Czy padła pompa wody?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Czy padła pompa wody?

Post autor: BENITO » pn lis 05, 2007 08:51

Witam.

Objawy są takie:

Silnik rozgrzewa się w przeciągu 2-3 km a wskaźnik temperatury cieczy bardzo szybko dochodzi do 3/4 skali.

Ogrzewanie prawie nie działa, tzn, przy ustawieniu suwaka temperatury na połowie skali po 10 km wydobywa się ledwo ciepławe powietrze.

Górny wąż od chłodnicy jest twardy i gorący, a dolny jest zimny/letni na rozgrzanym silniku. Ciepły się robi dopiero po kilkukrotnym "ugniataniu" ręką.

Termostat i płyn chłodniczy zostały wymienione, czujniki temperatury również.

Mechanik mówił, ze moze to też być przytkana chłodnica. co o tym myślicie?


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

KONDZIO222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: KONDZIO222 » pn lis 05, 2007 09:04

mechanik może mieć w tym przypadku rację, ale nie wykluczone że pompa wody skończyła swój żywot objawy, które napisałeś np. "że grzeje ci się bardzo w krótkim czasie" na to wskazują.


Było MK II GTI jest A6 quattro TDI

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn lis 05, 2007 09:32

wezykiem przelewowym leci plyn? zdaje sie ze masz syf w ukladzie.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn lis 05, 2007 09:44

Płyn wężykiem leci dość dobrym strumieniem. Moim zdaniem problemy zaczęły się od momentu jak strzelił pasek klinowy i autko zrobiło około 15 km bez pompy wody.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn lis 05, 2007 10:10

Coś musi być nie tak tomcio, raczej to nie głowica anie blok, bo pali bez problemów, płynów nie ubywa ani nie przybywa, mocy nie stracił, tylko z rana przy naprawdę niskiej (mróz) temperaturze podymi sobie na siwo z rury na wolnych obrotach. Po rozgrzaniu spaliny są czyściutkie.

Jakby to nie było chłodzenie to bym miał ogrzewanie, a tu :butthead:


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn lis 05, 2007 13:08

Coś mnie tknęło i myslę, ze kupiłem po prostu niedziałający termostat. Spróbujemy na warsztacie podłączyć obieg bez termostatu.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » wt lis 06, 2007 01:10

kepiles termostat jakiej firmy?? jak kupiles vernet, to wymien go bo to pewnie jego wina. jak kupiles wahler to sprawdz go, ale na 100% bedzie sprawny



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » wt lis 06, 2007 01:51

BENITO pisze: Moim zdaniem problemy zaczęły się od momentu jak strzelił pasek klinowy i autko zrobiło około 15 km bez pompy wody.
zagotowal sie? bo jak tak to kiepsko.. przy walnietym ternmostacie byloby ogrzewanie. nie masz obiegu, czyli albo pompa albo uszczelka i przez to pompa nie umie przepchac plynu. no albo jakis syf gdzies blokuje.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » wt lis 06, 2007 09:28

Dziś jadę do warsztatu. Zamontowany mam teraz nowy termostat warneta i dooopa, ale kupiłem już nowego wahlera na wymianę. Ogrzewanie auta działa i to mocno a płyn wraca do zbiorniczka. Znaczy się mały obieg chłodzenia chodzi i jak dam ogrzewanie to w środku auta jest bardzo gorąco i wskazówka temperatury lekko opada.

Przy pompie wody są 3 węże, tylko ten prowadzący ciecz chłodnicy(zakończony termostatem) jest zimny, pozostałe 2 są gorące. Mam nadzieję, że nie przytkało mi chłodnicy, wolę już wymienić pompę wody lub termostat.

BTW Kolega ma paska z silnikiem AHL czy jakoś tak(1.6 benzyna) i tam trza zdejmować cały alternator żeby zmienić termostat :helm: :helm: :helm:
Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2007 09:29 przez BENITO, łącznie zmieniany 2 razy.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » wt lis 06, 2007 09:37

aaa no to skoro masz maly obieg to pompa raczej ok. w gre wchodzi term i sama chlodnica. ja ostatnio mialem podobnie, w sensie ze chlodnica umarla, plukalem ja jakims kwasem i wsumie zrobila sie drozna ale nie wytrzymala tej proby i si eniestety delikatnie rozciekla :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości