Kody silników - różnice w ich budowie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10505
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: doggie » pn lip 07, 2008 16:29

KODY silników w VW Golfach

90 KM - AGR, AHU, ALE, ALH, BRU, BXF, BXJ

100 KM - ATD

101 KM - AXR

105 KM - BKC, BLS, BXE

110 KM - AFN, AHF, ASV, AVG

115 KM - AJM, AUY

131 KM - ASZ

150 KM - ARL

Wiadomo, że część w/w silników to TDI VP a część TDI PD (ostatni to chyba TDI PD Piezo)
Moje pytanie jest takie: jakie są główne różnice (pomijając wersje 131 KM i 150 KM) pomiędzy wyżej wymienionymi silnikami? Czy mają takie same turbiny, takie same wtryski, a może różnią się tylko programami w celach marketingowych zróżnicowania sprzedaży przez dealerów? W zasadzie najbierdziej zastanawia mnie różnica pomiędzy BRU/ATD/AXR/BKC- BLS-BXE (czyli 90KM/100KM/101KM/105KM). Czy ktoś może mnie oświecić w tej kwestii. Moj BRU ma fabryczne/katalogowe 210 Nm a na pomiarach wskazało 238 Nm!!! J a k t o j e s t????



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn lip 07, 2008 19:04

karolbro4 pisze:105 KM - BKC, BLS, BXE
sterowany EDC16, pompowtryski, turbo GT1749V
karolbro4 pisze:115 KM - AJM, AUY
pompowtryski, EDC15, turbo GT1749V
131 KM - ASZ
Pompowtryski, edc15, turbo GT1749VA, pompki AL
150 KM - ARL
pompowtryski, EDC15, turbo GT1749VB, pompki AL
110 KM - AFN, AHF, ASV, AVG
VP na pompie rotacyjnej, sterownik starszy 16Bit, AFN,ASV ta sama konstrukcja, z ta roznica ze ASV ma cis wtrysko 220/300Bar,
AHF nowsza konstrukcja bazujaca na ALH, z tym ze wieksze wtryski 190/300Bar (takie jak AFN), turbo GT1749V we wszystkich
karolbro4 pisze:100 KM - ATD

101 KM - AXR
pompowtryski ster EDC15, turbo GT1749V
90 KM - AGR, AHU, ALE, ALH, BRU, BXF, BXJ
ALH ster EDC15, turbo GT1749V (badz GT15), wtryski 220/300 srednica otw 0,185 (chyba)
AHU turbo na WG, cis 190/300Bar
BRU,BXF,BXJ - ster EDC16


Jak sie gdzies pomylilem to mnie poprawcie :)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn lip 07, 2008 19:31

dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.

karolbro4, vw robi mocniejsze silnik niz podaje w katalogach, zebys po kilku latach mial ciagle fabryke do dyspozycji. to jest marka, a nie popierdolka.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10505
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lip 07, 2008 20:37

souler pisze:dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.

karolbro4, vw robi mocniejsze silnik niz podaje w katalogach, zebys po kilku latach mial ciagle fabryke do dyspozycji. to jest marka, a nie popierdolka.
Dario84 - super wykład

No to chłopy pocieszyliście mnie, cieszę się że nie ma różnicy pomiędzy motorami np. BRU 90KM (taki mam) a 105 KM czyli BKC, BLS, BXE. Jak już wspomniałem na laptopie przed zmianą oprogramowania wskazywało 238 Nm a po zmianie orpogramowania (dokładnie nie pamiętam - przydałaby się hamownia) jakieś 300 Nm z haczykiem. Generalnie różnica kolosalna, zwłaszcza od momentu załączenia turbo, czyli od około 1700-1800 obr/min. . Pozdrawiam serdecznie, macie u mnie punkt :pub:
Ostatnio zmieniony pn lip 07, 2008 20:46 przez doggie, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn lip 07, 2008 21:20

souler pisze:dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.
sprecyzuje, roznia sie softem i sterownikiem dokladnie ;)

[ Dodano: 07 Lip 2008 21:22 ]
Szczegolnie PD maja spore gifty, ostatnio hamowalismy AWX, a na pomiarze serii wyszlo ponad 140KM, czyli gift 10%

PD 101 maja nawet pod 115 PS w serii


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10505
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lip 07, 2008 21:26

Dario84 pisze:
souler pisze:dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.
sprecyzuje, roznia sie softem i sterownikiem dokladnie ;)

[ Dodano: 07 Lip 2008 21:22 ]
Szczegolnie PD maja spore gifty, ostatnio hamowalismy AWX, a na pomiarze serii wyszlo ponad 140KM, czyli gift 10%

PD 101 maja nawet pod 115 PS w serii
Dario84, a czy robiliście MK5 BRU? Jaki tu może być bezpieczny przyrost mocy? Pytam bo zastanawiam się jaki u mnie po zmianie jest przyrost mocy (muszę wybrać się na hamownię)



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn lip 07, 2008 21:40

Nie wiem jakie tam pompki siedza wiec sie nie wypowiadam, nie mielismy okazji jeszcze robic BRU.

[ Dodano: 07 Lip 2008 21:41 ]
Mysle ze powinno wyjsc miedzy 110 a 120 PS u Ciebie


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10505
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lip 07, 2008 21:47

na laptopie wskazywało około 300-310 Nm, ale nie wiem na ile to miarodajne i prawdziwe



Specjal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lis 08, 2008 14:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Specjal » wt gru 30, 2008 21:58

Dario84,co powiesz o bxf w mk5?
co mozna a czego nie powinno sie?



ttomecki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 23:28
Lokalizacja: Częstochowa

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: ttomecki » pt maja 13, 2011 22:25

Witam , wszystkich , właśnie rozleciał się mój 1.9 TDI BKC 105 KM, pękł tłok, głowica wypalona, cylinder kaput, prawdopodobnie od wtryskiwacza ale nie na 100 %, więc szukam nowego silnika ponieważ mechanik powiedział że wyjdzie taniej niż naprawa. Znalazłem 1.9 TDI BXF 90 KM, cały, z osprzętem z niskim przebiegiem, czy może mi ktoś potwierdzić czy mogę podmienić cały silnik i będzie chodził z moim sterownikiem i czy w ogóle jest to ten sam silnik, jako laik po przeczytaniu postów stwierdzam że tak , ale proszę o potwierdzenie. Z góry dziękuję



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Detektor » sob maja 14, 2011 21:52

ttomecki pisze:Znalazłem 1.9 TDI BXF 90 KM, cały, z osprzętem z niskim przebiegiem
po co Ci silnik z osprzętem skoro masz swój osprzęt a możesz kupić sam goły słupek, sam sobie robisz większe koszta
zupełnie niepotrzebnie; ogólnie możesz zrobić taką podmiankę bo w jedym i drugim silniku montowali te same pompki
więc robisz tylko przekładke i nadal masz swoje 105KM bez korekty softu; zastanów się dobrze zanim kupisz ten silnik
bo przy kupnie samego słupka zostanie Ci w kieszeni przynajmniej 1tyś.zł a tak kupisz cały silnik i zapłacisz drożej
a do tego zostanie Ci cały osprzęt z twojego silnika który oczywiście możesz sprzedać ale będziesz się z tym bujał
i upłynie sporo czasu zanim wycofasz sobie pieniążki


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ttomecki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 23:28
Lokalizacja: Częstochowa

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: ttomecki » sob maja 14, 2011 22:16

rozumiem , że tak będzie taniej, jednak pomyślałem że dwumasa też jest u mnie w nienajlepszym stanie , a tam jest nowa i to samo z turbiną wcześniej wywalało mi notlaufa, a ten silnik ma nowiutką turbinę, i może mnie to wyjść taniej bo nie wiem co ile pochodzi. Jednak mam pytanie jeśli mówisz że są te same pompki to rozumiem że wałek i rozrząd jest taki sam czy się mylę , może to ktoś sprawdzić. Jeśli jest taki sam i wkładam cały silnik 90 KM, a mam soft 105 KM to czy muszę coś w nim zmieniać ? Oczywiście chciałbym zachować 105 KM. dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
szysz61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 22:06
Lokalizacja: Kościerzyna

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: szysz61 » sob maja 14, 2011 22:53

Według tego co jest napisane w powyższych postach nic nie musisz zmieniać. Mechanicznie są to te same konstrukcje.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Detektor » sob maja 14, 2011 23:29

ttomecki pisze:Jednak mam pytanie jeśli mówisz że są te same pompki to rozumiem że wałek i rozrząd jest taki sam czy się mylę , może to ktoś sprawdzić.
wałek i rozrząd są te same według Etki
ttomecki pisze:Jeśli jest taki sam i wkładam cały silnik 90 KM, a mam soft 105 KM to czy muszę coś w nim zmieniać ?
nic zmieniać nie musisz
ttomecki pisze:to samo z turbiną wcześniej wywalało mi notlaufa
powodów notlaufa może być wiele, jeżeli turbo nie rzyga olejem i na codzień auto nie kopci jak parowóz to
upatrywał bym się przyczyny gdzie indziej bo po przekładce silnika może się okazać że będziesz miał nadal notlaufa


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 27 gości