AFN140KM pisze:MRCZ, Moim zdaniem to nie jest 4 panewka, tylko 2, ale to jest szczegół.
Racja, pęknięcie powstało na drugiej panewce
AFN140KM pisze:Nasunęło mi się jeszcze kilka pytań i tez:
1. Które tłoki były wymieniane?
Nie wiem dokładnie, które to były tłoki, ale się dowiem
poprostu problemem się zająłem dopiero jak strzelił wałek.
AFN140KM pisze:2. Jak tak patrzę na to zdjęcie, które zrobiłem, to złamanie wałka przez zbyt mocny naciąg paska jest realne. Pasek "ciągnie" wałek w dół na 1 panewce. Na zasadzie dźwigni 2 panewka jest "podbierana" przez wałek od góry. Tam gdzie został odłamany fragment stopki. Po pewnym czasię wałek nie wytrzymał i się podzielił. Dobrze kombinuję?
Myślę, że twój trop jest dobry
, ale znów z drugirj strony, jakoś nie dociera do mnie, żeby mechanik z takim doświadczeniem nie umiał ustawić naciagu paska. Może ustawił odpowiedni naciąg a wałek był osłabiony... mechanik ten robił już dla mnie i kogoś z mojej rodziny silniki po przegrzaniu i braku kompresji no i w sumie nie było większych problemów. Jedyna wtopka jaką zauważyłem w silniku po przegrzaniu ustawił kąt wtrysku na oko, auto rehhotało
ale poprawił to z pomocą elektryka
AFN140KM pisze:3. Wracając do szlifiarzy. Głowica była planowana z wałkiem. Może faktycznie stało się tak, że opiłki nie do końca były zmyte i zatkały kanał olejowy 2 stopki widoczny na jednym ze zdjęć, ale raczej musiało by się to stać od drugiej strony. Od strony wejścia głównej magistrali olejowej:
Na temat planowania głowicy nie mogę nic powiedzieć bo to jak pisałem wyżej napewno było robione w rajchu i ni kt o tym nie wiedział dopiero mechanik wydedukował, że silnik musiał być kiedyś przegrzany.
Dodam, ze mechanik stwierdził, że głowica jest do naprawy, ale pozostawił wybór nam. Zakupiliśmy głowice z wałkiem od dCi (koszt 800zł), podobno ma podejść zobaczymy
auto uszkodzone to dTi na zwykłym mechanicznym wtrysku, głowica od dCi ma common rail ale przekładaliśmy wtryskiwacze i pasowały zobaczymy....