jakie są różnice pomiedzy ARL i ASZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

jakie są różnice pomiedzy ARL i ASZ

Post autor: okoG60 » wt paź 16, 2007 02:09

otóż praktycznie wszyscy twierdzą że w silnik ARL to wzmocniona konstrukcja ASZ inne tłoki, korbowody kolektory ssący i wydechowy, wtryskiwacze itp. otóż sprawa ma się nieco inaczej a wiec:

wtryskiwacze to 038 130 073al (ta sama pozycja dla asz i arl)
kolektor ssacy 038 129 713af (ta sama pozycja dla asz i arl)
sprawdzilem osprzet i motor:
walek rozrzadu 038 109 101r (taki sam do wszystkich 1.9TDI!!!!)
to samo dla pd arl,asz,axr,atd zawory ssace 038 109 601b i wydechowe 038 109 611f(inne tylko w axr 101KM znaczy 89,5 zamiast 90 ssacy i 89 zamiast 89,5 wydechowy jak w reszcie - ale porownujemy arl do asz przeciez ), dla nie pd (czyli edc) sa inne zawory.
komplet korbowodow 038 198 411d (to samo dla arl i asz)
kolo zamachowe 038 105 266ag (to samo dla arl i asz)
za to wal korbowy jest inny 038 105 021k (arl) 038 105 021l (asz) ale panewki sa te same jak i pierscienie oporowe (takie same we wszystkich 1.9tdi) wiec wal moze byc ciezszy (albo inaczej wywazony jezeli tloki sa inne) wiec sprawdzmy tloki:
takie same dla arl i asz 038 107 065 el (tloki 1,2) oraz 038 107 065 em (tloki 3,4) wiec pewnie waly sie roznia cena
tarcza sprzegla jak i docisk ta sama 038 141 032 g(tarcza) 038 141 025r(docisk) - powiem wiecej to samo w osce jak i 4-motion

skrzynie:
arl: eef, eff, fmh, fek, fgv, fel
asz: fel, fmq, eum, drw, erf, fmh i kupa innych
w kazdym razie te same skrzynie sa montowane w obu silnikach co widac po przykladzie fmh i fel (obie 6 biegowe)

blok silnika z tlokami jest ten sam (kosztuje 8500pln) jak i glowica z pokrywa rozrzadu

intercoolery roznia sie numerem pomiedzy arl 1j0 145 803h i asz 1j0 145 803e lub 803m.Tez weze sie roznia, ale klamry mocujace sa te same wiec wnioskuje ze sa te same srednice (pewnie maja rozne materialy - np arl alu, a asz plastic - weze, nie intercoolery!!)

hamulce:
wiec wystepuja w trzech wielkosciach 280x22, 288x25, 312x25
Co do zawieszenia to znalazlem pakiet sprezynowania komfortowego to calej masy silnikow miedzy innymi agr, arl, asz, agu(1.8t)...

mam nadzieje ze mnie nikt nie pobije za podwazanie lokalnych autorytetow, ale nie jestem przekonany ze arl i asz sie roznia mechanicznie (czy jestem odosobniony? )

z tego wynika ze jedyna rożnica to ECU
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 07:53 przez okoG60, łącznie zmieniany 1 raz.


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt paź 16, 2007 07:55

z tego wynika ze jedyna rożnica to ECU
kolego w ARK jest FMIC a w ASZ czy AWX masz mały SMIC

rózne są też turbiny - w ARL dmucha w seri 1,55 Bar a w ASZ 1,35 Bar - wprawdzie niewiele się róznią ale ARL-owska ma jednak grubszy wałek - oznaczenie GT1749VB

i to są najpoważniejsze róznice dzięki którym ARL ma 20 KM więcej

[ Dodano: Wto Paź 16, 2007 07:56 ]
jako baza do dalszych modów tak samo jest dobry AZS jak ARL :)



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » wt paź 16, 2007 09:34

cowboy pisze:grubszy wałek - oznaczenie GT1749VB
o jaki wałek ci chodzi?

