Kody silników - różnice w ich budowie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Skrzak » sob lip 30, 2016 20:08

Ale w danych stoi, że BLT jest 6-biegowy 130KM czyli bliźniak ASZ, to ja i tak musiałbym swapować wszystko pod 6 biegów. No ale dobrze wiedzieć że jest młodsza wersja ASZ.
Kto wie czym konkretnie się różni BLT od ASZ?
Inna sprawa - czy turbiny BPX i BUK są mocniejsze od ARL i czy mają taki sam kształt?
No i dalej aktualne moje pytanie - czy jest jakiś bliźniaczy słupek do AXR i był dłużej produkowany?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: wesol » sob lip 30, 2016 20:57

Na taką moc to ja nie rozumiem po co pchać się w słupek od asz czy blt. Co ma to dać? Przecie słupek od axr czy ajm wystarczy na dwa razy taką moc. Jeśli nie celujesz w 3xx a nawet 400 koni to słupek asz nie jest ci potrzebny. Szukaj taniego i zadbanego słupka.

Turbo w bpx jest takie samo jak w arl.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Skrzak » sob lip 30, 2016 21:13

Spoko te 160 to dopiero stage 1, ja celuję tak w 220 słyszałem że AXR kończy się na 200. Generalnie chodzi mi o to żeby mieć silnik mniej więcej tak mocny jak seria r32 (240 chyba to jest).



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: wesol » sob lip 30, 2016 22:10

Gdzie to słyszałeś? Masters przerobił kiedyś taki silnik 101 konny i zapakowal do lupo z napędem 4x4. Moc wyszła 384 konie. Jeździło to dość dobrze i długo puki syn się nie dopadł i zabił silnik. Wtedy wstawił słupek od asz. Ludzie bajki opowiadają ze aż płakać się chce. Ile jeździ tez dlubnietych 1.4 tdi na moce pod 160-170 koni a to tylko R3.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Skrzak » sob lip 30, 2016 23:29

Acha jak tak to okej. To zostanę przy słupku axr lub pokrewnym



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: wesol » sob lip 30, 2016 23:38

Porostu nic na siłę by odrazu pakowac arl.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Detektor » śr sie 03, 2016 18:34

Skrzak pisze:Ale w danych stoi, że BLT jest 6-biegowy 130KM czyli bliźniak ASZ, to ja i tak musiałbym swapować wszystko pod 6 biegów.
Nie prawda kolego bo nie ma żadnych przeszkód żeby do ASZ czy BLT dołączyć skrzynię 5 biegową.
Skrzak pisze:No i dalej aktualne moje pytanie - czy jest jakiś bliźniaczy słupek do AXR i był dłużej produkowany?
Nie, takiego nie było i z tego co kojarzę to właśnie z tych słabszych pompowtrysków to właśnie AXR był najdłużej pakowany do aut z grypy Vw.
Skrzak pisze:Kto wie czym konkretnie się różni BLT od ASZ?
Pompowtryskami, reszta jest prawie taka sama.
wesol, jeżeli chłopak miałby wymieniać słupek to osobiście polecam BLT tylko z tego względu ,że może być o wiele młodszy a koszt jest identyczny.
Więc skoro koszta są podobne to chyba lepiej mieć młodszy silnik skoro jest taka możliwość zamiany to raz a dwa to miałby chłopak już tak na wszelki wypadek
mocniejszy silnik gdyby mu się kiedyś zamarzyło celować w dużo koniów. Po za tym żywotniejszy jest taki silnik od AXR-a czy tam innych słabszych pompowtrysków.
Przy okazji takiej zmiany ma 3 w 1, same zalety jak by nie patrzyć a koszty przypominam te same.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Skrzak » śr sie 03, 2016 19:01

No info przydatne ale okazało się że u mnie się wszystko dobrze skończyło bo zawory nie dostały po doopie ale musiałem też napinacz paska wymienić.

Ktoś jeszcze potwierdzi że słupek AXR i podobne nadają się do kręcenia na moce 200++? Pompki to wiem że bez wymiany końcówek to 160 maks ale mi chodzi o sam słupek, znacie jeszcze jakieś przypadki AXR na około 300hp?



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Detektor » śr sie 03, 2016 19:10

Skrzak pisze:Ktoś jeszcze potwierdzi że słupek AXR i podobne nadają się do kręcenia na moce 200++?
Ja Ci to potwierdzam. Nie jest to żadne science-fiction bo sam silnik spokojnie wyrobi nawet i 300KM tylko trzeba kasy trochę zainwestować w nowe
części, osprzęt no i program oczywiście.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości