2.0 TDI czy 1.9 TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » ndz lut 24, 2008 12:42

A ja powiem dla odmiany, że wybrałbym 2.0 tdi. Jak turbinka padnie to zawsze można wymienić na wiekszą + programik i będzie super. 1.9 jest tu duzo słabszy niestety.
A jak sie jeździ z głową to mysle, że nie bedzie problemów.
A tak z ciekawości czy ktoś wie od którego rocznika poprawili silnik 2.0 tdi.(głowice)
Pozdro


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » ndz lut 24, 2008 15:25

dzieki wszystkim za porady:) napewno się przydadzą:) i chyba jednak wybiore 1,9tdi+chip



Awatar użytkownika
Majk-i
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: sob lis 26, 2005 16:56
Lokalizacja: Augustów/Białystok
Kontakt:

Post autor: Majk-i » ndz lut 24, 2008 18:28

moze puzniej bedziesz miał dysnans pozakupowy że mogłem mieć 2.0 ale 1.9 napewno cie nie zawiedzie i nie bedzie stał czesciej w serwisie niz jezdził w trasie :D


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59101 --> MK IV (sprzedany)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=184840&start=15 -->Caddy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194757&postdays=0&postorder=asc&start=0 ---->A3

Awatar użytkownika
1986bartek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: wt wrz 05, 2006 20:34
Lokalizacja: Kalisz/Poznań
Kontakt:

Post autor: 1986bartek » ndz lut 24, 2008 21:35

Ja wybrałbym 2.0 tdi jak byłby to tak wadliwy silnik to by go poprostu nie produkowali. A na jakimś forum pisałi, że w mastersie wgrali program i wysz lekko ponad 200 km a w serii było 148. I jeździ bez problemu :bigok:



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » ndz lut 24, 2008 21:38

2.0 TDi to nieudacznik...passat firmowy mojej siostry czesciej jedzie na lawiecie niz na swoich kolach


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz lut 24, 2008 21:55

1986bartek pisze:A na jakimś forum pisałi, że w mastersie wgrali program i wysz lekko ponad 200 km a w serii było 148. I jeździ bez problemu
kojarzysz że dzwonią ale nie wiesz gdzie i jak :)

lekko ponad 200 wychodzi w silniku BMN który seryjnie ma 170KM i ma piezopompowtryski i wiekszą turbinę

seryjne 140 (BKD) mozna wirusem zrobić bezpiecznie na 165-170KM, czyli tyle co 1,9 130 (ASZ, AWX)

silni 2.0 jest fajny, ma lepszy flow (16 zaworów) po róznych stronach kolektory ssące i wydechowe (krótszy dolot w poprzecznym) ale ja bym się powaznie zastanawiał..chyba że od razu pakowac tam BIG TURBO :P



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » ndz lut 24, 2008 22:26

zgadza sie, z 2.0 140-tki można z 165->170 bezpiecznie zamotać, a z 1.9 105da rade 135->145 i w tej budzie naprawde więcej nie potrzeba do dosyć w miare ostrego upalania. pozdro.



Awatar użytkownika
MłodyGT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 245
Rejestracja: wt lip 24, 2007 12:11
Lokalizacja: WadoVWice
Kontakt:

Post autor: MłodyGT » pt lut 27, 2009 18:51

mój tata też ma Tourana04 2.0 TDI BKD i przy przebiegu 220tys poszła głowica pękają miedzy zaworami a 20tys wcześniej wtryski



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pt lut 27, 2009 22:07

PiotrusVW pisze:2.0 TDi to nieudacznik...passat firmowy mojej siostry czesciej jedzie na lawiecie niz na swoich kolach
A na Placu Czerwonym rozdają samochody :)
Ten fantastyczny Passat to bankowo Siemens+piezopompki :) Tym wynalazkom rzeczywiście powinni dorzucać lawetę w gratisie :)



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10505
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » sob lut 28, 2009 01:25

myślę że najlepszym przykładem będzie mój Mk5 1.9 TDI sil. BRU w serii 210 Nm i 90 ps (w rzeczywistości było ponad 100 ps), po wirusie jest 310 Nm, ponad 130 ps i 9,4 do setki - mi wystarcza, aktualnie przebieg 306.000 km od nowości na tak krytykowanym przez wielu oleju Castrol LL 506.01 (czy jak tam kto woli 504.00/507.00) - po za wymianą dwumasu nic mu nigdy nie dolegało i (odpukać) nie dolega. Gdybym miał ponownie kupować auto z motorem TDI i wybierać pomiędzy 1.9 a 2.0 to wybór oczywiście padłby na 1.9.

p.s. Może będzie Mk6 ale tym razem chyba t.benzin



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lut 28, 2009 08:25

uysy pisze:
PiotrusVW pisze:2.0 TDi to nieudacznik...passat firmowy mojej siostry czesciej jedzie na lawiecie niz na swoich kolach
A na Placu Czerwonym rozdają samochody :)
Ten fantastyczny Passat to bankowo Siemens+piezopompki :) Tym wynalazkom rzeczywiście powinni dorzucać lawetę w gratisie :)
A za rozwiazania napędu pompy oleju powinni dac Nobla :grin: jak nie zatrzesz auta fuksem po przebiegu ok 150 tys km to należysz do tych szczęśliwych posiadaczy VW 2.0 TDI :hmm:



aldi1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 16:38
Lokalizacja: polska

Post autor: aldi1 » ndz mar 01, 2009 20:06

witam
ludzie powiedzcie cos o tych silnikach 2,0 wlasciciele tych motorow mam zamiar kupic w budzie golla 5 rok 04-05, 1,9 110 ps caly czas jezdze golf4 juz go mam dosyc dobry byl na poczatku
tu na forum jakos nikt nie placze na 2,0



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » pn mar 02, 2009 15:08

u nas są dwie firmówki passat 2.0 i golf 1.9 (oba z 2005). w pasku byl wymieniony silnik 60kkm (uszkodzenie rozrządu i dalsze tego skutki) i skrzynia 75kkm (głośna praca V lub VI). w golfie był wymieniany dwumas przy ok 150kkm. nie wiem ile w tym odgrywa sposob eksploatacji a ile wady fabryczne podzespolow poniewaz auta sa do dyspozycji wszystkich pracownikow. oba auta byly serwisowane u autoryzowanego dealera.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10505
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn mar 02, 2009 21:46

aldi1 pisze: mam zamiar kupic w budzie golla 5 rok 04-05, 1,9 110 ps
nie było Mk5 1.9 TDI o mocy 110 ps, były 90 ps i 105 ps

[ Dodano: Pon 02 Mar, 2009 ]
tom17 pisze:w golfie był wymieniany dwumas przy ok 150kkm. nie wiem ile w tym odgrywa sposob eksploatacji a ile wady fabryczne .
miałem podobnie, sposób eksploatacji oczywiście odgrywa wielką rolę natomiast wydaje mi się, że rozwiązanie przez VW zastosowania dwumasu nie do końca im wyszło, gdyż pada on dosyć często w modelach Mk5, Plus czy Touran, jak przyszłoby mi kiedykolwiek wymieniać jeszcze raz to zamontuję zestaw tradycyjny (jednomas) od VR6-tki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości