Wałek rozrządu pęknięty w czterech miejscach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » sob wrz 27, 2008 23:08

vagin5 pisze:...idziesz na łatwizne, kiupić nową głowice, myślę że taniej będzie ją naprawić, ale ja jeszcze zrobił bym pomiar czy aby na pewno jest prosta, sprawdzić drożność kanałów olejowych, sprawdzić mikro pęknięcia na wałku rozrządu bo widać że być może to jest zmęczenie materiału ... zmierzyć blok w jakim stanie. porządna naprawa silnika to duże przedsięwzięcie...
Tej głowicy nie da się już naprawić, a przynajmniej nie powinno się tego robić, ponieważ pęknięta jest pokrywa wałka (górne stopki), a ta część jest integralną częścią tej konkretnej głowicy i nie powinno się jej montować z innego egzemplarza. Chociaż na allegro ktoś wystawił taką część. :grin: Spawanie pokrywy też raczej nie wchodzi w grę.
vagin5 pisze:...btw, przy nie osiowości ułożenia wałka prędzej zniszczy się panewka niż wałek pęknie (jeśli nie jest zmęczony materiałowo)...
Przeczytaj temat od początku, przeciż to właśnie się stało :bajer::
MRCZ pisze:...Wyłamana stopka na 4 panewce - tu prawdopodobnie rozpoczeła się zabawa bo od drugiej strony widać wyraźne wyżłobienie (nie mam tego na focie)...


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

vagin5

Post autor: vagin5 » sob wrz 27, 2008 23:21

Przeczytaj temat od początku, przeciż to właśnie się stało
śledzę go od samego początku, naprawić idzie wszystko, choć się tego robić nie winno bo fabryka nie zaleca.ale teraz tak... jak myślisz, dlaczego zaproponowałem pomiary głowicy czy aby na pewno nie jest jakoś wybitnie krzywa? po odpowiedniej obróbce wszystko będzie do siebie ładnie pasować i pracować. zakup nowej głowicy to moim zdaniem pójście na łatwiznę. Ram się również nie winno prostować, a się prostuje na blacharniach. Scania jako korporacja z wielką renomą zaleca naprawy głowic, ba nawet mamy do tego ceremoniału narzędzia. Wymiana jest zalecana tylko i wyłącznie wtedy gdy głowica już do naprawy się nie nadaje, lub jeśli koszt naprawy przekracza wartość nowej.lub się do tej ceny zbliży. I jeśli taki koncern jak scania propaguje takie praktyki i na nie pozwala na całym świecie to chyba faktycznie coś znaczy. ale wszystko musi robić fachowiec, a nie pierwszy leprzy partacz z pod butki z piwem, a w naszym kraju i na świecie ich naprawde nei brakuje...



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » sob wrz 27, 2008 23:42

Wszystko się zgadza. Naprawić można wszystko i to my Polacy jesteśmy w tym najlepsi, bo takie były czasy. Jak to mówili "Polski pilot to i na drzwiach od stodoły poleci". Ale co do tej głowicy, Renault to nie Scania, która przewiduje naprawy głowic. O ile się nie mylę to wałka rozrządu w serwisie Renault, oraz na allegro też się nie kupi. Występuje tylko z głowicą. Mogę się mylić, ale chyba tak jest. Więc kolega i tak nie ma wyjścia.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » ndz wrz 28, 2008 00:31

ja bym zrobil tak: kupil uzywke glowcie uzbrojona z allegro. dal do tokarza na: splanowanie,sfrezowanie,szczelnosc, wym uszczelniaczy. i zakladal i bedzie gicior.

Obrazek
a co wy na to? tak sie konczy tuning w szopie :jezor:

ja cos krzywe no to coz nic nie pomoze.
mierzenie walkow/walow troche zajmuje czasu jak mam czas to pomierze z ciekawosci ale zazwyczaj tego nie robie chyba ze cos zacina sie czy sa opory no to czujnik w dlon.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 28, 2008 00:39 przez x27, łącznie zmieniany 1 raz.


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MRCZ » ndz wrz 28, 2008 10:04

AFN140KM pisze:MRCZ, Moim zdaniem to nie jest 4 panewka, tylko 2, ale to jest szczegół.
Racja, pęknięcie powstało na drugiej panewce ;)
AFN140KM pisze:Nasunęło mi się jeszcze kilka pytań i tez:
1. Które tłoki były wymieniane?
Nie wiem dokładnie, które to były tłoki, ale się dowiem :) poprostu problemem się zająłem dopiero jak strzelił wałek.
AFN140KM pisze:2. Jak tak patrzę na to zdjęcie, które zrobiłem, to złamanie wałka przez zbyt mocny naciąg paska jest realne. Pasek "ciągnie" wałek w dół na 1 panewce. Na zasadzie dźwigni 2 panewka jest "podbierana" przez wałek od góry. Tam gdzie został odłamany fragment stopki. Po pewnym czasię wałek nie wytrzymał i się podzielił. Dobrze kombinuję?
Myślę, że twój trop jest dobry :), ale znów z drugirj strony, jakoś nie dociera do mnie, żeby mechanik z takim doświadczeniem nie umiał ustawić naciagu paska. Może ustawił odpowiedni naciąg a wałek był osłabiony... mechanik ten robił już dla mnie i kogoś z mojej rodziny silniki po przegrzaniu i braku kompresji no i w sumie nie było większych problemów. Jedyna wtopka jaką zauważyłem w silniku po przegrzaniu ustawił kąt wtrysku na oko, auto rehhotało :) ale poprawił to z pomocą elektryka :)
AFN140KM pisze:3. Wracając do szlifiarzy. Głowica była planowana z wałkiem. Może faktycznie stało się tak, że opiłki nie do końca były zmyte i zatkały kanał olejowy 2 stopki widoczny na jednym ze zdjęć, ale raczej musiało by się to stać od drugiej strony. Od strony wejścia głównej magistrali olejowej:
Na temat planowania głowicy nie mogę nic powiedzieć bo to jak pisałem wyżej napewno było robione w rajchu i ni kt o tym nie wiedział dopiero mechanik wydedukował, że silnik musiał być kiedyś przegrzany.

Dodam, ze mechanik stwierdził, że głowica jest do naprawy, ale pozostawił wybór nam. Zakupiliśmy głowice z wałkiem od dCi (koszt 800zł), podobno ma podejść zobaczymy :) auto uszkodzone to dTi na zwykłym mechanicznym wtrysku, głowica od dCi ma common rail ale przekładaliśmy wtryskiwacze i pasowały zobaczymy....
Ostatnio zmieniony ndz wrz 28, 2008 10:14 przez MRCZ, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » ndz wrz 28, 2008 13:20

MRCZ pisze:...Zakupiliśmy głowice z wałkiem od dCi (koszt 800zł), podobno ma podejść zobaczymy auto uszkodzone to dTi na zwykłym mechanicznym wtrysku, głowica od dCi ma common rail ale przekładaliśmy wtryskiwacze i pasowały zobaczymy...
Kurcze z tym wałkiem rozrządu od dCi to może być wtopa. Oglądnijcie go dokładnie, bo wg. moich danych wałki na ogół się różnią w dTi i dCi po 2003r. Zobacz, czy na tych wałkach nie ma jakiegoś numeru np.: 8200043152. To jest napewno numer OE wałka, który Ci pękł. Jeździł w takich silnikach:
F9Q 730 - dTi - 98KM/72kW
F9Q 731 - dTi - 98KM/72kW
F9Q 732 - dCi - 102KM/75kW
F9Q 733 - dCi - 102KM/75kW
F9Q 734 - dTi - 98KM/72kW
F9Q 736 - dTi - 98KM/72kW
F9Q 740 - dCi - 102KM/75kW

Musiał byś wiedzieć dokładnie od którego silnika kupiłeś głowicę. Jeśli kupiłeś głowice od dCi po 2003r. to na 99% wałek nie będzie pasował. Sprawdź datę odlewu głowicy i wałka jak nie znajdziesz numeru. Może po tym się coś wyjaśni.

Jednocześnie sprostowuję:
AFN140KM pisze:...O ile się nie mylę to wałka rozrządu w serwisie Renault, oraz na allegro też się nie kupi. Występuje tylko z głowicą. Mogę się mylić, ale chyba tak jest...,
Jednak się myliłem. :grin: Wałek ciężko dostępny, ale występuje w zamienniku. W serwisie raczej też. :grin:


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MRCZ » ndz wrz 28, 2008 15:51

AFN140KM pisze:Kurcze z tym wałkiem rozrządu od dCi to może być wtopa. Oglądnijcie go dokładnie, bo wg. moich danych wałki na ogół się różnią w dTi i dCi po 2003r.
Zakupiony został wałek wraz z głowicą od dCi 2001r spr. wszystko takie samo, ale przy przekładaniu jednak mała niespodzianaka bo okazało się, jednak że wtryskiwacz common rail delikatnie grubszy, ale nie było większych problemów z dopasowaniem.

Wymieniany był tłok pierwszy i drugi.

Auto już jest zrobione koszty całej operacji:
-wymiana tłoków, pasek od alternatora uszczelki i takie tam 1000zł
-głowica z wałkiem 800zł
-przekładaka głowicy z wałkiem 200zł



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » ndz wrz 28, 2008 16:22

MRCZ pisze:...Wymieniany był tłok pierwszy i drugi...
Tak myślałem, dlatego zadałem to pytanie, ale nie chciałem tego wcześniej pisać. To właśnie tam pękł wałek. Choć może to zbieg okoliczności, bo jak pisałeś, tłoki i zawory na tych cylindrach są czyste. :grin:
Cieszę się, że autko zreanimowane. :grin: :pub:

PS. Kubica na 11 bez punktów. Szkoda. :(


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

MRCZ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn gru 17, 2007 09:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MRCZ » ndz wrz 28, 2008 16:27

AFN140KM pisze:Cieszę się, że autko zreanimowane.
Dzięki za wsparcie, pozdrawiam :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 31 gości