dodam ze ASZ ma 130KM/310Nm a ARL 150KM/320Nm czyli nieduża różnica


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt paź 16, 2007 09:42

chodzi o wałek w turbinie, ale respekt za włożoną prace :)
czyżby okog60 zmienia sie w okoTDI ?? :bigok: bo widziałem że g może być do sprzedania
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 09:43 przez Cinek, łącznie zmieniany 1 raz.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt paź 16, 2007 09:44

na mody najlepiej sobie wybrać wersję 4-motion, niezależnie czy ASZ czy ARL :)

[ Dodano: Wto Paź 16, 2007 09:47 ]
wiec wystepuja w trzech wielkosciach 280x22, 288x25, 312x25
przejście z 288/25 na 312/25 to kwestia wymiany jedynie jarzm - zaciski i klocki są te same



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » wt paź 16, 2007 09:54

Cinek pisze:chodzi o wałek w turbinie, ale respekt za włożoną prace :)
czyżby okog60 zmienia sie w okoTDI ?? :bigok: bo widziałem że g może być do sprzedania
bedzie trzeba sprawdzic takze turbine hehehe.prawdopodobnie tak bede zmienial na TDI bo strasznie szarpie po kieszeni jazda do holandi G60 niedosc ze szkoda auta na takie wyjazdy to ostatnio poszły mi 3 baki na 1200km ale jechało sie tak 160-190km/h

najpierw musze cie objechac :grin:
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 09:56 przez okoG60, łącznie zmieniany 1 raz.


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt paź 16, 2007 10:00

to nie bedzie trudne, zważywszy że silnik sie mi rozsypał chwilowo :) ale w razie czego jestem chętny :D


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » wt paź 16, 2007 10:25

cowboy pisze:na mody najlepiej sobie wybrać wersję 4-motion, niezależnie czy ASZ czy ARL :)

[ Dodano: Wto Paź 16, 2007 09:47 ]
wiec wystepuja w trzech wielkosciach 280x22, 288x25, 312x25
przejście z 288/25 na 312/25 to kwestia wymiany jedynie jarzm - zaciski i klocki są te same
pamietaj tylko żeby kupić cały osprzet od czterobuta z tego samego rodzaju jednostki napędowej


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » wt paź 16, 2007 11:01

od 2002r wał korbowy ma ten sam numer dla obu silników 038 105 021 K


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

mefiu123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw paź 05, 2017 19:52

jakie są różnice pomiedzy ARL i ASZ

Post autor: mefiu123 » wt paź 10, 2017 20:44

Dosyć mocno odgrzeję :D
Czy ktoś się orientuje czy skrzynie o których mowa w tym temacie są mocniejsze od innych 1.9TDI



mefiu123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw paź 05, 2017 19:52

jakie są różnice pomiedzy ARL i ASZ

Post autor: mefiu123 » czw paź 12, 2017 08:03

Czy żyje ktoś na tym forum ?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9200
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

jakie są różnice pomiedzy ARL i ASZ

Post autor: wesol » czw paź 12, 2017 10:48

Skrzynie mozna powuedziec sa te same w 115 konnych i 150 konnych. Tu chodzi o typ skrzyni -pod sprzeglo 240 mm 6scio biegowa.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

mefiu123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw paź 05, 2017 19:52

jakie są różnice pomiedzy ARL i ASZ

Post autor: mefiu123 » czw paź 12, 2017 14:22

Ok rozumiem, a czy czy moje przeguby wew. z 1.9TDI BKC (skrzynia GQM), spasują do tych ze 115 i 150 konnych? Sprawdziłem, że niby przeguby mają te same wymiary w ARL jak i w BKC, ale wolę się upewnić ?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9200
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

jakie są różnice pomiedzy ARL i ASZ

Post autor: wesol » czw paź 12, 2017 17:13

A tego to nie sprawdzalem ale duza szansa ze podejdzie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości