ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, Qto, italiano_83, Haki, VIP

ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym

Postprzez voyteck » N lut 03, 2008 17:43

pomocy... od pewnego czasu zauwazyłem ze w zbiorniczku wyrównawczym w moim golfie td znajduje sie dosyc spore cisnienie co moze byc tego przyczyną.
voyteck
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr kwi 11, 2007 14:11
Lokalizacja: LZA
Online: 22h 46m
Auto: VW Bora 1.6 16V
Silnik: AZD

Postprzez pavello » N lut 03, 2008 19:12

co znaczy duze?to ze plyn znajduje sie pod cisnieniem to normalne,dlatego w instrukcji jest wyraznie napisane zeby nie otwierac korka od zbiorniczka wyrownawczego, gdy silnik jest cieply,gdyz jest on pod cisnieniem.
Ostatnio edytowano Pn lut 04, 2008 16:41 przez pavello, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
pavello
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sie 04, 2006 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz
Online: 0s
Pomógł: 24

Postprzez maryjan » Pn lut 04, 2008 15:28

Dokładnie jest to obieg zamknięty gdzie podczas normalnej pracy (przepływu) wytwarza się ciśnienie. Biada tobie otwierać po rozgrzaniu silnika! Grozi poparzeniem rąk i wypływem cieczy...
Dziki
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lip 04, 2007 08:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country
Online: 2d 16h 7m
Pomógł: 113

Postprzez To_mas » Pn lut 04, 2008 15:31

voyteck, normalne ze tam jest ciśnienie !!!!
jeśli musisz otwierać na rozgrzanym silniku to rób to bardzo uwaznie i ostrożnie !!! w przeciwnym razie moze być kipesko
To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
 
Dołączył(a): Cz gru 01, 2005 23:13
Lokalizacja: Śląsk
Online: 1d 12h 24m
Pomógł: 501
Auto: S3
Silnik: AMK

Postprzez voyteck » Pn lut 04, 2008 19:09

Wielkie dzięki panowie. mam jeszcze jedno pytanko związane z tym ciśnieniem. Czy usterka pompy wodnej lub nieszczelność zwiększa ciśnienie w tym zbiorniczku?
voyteck
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr kwi 11, 2007 14:11
Lokalizacja: LZA
Online: 22h 46m
Auto: VW Bora 1.6 16V
Silnik: AZD

Postprzez t0mal » Pn lut 04, 2008 19:31

Inna sprawa jesli masz peknieta glowice, wtedy bedzie ci wyganiac plyn ze zbiorniczka.
t0mal
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So cze 30, 2007 10:34
Lokalizacja: Radzyń Podlaski/Lublin
Online: 6d 20h 29m
Pomógł: 363
Auto: Golf 2 i MB 260E
Silnik: AAZ

Postprzez munior » Pn lut 04, 2008 20:09

albo" wydmuchało"uszczelkę pod głowiącą ...szczególnie jak pojawiło ci się to po porządnym zagrzaniu i przeganianiu auta...u mnie moge odkrecic korek i pojawia się lekkie pssyt ,płynu nie wygania nawet na ciepłym...awaria pompy i nieszczelnosci napewno niezwiękrzą ci cisnienia w zbiorniczku wyrównawczym wręcz przeciwnie
Ostatnio edytowano Pn lut 04, 2008 20:12 przez munior, łącznie edytowano 1 raz
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 19:53
Lokalizacja: LUBARTóW lubelskie
Online: 19d 16h
Pomógł: 184
Auto: audi 80
Silnik: 1Z+

Postprzez grinio » Wt lut 05, 2008 08:42

W korku jest zaworek który przy określonym ciśnieniu się otwiera i upuszcza nadmiar cisnienia razem z płynem przeważnie, więc jeżeli nie wyzuca płynu ze zbiorniczka to nie ma się czym martwić . Tak ma być !
Pozdrawiam
grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn lis 27, 2006 17:34
Lokalizacja: Piwniczna
Online: 1d 15h 48m
Pomógł: 15
Auto: Galaxy 1.9TDi 110KM
Silnik: AFN

Postprzez Sean Dilon » Śr lut 06, 2008 15:57

Witam. Tak sie składa ze ja właśnie miałem taki problem ze wywalało mi płyn własnie przez ten zbiorniczek.. wszyscy obstawiali uszczelke.. a co sie okzało.. własnie pompa wody była nieszczelna poklejona silikonem po poprzednim właścicielu.. robiłem akurat rozrzad i myślałem ze odrazu uszczelke wymienie tymczasem mechanik jak zobaczył tą pompe kazal sie wstrzymać z tą uszczelka wymienił pompe i do tej pory nie mam zadnych problemów z płynem.. takze moim zdaniem akurat pompa wody ma spory wpływ na ten zbiorniczek.. Pozdrawiam
Sean Dilon
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz maja 17, 2007 15:32
Lokalizacja: Otwock
Online: 1h 5m

Postprzez voyteck » Śr lut 06, 2008 21:35

mi wlasnie wyrzuca plyn chlodzacy na rozgrzanym silniku a pompa wody własnie mi troche przecieka...auto przyspiesza bardzo dobrze nie ma zadnych objawów ktore by mowily ze to wlasnie uszczelka poza tym cisnieniem w zbiorniczku
voyteck
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr kwi 11, 2007 14:11
Lokalizacja: LZA
Online: 22h 46m
Auto: VW Bora 1.6 16V
Silnik: AZD

Postprzez Sean Dilon » Śr lut 06, 2008 23:54

Więc najprawdopodobniej masz ten sam problem co ja.. koszty wymiany i sama pompa nie są drogie.. także mozesz spróbować napewno duzo taniej cię wyniesie niz wymiana uszczelki.. oczywiscie pod warunkiem ze to nie uszczelka.. u mnie pomogło.. na wszelki wypadek podjedz do jakiegos mechanika niech rzuci okiem.. Pozdrawiam
Sean Dilon
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz maja 17, 2007 15:32
Lokalizacja: Otwock
Online: 1h 5m




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], jacezet, lukas1305, OsteR9019, swacik, wronek1 i 17 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,