Strona 1 z 4

Regulacja pompowtryskiwaczy

: czw wrz 11, 2008 21:12
autor: marcin.w111
Wymieniłem jeden pompowtrysk i silnik nierówno pracuje na biegu jałowym na wolnych obrotach. Pompowtryski mają regulacje luzów , jak to wyregulować ?

: pt wrz 12, 2008 00:08
autor: GMS
A jakie masz oznaczenie silnika??

: pt wrz 12, 2008 01:40
autor: leo...
dokręcasz do oporu (delikatnie) - odkręcasz o 120 stopni ...

: pt wrz 12, 2008 08:44
autor: Cinek
ja tam nie wiem, ale jak byłem w g-labie to do ustawienia pompek sebastian miał zegar...opór dla każdego ma inną granice, a że to delikatny w miare sprzęt radziłbym pojechać do kogoś kto sie na tym zna. pozatym coś mysi pokazywać vag na tą okoliczność, może ta pompka jest kiepska albo nie pasuje ?

: pt wrz 12, 2008 11:40
autor: mirass
leo... pisze:dokręcasz do oporu (delikatnie) - odkręcasz o 120 stopni ...
180 stopni - obecna ELSA
225 stopni - o tym mówi starsza

: pt wrz 12, 2008 19:40
autor: marcin.w111
Dzięki za pomoc POZDRAWIAM

: pt wrz 12, 2008 21:41
autor: leo...
mirass pisze:180 stopni - obecna ELSA
225 stopni - o tym mówi starsza
doswiadczenie - 120 stopni
wiem że są rozbieżności w literaturze serwisowej - praktyka - 120 stopni

: sob wrz 13, 2008 00:38
autor: mariusz75
Przede wszystkim to przy wymianie pompki na nową lub inną ustawia się dwie wielkości. :chytry: :chytry: :chytry:

1.tzw. wymiar "a" od zewnętrznej krawędzi głowicy silnika do zaokrąglonej powierzchni zespołu pompowtryskiwacza.
2. Luz na śrubie regulacyjnej w dźwigience. Ustawić tak wałek napędowy pompowtryskiwacza kręcąc wałem korbowym, aby rolka dźwigienki znalazła się na szczycie krzywki wałka napędowego i dopiero wtedy w odpowiedni sposób wyregulować śrubę regulacyjną pompowtryskiwacza.

Obydwie wielkości uzależnione są od rodzaju (kodu literowego) silnika :hmm: . Nie każdą pompkę panowie ustawia się na 120 stopni i na pewno dobrze o tym wiecie :okej: .

Obrazek

Obrazek



[ Dodano: 13 Wrz 2008 00:42 ]
Czy wymieniłeś komplet uszczelek na tej pompce? Jest to bezwzględnie konieczne i może być przeczyną twojego niedomagania.

Podaj kod silnika to coś poszukam w moim archiwum.

[ Dodano: 13 Wrz 2008 00:50 ]
Znalazłem Ci coś takiego. http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... ana+poppek

Pęknie opisana wymiana pompek + regulacia z fotkami :grin:

pozdro.

: pn kwie 06, 2009 19:41
autor: vwarti1
mariusz75, Witam, pisze do pana z goraca prosba o pomoc w regulacji pompowtryskiwaczy w silniku 1.9tdi arl, chodzi mi konkretnie o druga faze regulacji czyli czujnikiem zegarowym. jakie powinny byc wartosci dla poszczegolnych pompek, jesli jest to mozliwe prosze o pomoc

: pn kwie 06, 2009 19:53
autor: Kulon
jak vagiem sprawdzić czy pompki sa OK ?

: wt kwie 07, 2009 00:31
autor: homsky
vwarti1 pisze:chodzi mi konkretnie o druga faze regulacji czyli czujnikiem zegarowym. jakie powinny byc wartosci dla poszczegolnych pompek
takie same :dol: :dol: :dol:
mirass pisze:180 stopni - obecna ELSA


[ Dodano: Wto Kwi 07, 2009 00:31 ]
Kulon pisze:ak vagiem sprawdzić czy pompki sa OK ?
kanały : 013 , 018 , 023

: wt kwie 07, 2009 01:23
autor: EnJoy
homsky pisze:kanały : 013 , 018 , 023
a jakie powinny być mniej więcej granice wartości (w poszczególnych kanałach) po przekroczeniu których można stwierdzić, że pompka niedomaga?

: wt kwie 07, 2009 14:46
autor: roman58
Pompo wtryski.
Na kanale 18 - powinien być status pompo-wtryskiwaczy. 0 - jest O.K. natomiast każda inna liczba oznacza uszkodzenie pompo-wtryskiwacza, przerwę w ciągłości obwodu, braki paliwa, powietrze w układzie paliwowym.

[ Dodano: 07 Kwi 2009 15:15 ]
Ustawienie i ten luz.
Obrazek

: wt kwie 07, 2009 16:35
autor: Kulon
homsky, roman58 u mnie jest tak - czyli OK ?
Obrazek Obrazek