Bierze olej szukam przyczyny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Post autor: DaroD » śr lis 25, 2009 19:54

arwam pisze:
DaroD pisze:ARWAM. Powiedz mi jeszcze czy jest to normalne, ze troche oleju leci z tego przewodu gumowego od odmy?
to oznacza że albo olej jest dziadowski albo masz spore przedmuchy na cylindrach.
nie powinno nic lecieć co najwyżej jestdopuszczalne lekkie pocenie.
jak odpalisz na zimnym silniku i odkręcony korek położysz na wlewie to nie zrzuca go?
Jak kupowalem samochod to gosciu powiedzial ze caly czas latal na lotosie diesel 15w40 i ja tez caly czas lalem tego lotosa. korek jak poloze na wlewie to musze powiedziec ze troche go rzuca ale nie spada.



silesian_boy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lut 02, 2009 22:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: silesian_boy » śr lis 25, 2009 19:57

DaroD pisze:caly czas latal na lotosie diesel 15w40 i ja tez caly czas lalem tego lotosa
to trzeba przyznac, ze motorek smiga na jednym z najgorszych olejow te silniki powinny chodzic na minimum polsyntetyku i to lepiej jakiejs zagranicznej marki


[img]http://images41.fotosik.pl/144/f7d3c04826739370.jpg[/img]

Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Post autor: DaroD » śr lis 25, 2009 20:07

to trzeba przyznac, ze motorek smiga na jednym z najgorszych olejow te silniki powinny chodzic na minimum polsyntetyku i to lepiej jakiejs zagranicznej marki[/quote]

Czyli w tej chwili zmiana oleju nic nie da? :(



silesian_boy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn lut 02, 2009 22:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: silesian_boy » śr lis 25, 2009 20:22

Prawdopodobnie wiele problemow z tym silniczkiem zostalo przyspieszonych przez kiepski olej (np. awaria turbiny) a teraz mozesz miec juz zbyt zuzyte gladzie cylindrow. Natomiast awaria rozrzadu mogla za soba pociagnac oprocz pokrzywienia zaworow takze pokrzywienie korbowodow czego mechanik mogl nie zmierzyc lub sprawe olal a to tez nie pozostaje bez znaczenia dla szczelnosci cylindrow po pewnym przebiegu.

Pamietaj, ze olej mozesz sobie zmienic zawsze na lepszy i nigdy silnikowi nie zaszkodzisz, szczegolnie jesli chodzi o zmiane z kiepskiego minerala na chociazby ten markowy polsyntetyk. Ale mysle ze w tym przypadku zmiana oleju sprawy nie zalatwi ciezko mi cos napisac wiecej.


[img]http://images41.fotosik.pl/144/f7d3c04826739370.jpg[/img]

arwam

Post autor: arwam » śr lis 25, 2009 21:02

DaroD pisze:lotosie diesel 15w40
DaroD pisze:ja tez caly czas lalem tego lotosa.
:panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna::panna: :panna: :panna: :panna:

to już nic lepszego w sklepach nie ma?
przecież taki lotos jest taki dobry jak superol :panna:

[ Dodano: 25 Lis 2009 20:05 ]
DaroD pisze:Czyli w tej chwili zmiana oleju nic nie da? :(
zmień na MOBIL 5W50
na pewno nie zaszkodzi a może tylko pomoć i na 99% pomoże przynajmniej nie powinno lać sięz odmy jesli to nie jest sprawka zużytych pierścieni.
być może te problemy które masz są właśnie przez ten olej i mogą ustąpić po zmianie oleju.



Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Post autor: DaroD » czw lis 26, 2009 17:14

Dzisiaj zrobilem tak jak mowiles z ta szmatka. Na szmacie wogole oleju nie bylo :(
Pierscienie?
Remontowac czy wymieniac motor?



arwam

Post autor: arwam » czw lis 26, 2009 17:31

Remontowac czy wymieniac motor?
to się okaże dopiero jak rozłożysz silnik.
bardzo prawdopodobne że wystarczy tylko pierścionki wymienić i wszystkie uszczelnienia chyba że będzie głowica potrzaskana.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw lis 26, 2009 17:34

Ja bym zrobił płukanie silnika i zalał normalny olej chociaż 10W40 i wymiany góra co 7500km, możesz mieć pierścienie zawalone nagarem z tego smarowidła. Prawdopodobnie uszczelniacze też będą do wymiany.
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 17:34 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Post autor: DaroD » czw lis 26, 2009 17:40

arwam pisze:
Remontowac czy wymieniac motor?
to się okaże dopiero jak rozłożysz silnik.
bardzo prawdopodobne że wystarczy tylko pierścionki wymienić i wszystkie uszczelnienia chyba że będzie głowica potrzaskana.
Tylko wiesz co? Ja nie bardzo moge sobie pozwolic na dluzsze odstawienie samochodu bo latam 6 dni w tygodniu 20 klockow do roboty i tyle samo z powrotem. Jak rozgrzebie silnik to nie bardzo bede mial czym do pracy dojechac. Gdyby to bylo 5 kilometrow to bym rowerem pojechal :D A jeszcze mozesz mi naswietlic temat kosztów i mniej wiecej czasu u mechanika?, bo za to to raczej brac sie nie bede bo jeszcze cos zje***bie i auto juz nigdy nie pojedzie

[ Dodano: 26 Lis 2009 16:43 ]
t0mal pisze:Ja bym zrobił płukanie silnika i zalał normalny olej chociaż 10W40 i wymiany góra co 7500km, możesz mieć pierścienie zawalone nagarem z tego smarowidła. Prawdopodobnie uszczelniacze też będą do wymiany.
Czyli zmiana oleju! ale czy to tak mozna z minerala na pol badz syntetyk zmieniac? czy to przypadkiem cyrki w silniku sie nie dzieja?


Bo moja wiedza w silnikach wysokopreznych jest bardzo ogolna ( powiem tak znam zasady dzialania itp. ale nigdy wczesniej nie rozbieralem silnika samochodu, z simsonem i jawka mialem do czynienia jak mialem 15 lat :grin: )
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 17:56 przez DaroD, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » czw lis 26, 2009 17:46

DaroD pisze:Tylko wiesz co? Ja nie bardzo moge sobie pozwolic na dluzsze odstawienie samochodu bo latam 6 dni w tygodniu 20 klockow do roboty i tyle samo z powrotem. Jak rozgrzebie silnik to nie bardzo bede mial czym do pracy dojechac. Gdyby to bylo 5 kilometrow to bym rowerem pojechal :D A jeszcze mozesz mi naswietlic temat kosztów i mniej wiecej czasu u mechanika?, bo za to to raczej brac sie nie bede bo jeszcze cos zje***bie i auto juz nigdy nie pojedzie
jak robiłem AAZ'a to koszt remontu wyniósł mnie w granicach 850zł a robocizny nie liczę bo sam sobie wszystko robię.

z kolei jak już robiłem 1Z'a koszty remontu razem z głowicą nowymi zaworami i innymi wyszło mnie już blisko 2400zł



Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Post autor: DaroD » pn lis 30, 2009 12:27

Jesli zrobilem z ta szmatka przy turbinie i nie bylo na niej oleju to moge wykluczyc ze turbo mi puszcza? I moge zajac sie sprawdzaniem pierscieni, czyli zmierzyc cisnienie w cylindrach, wykonac probe olejowa i jesli przy pierwszym pomiarze cisnienie na cylindrach bedzie powyzej 20 barow i przy prubie olejowej cisnienie sie nie zwiekszy to tez bede mogl wukluczyc pierscienie. I w takiej sytuacji zostanie mi wymiana uszczelniaczy?

No i oczywiscie zmiana oleju. Ale czy przypadkiem jak sie przechodzi z oleju mineralnego na pol badz pelny syntetyk to cyrki w silniku sie nie dzieja?
Ostatnio zmieniony pn lis 30, 2009 12:30 przez DaroD, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » wt gru 08, 2009 17:17

DaroD pisze:No i oczywiscie zmiana oleju. Ale czy przypadkiem jak sie przechodzi z oleju mineralnego na pol badz pelny syntetyk to cyrki w silniku sie nie dzieja?
jeśli nie zalejesz oleju o wzmożonych własnościach myjących to nic się nie będzie działo.
co do oleju 5W5 Mobil"a to nic sięnie będzie działo ewentualnie przecieki które by się pojawiły to będzie tylko zbieg okoliczności. ale na pewno nie będą spowodowane zmianą oleju.
przed tym zanim zaczniesz rozbierać silnik zmień uszczelniacze zaworowe .
a w razie jakbyś rozebrał silnik i okazało się że są progi na cylindrach to nie warto remontować bo ciężko o dobre zestawy naprawcze.
chyba że wtedy zatulejować silnik i zostawiasz stare tłoki.
ten sposób polecam. dużo ludzi tak robi i są zadowoleni.
w razie czego mam komplet tulei na silniki 1.9

[ Dodano: 08 Gru 2009 16:23 ]
DaroD pisze:I moge zajac sie sprawdzaniem pierscieni, czyli zmierzyc cisnienie w cylindrach, wykonac probe olejowa i jesli przy pierwszym pomiarze cisnienie na cylindrach bedzie powyzej 20 barow i przy prubie olejowej cisnienie sie nie zwiekszy to tez bede mogl wukluczyc pierscienie. I w takiej sytuacji zostanie mi wymiana uszczelniaczy?
jak kompresja wyjdzie mniej niż 26bar lub z dużymi różnicami na poszczególnych cylindrach to silnik do rozbiórki.
uszczelniacze zaworowe nie mają nic wspólnego z kompresją.
jak ciśnienie przy próbie olejowej nie skoczy do góry to góra silnika czyli głowica jest do roboty, ale jeśli nie masz problemów z odpalaniem bo nic o nich nie wspominałeś to raczej nie będzie to wina słabe kompresji.
branie oleju wcale nie jest związane z kompresją.
jeśli ciśnienie skoczy przy próbie olejowej to wtedy pierścieniami się trzeba będzie zająć.
nie masz nigdzie zewnętrznych wycieków oleju?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt gru 08, 2009 17:49

Popieram kolegów - zmień olej.
Przed zmianą OBOWIĄZKOWO przemyć odpowiednim środkiem aby potem nie bluzgać na stracony silnik.Oleje pół czy syntetyczne zawierają dość dużo środków myjąco-dyspergujących i szybkie rozpuszczenie odkładów grozi poważną awarią Wydaje mi się że dobrze byłoby użyć środka do oczyszczenia tłoków i pierścieni tłokowych z odkładów
Gdyby nie pomogły zabiegi usuwające odkłady - to pozostaje operacja... :pub:
PS.Jakieś propozycje znajdziesz pod linkiem u dołu.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

arwam

Post autor: arwam » wt gru 08, 2009 21:43

oldstaszek,

nie siej paniki jak zaleje MOBIL'a 1 5W50 to nic się nie stanie ale zauważy że silnik całkiem inaczej pracuje.
tylko zanim zmieni olej to proponuję zrobić pomiary kompresji żeby nie okazało się że leje olej za 150zł do trupa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości