Czy padła pompa wody?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
- Kontakt:
Czy padła pompa wody?
Witam.
Objawy są takie:
Silnik rozgrzewa się w przeciągu 2-3 km a wskaźnik temperatury cieczy bardzo szybko dochodzi do 3/4 skali.
Ogrzewanie prawie nie działa, tzn, przy ustawieniu suwaka temperatury na połowie skali po 10 km wydobywa się ledwo ciepławe powietrze.
Górny wąż od chłodnicy jest twardy i gorący, a dolny jest zimny/letni na rozgrzanym silniku. Ciepły się robi dopiero po kilkukrotnym "ugniataniu" ręką.
Termostat i płyn chłodniczy zostały wymienione, czujniki temperatury również.
Mechanik mówił, ze moze to też być przytkana chłodnica. co o tym myślicie?
Objawy są takie:
Silnik rozgrzewa się w przeciągu 2-3 km a wskaźnik temperatury cieczy bardzo szybko dochodzi do 3/4 skali.
Ogrzewanie prawie nie działa, tzn, przy ustawieniu suwaka temperatury na połowie skali po 10 km wydobywa się ledwo ciepławe powietrze.
Górny wąż od chłodnicy jest twardy i gorący, a dolny jest zimny/letni na rozgrzanym silniku. Ciepły się robi dopiero po kilkukrotnym "ugniataniu" ręką.
Termostat i płyn chłodniczy zostały wymienione, czujniki temperatury również.
Mechanik mówił, ze moze to też być przytkana chłodnica. co o tym myślicie?
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
- BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
- Kontakt:
Coś musi być nie tak tomcio, raczej to nie głowica anie blok, bo pali bez problemów, płynów nie ubywa ani nie przybywa, mocy nie stracił, tylko z rana przy naprawdę niskiej (mróz) temperaturze podymi sobie na siwo z rury na wolnych obrotach. Po rozgrzaniu spaliny są czyściutkie.
Jakby to nie było chłodzenie to bym miał ogrzewanie, a tu
Jakby to nie było chłodzenie to bym miał ogrzewanie, a tu
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
zagotowal sie? bo jak tak to kiepsko.. przy walnietym ternmostacie byloby ogrzewanie. nie masz obiegu, czyli albo pompa albo uszczelka i przez to pompa nie umie przepchac plynu. no albo jakis syf gdzies blokuje.BENITO pisze: Moim zdaniem problemy zaczęły się od momentu jak strzelił pasek klinowy i autko zrobiło około 15 km bez pompy wody.
- BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
- Kontakt:
Dziś jadę do warsztatu. Zamontowany mam teraz nowy termostat warneta i dooopa, ale kupiłem już nowego wahlera na wymianę. Ogrzewanie auta działa i to mocno a płyn wraca do zbiorniczka. Znaczy się mały obieg chłodzenia chodzi i jak dam ogrzewanie to w środku auta jest bardzo gorąco i wskazówka temperatury lekko opada.
Przy pompie wody są 3 węże, tylko ten prowadzący ciecz chłodnicy(zakończony termostatem) jest zimny, pozostałe 2 są gorące. Mam nadzieję, że nie przytkało mi chłodnicy, wolę już wymienić pompę wody lub termostat.
BTW Kolega ma paska z silnikiem AHL czy jakoś tak(1.6 benzyna) i tam trza zdejmować cały alternator żeby zmienić termostat
Przy pompie wody są 3 węże, tylko ten prowadzący ciecz chłodnicy(zakończony termostatem) jest zimny, pozostałe 2 są gorące. Mam nadzieję, że nie przytkało mi chłodnicy, wolę już wymienić pompę wody lub termostat.
BTW Kolega ma paska z silnikiem AHL czy jakoś tak(1.6 benzyna) i tam trza zdejmować cały alternator żeby zmienić termostat
Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2007 09:29 przez BENITO, łącznie zmieniany 2 razy.
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości