Szarpie silnikiem przy gwałtownym puszczeniu/wciśnięciu gazu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kgregory
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 08, 2007 17:38
Lokalizacja: Sk-ce
Kontakt:

Szarpie silnikiem przy gwałtownym puszczeniu/wciśnięciu gazu

Post autor: kgregory » pt cze 06, 2008 21:48

VW Bora 1,9 TDI 90 KM, rok 1999.

Nie wiem gdzie mam szukać przyczyny ... :grrr:
Tak jak w tytule, szarpie mi przy puszczeniu gazu w czasie jazdy bądź przy nagłym wciśnięciu. Najbardziej jest to odczuwalne na niższych biegach, na wyższych proporcjonalnie mniej. Przy odpowiednim trzymaniu wyższych obrotów silnika szarpanie nie występuje.
Wykluczyłem:

√ poduszki silnika. Najbardziej stawiałem na poduszkę łączącą silnik z karoserią (centralnie pod silnikiem). Inne poduszki też są OK. Sprawdzałem tylko obserwując ruszanie się silnika przy ruszaniem autem.

√ wykluczyłem nastawnik na pompie. Wypiąłem kostkę ze skrzyni biegów - bez zmian.

Czy pozostaje mi do wymiany sprzęgło ? Nie widze za bardzo zależności takiego zachowania w stosunku do sprzęgła. Miałem kiedyś z VW Polo doświadczenie z szarpaniem przy ruszaniu (trzęsło całym autem). Jeśli ktoś tak ma to ma spalony docisk. W obecnym przypadku sprzęgło działa bardzo dobrze.

Jakie mogą być inne powody takiego zachowania auta ? A może coś z elementów napędu ? Bez obciążenia, tzn. na podnośniku zjawisko jest niezauważalne.

Proszę Was o pomoc. Nie chciałbym, aby mechanicy wymieniali po kolei kolejne elementy, które nic nie zmienią.

Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc.
GK



Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » sob cze 07, 2008 00:38

może coś z układem zasilania paliwa,,,
sprawdzałeś kąt wtrysku??

a wogóle to najlepiej podłącz pod VAGA..
PZDR


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » sob cze 07, 2008 13:26

wydaje mi sie ze to przeguby w moim jest to samo mam wymienione wszystkie poduszki i sprzegło i dalej to jest:/ale juz nauczylem sie z tym jezdzic :)



kgregory
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 08, 2007 17:38
Lokalizacja: Sk-ce
Kontakt:

Post autor: kgregory » sob cze 07, 2008 14:40

No właśnie nie wiem...
Cały czas chodzę i myślę co to może być. Wyczytałem wcześniej, że może być uszkodzony docisk. Ale tak głębiej się zastanawiając - przecież sprzęgło nie rozłącza się po zdjęciu nogi z gazu. Więc nie ma możliwości, że jest to wina sprzęgła.
Myślę raczej w kierunku właśnie dawki paliwa. Gdyby samochód dawał dużo paliwa przy gwałtownym wciśnięciu gazu oraz natychmiast je ograniczał tylko do utrzymania wolnych obrotów to objaw byłby prawdopodobnie jaki jaki jest. Czy za to odpowiada kąt wtrysku ?
Gdzie można podpiąć się do VAGA ? U mnie w mieście nie ma serwisu VW... :(

Pozdrawiam,
GK



Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » śr cze 11, 2008 22:16

to dowiedz sie gdzie maja vag w najblizszym wiekszym miescie i jedz :bigok:
koszt samej diagnozy powinien wynieść ok 50PLN


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » czw cze 12, 2008 10:21

poszukałbym troche info o dwumasie.. mysle ze to moga byc rowniez objawy kończącego sie POWOLI dwumasu. podaj jeszcze kod silnika jaki masz bo z tego co wiem to w AGR-ach był jednomas.. jesli dobrze pamietam



Awatar użytkownika
bora gdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt maja 16, 2008 23:38
Lokalizacja: Grudziądz - Lotnisko
Kontakt:

Post autor: bora gdz » ndz cze 15, 2008 18:02

enjoy pisze:bo z tego co wiem to w AGR-ach był jednomas.. jesli dobrze pamietam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171385


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/405752.html][img]http://images.spritmonitor.de/405752.png[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171775

http://pl.youtube.com/watch?v=x11ngwf7C1Q

beler
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: pn cze 16, 2008 11:42
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: beler » pn cze 16, 2008 13:23

siema i jak z tym szarpaniem ?? co to było??
u mnie jest to samo przy malych obrotach szarpie



Awatar użytkownika
moontower
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 21:07
Lokalizacja: pomorskie słupsk
Kontakt:

Post autor: moontower » czw sty 15, 2009 15:43

Witam. Też mnie interesuje rozwiązanie tego problemu szarpania bo mam identyczny. Proszę o jakiś informacje.
Pozdr.



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » czw sty 15, 2009 15:46

Ja mam to samo. Akurat nie mam silnika Diesel'a, ale obstawiam, że docisk sprzęgła jest walnięty. Poza tym sprzęgło też już mam do wymiany.



slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: slawek317 » pn cze 22, 2009 20:25

Witam Was, odnowie troszkę temat odnośnie tego szarpania autem: filtr i poduszki dobre.
Ostatnio gadałem z kolegą, powiedział po prostu zatkany jest już katalizator i jakoś cofają się spaliny i dlatego tak szarpie. Czy zatkany katalizator może być przyczyna szarpania?
U mnie czuć to najbardziej chyba na 4.



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pn cze 22, 2009 20:32

ja niemam kata i tez lubi szarpnac i wydaje mi sie ze to dwumas



Awatar użytkownika
hijacker4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:30
Lokalizacja: Sokółka i całe woj. podlaskie

Post autor: hijacker4 » śr sie 26, 2009 19:45

kgregory, czy rozwiazales problem ? bo u mnie tez to występuje powoli



arwam

Post autor: arwam » śr sie 26, 2009 22:43

kgregory,

może być uszkodzony tłumik drgań skrętnych w tarczy lub dwumasa.
Przy gaszeniu silnika nic nie stuka?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 26 gości