Strona 1 z 2

Co ile km wymiana rozrzadu?

: pn wrz 08, 2008 22:34
autor: tomasz28
Sam juz nie wiem co ile wymieniać rozrząd?(Silnik ALH) Na forum piszą raz że co 60 inni że można co 90tyśkm (tak z resztą tez podaje instrukcja) Ostanio rozmawiałem z moim mechanikiem i mówił że co 50tyś km. {Wiadomą sprawą jest że można częściej ale wymiana też nie jest tania a i po co wymieniac jak mozna jeżdzić} Może ktoś coś rozsądnie napisze???????

Re: wkońcu co ile rozrząd?????

: pn wrz 08, 2008 22:44
autor: PinkFloyd
tomasz28 pisze:Sam juz nie wiem co ile wymieniać rozrząd?(Silnik ALH) Na forum piszą raz że co 60 inni że można co 90tyśkm (tak z resztą tez podaje instrukcja) Ostanio rozmawiałem z moim mechanikiem i mówił że co 50tyś km. {Wiadomą sprawą jest że można częściej ale wymiana też nie jest tania a i po co wymieniac jak mozna jeżdzić} Może ktoś coś rozsądnie napisze???????
Pierwszy fabryczny rozrzad na nowym silniku i nowym osprzecie spokojnie wytrzymuje 90 tys km, kiedys VW dawało gwarancje na 120 tys km ale duzo z nich nie dojezdzało na rozrzadzie do tego przebiegu i potem skrócono. Czesta jazda miejska skraca zywotnosc rozrzadu - ciagle naprezenia zmiany predkosci obrotowej. Wiele firm w Polsce zmniejsza inerwały zmiany rozrzadu. Dlatego rozsadnie 1 fabryczny 90 tys km, potem co 60 tys km- zawsze przy wymianie nowe rolki, pasek i pompa wody. Nie ma sensu w MK IV skracac wymiany mniej niz 60 tys km- silnik spradwzony i nie ma problemu z trwałoscia rozzradu to tego przebiegu- przy prawidłwoej wymianie i dobrych czesciach- pasek Gates lub Contintech, rolki, pompa SKF i bedzie :bigok: Potem kąt wtrysku na vagu i 60 tys spokoju. Pamietaj omijaj mechaniorów co zmieniaja rozrzad w TDI na mazaki i bez Vaga

: pn wrz 08, 2008 22:50
autor: grzegorzp
zwykły co 60 wzmocniony co 90:)

: pn wrz 08, 2008 22:52
autor: Reksio
Z tego co wiem to ALH jest produkowany od października 1997r., ma 90 KM i to silnik zasilany zwykłą pompą, więc wymiana powinna być co 90 tyś. Jeśli chodzi o noew jednostki na pompo-dyszach to jest różnie, bo np. silnik AJM 115 KM z rocznika '99 i 2000 zalecany ma rozrząd co 60 tyś. km, ale już od 2000 roku w tej jednostce można było przy wymianie kompletu założyć inny napinacz i wystarczał na 90 tys., nowsze jednostki na PD mają zalecaną wymianę co 120 tyś. U Ciebie na 99% jest co 90 tyś., a dlatego na 99%, bo na 100% to tylko wiemy, że umrzemy wszystko inne jest na 99%. Pozdrawiam!!!

: śr wrz 10, 2008 12:57
autor: pudel_łdz
proponował bym co 60, bo koszty są jak strzeli

: śr wrz 10, 2008 15:07
autor: doggie
grzegorzp pisze:zwykły co 60 wzmocniony co 90:)
jaki zwykły a jaki wzmocniony!!!???

W polo 1.9 SDI wymieniałem zawsze co 80-90 tyś. km (producent mówi o 90 tyś) i zawsze wszystko było OK. W MK5 wymieniam co 120 tyś. jak zaleca producent i też jest w porządku. Natomiast niektórzy zalecają między każdą następną wymianą rozrządu skracanie między przebiegów, ale jak fabryka mówi o 90 to nie przesadzajmy na 60 tyś., 80 to się zgodzę.

60-80 tys.!!!

: śr wrz 10, 2008 15:30
autor: ONEEYEEZZ
Ja wymieniłbym po 60tys. nie ma na co czekać..... przebieg 90tys miedzy wymianami to wariant optymistyczny... a fabryki wyliczają to na podstawie jazdy ciągłej..
a wiec
zależy jak to swoje autko męczysz..
sam wiesz najlepiej..

Pozdr

Re: 60-80 tys.!!!

: śr wrz 10, 2008 15:33
autor: doggie
ONEEYEEZZ pisze:Ja wymieniłbym po 60tys. nie ma na co czekać..... przebieg 90tys miedzy wymianami to wariant optymistyczny... a fabryki wyliczają to na podstawie jazdy ciągłej..
a wiec
zależy jak to swoje autko męczysz..
sam wiesz najlepiej..

Pozdr
a skąd masz informacje że podczas jazdy ciągłej :rotfl: samochody i silniki są poddawane wielu różnym obciążeniom a nie tylko na podstawie jazdy ciągłej

jak robisz 60 tyś w przeciągu 5 lat to się zgodzę, bo zaleca się wymianę rozrządu co określony przebieg lub co 5 lat, VW to nie Alfa Romeo gdzie paski pękają o wiele wcześniej, jak masz nowe auto i serwisujesz go w ASO to masz przyjeżdżać do nich co 90 a nie co 60 tyś. km

: śr wrz 10, 2008 16:37
autor: wesol
Moze jako dyplomowany mechanik to wam powiem ze pasek ma zalozony taki limit ( powiedzmy 90 tys. km) w najciezszych warunkach wiec powienien wytrzymac duzo wiecej w codziennym uzytkowaniu. Skoro ksiazka podaje ze wymiana co 90 tys to jak sie przejedzie 95 tys to daje reke uciac ze sie nic nie stanie ( wykluczajac wypadki losowe i wady produkcyjne). Zakladajac ze kola sa okej, rolki sa dobrej firmy i pasek jest tez z gornej polki to nie ma prawa cos sie wydarzyc.

: śr wrz 10, 2008 16:50
autor: souler
dla alh jest 90kkm. oczywiscie lepiej wymienic przy 8x

Re: wkońcu co ile rozrząd?????

: śr wrz 10, 2008 20:24
autor: lupo4801
Pamietaj omijaj mechaniorów co zmieniaja rozrzad w TDI na mazaki i bez Vaga[/quote]

Autko sprowadziłem na nadkolu naklejka wymiany przy 92 tyś. a miał 175 czyli bez wymiay 83 tyś. żadnych niepokojących objawów.
Wymieniłem na mazaki i co jakoś jeżdże, pare tyś. Kąt przed wymianą 36 i po 36, Vag-iem przestawiłem i OK.
Pozdrawiam wszystkich.

: śr wrz 10, 2008 20:39
autor: doggie
a ja już dwa razy wymieniałem rozrząd w moim Mk5 bez sprawdzenia VAG-iem i zawsze wszystko było OK, a jak przy okazji po podłączeniu pod kompa sparwdziłem to było też OK

: ndz wrz 14, 2008 16:22
autor: DAB
Witam ja mam MK3 1z z94 r. i ma przejechane 560000 i już dwa razy wymieniałem rozrząd na samych ''blokadach'' bez vaga i jest wszycho ok. a wymieniam co 90000...
pozdro

: czw wrz 18, 2008 12:43
autor: damian-ppp
Rozrząd wymienia się co 90 000 km w tym silniku! Mam znajomego mechanika, który pracuje w ASO (wymieniał mi rozrząd) i daje sobie rękę uciąć, że 120 000 można spokojnie zrobić, paski są projektowane na dużo dużo większe przebiegi... On osobiście nie zna żadnego przypadku pęknięcia rozrządu poza wypadkami losowymi oraz błędami produkcyjnymi (oczywiście jeśli wymienia się na markowe paski i rolki). Wymiana co 60 000 km to przesada i to ostra przesada...