe tansze od BERU.Te NGK kosztuja w intercarsie netto 17,38 za tyle je moge miec a reszta powyzej 30zł czemu te NGK takie tanie.Jezdzi ktos na nich jak sie sprawuja?

: wt lis 18, 2008 00:14
autor: tomch
tommy-cichy pisze:Jezdzi ktos na nich jak sie sprawuja?
Podpinam się pod pytanie.

: pt lis 21, 2008 23:04
autor: Tominator
Oryginalne w Seacie są Beru więc nei ma sensu kupować innych. PZDR

: pt lis 21, 2008 23:47
autor: gesiu 25
Ja ostatnio kupiłem u mojego mechanika świeczki z boscha,mówił że są bardzo dobre bo takie chciałem.Jutro je wymienię to zobaczę co są warte,bo mi też przy minusie chodzi przez chwilę jak traktor i chmurę puszcza.

[ Dodano: 22 Lis 2008 15:17 ]
No i zacząłem wymieniać te świece i tragedia się stała.Dwie świece wymieniłem bez problemu a trzecia mi się chyba ukręciła.To znaczy kręci się ale nie mozna jej wykręcić.Odpaliłem silnik i jest wszystko normalnie ale boję się,że będzie trzeba głowicę ściągać:(Miał ktoś podobny przypadek?

: sob lis 29, 2008 10:38
autor: Tominator
Ok problem już rozwiązany, winne całej sytuacji było kółko, mechanik wymienił kółko i zfrezował troszkę wał, nowe śruby, wymienił odrazu rozrząd tzn pasek i rolke oraz pasek od alternatora i od wspomagania. Na koniec zmierzył kompresje - wyszło równiutko 30,30,30,30 aż sam się dziwił że tak duzo jak na 10cio letniego diesla ale jak już tam kręcił na dole to mówił że kompresja jest bo czuje w rękach. Za całą robotę zapłaciłem 200zł także chyba nie najgorzej, teraz pali idealnie. Dzieki wszystkim za pomoc.
Obrazek