Zawór EGR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Zawór EGR

Postprzez lolas79 » Cz cze 07, 2007 16:19

Witam
Mam pytanie w jaki sposób sprawdzić zawór EGR bez podłanczania auta pod VAG-a?
Chodzi mi o sprawdzenie czy jest on sprawny?

Dzieki Pozdrawiam :bigok:
Obrazek
lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Online: 1d 19m
Pomógł: 6

Postprzez souler » Cz cze 07, 2007 18:13

wyje... i sie nie przejmowac gownem
VEMA - opony dla każdego
dzwoń 504-498-528 lub biuro.vema@gmail.com
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Online: 4d 7h 23m
Pomógł: 325

Postprzez leo... » Cz cze 07, 2007 18:22

na biegu jałowym zdejmij rurkę podciśnienia ...
zaślep EGR - w tej chwili bardziej przeszkadza niż pomaga
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Online: 21h 2m
Pomógł: 145
Auto: Audi
Silnik: TDI

Postprzez lolas79 » Cz cze 07, 2007 20:21

Generalnie problem jest tego typu że auto ma muła strasznego,kopci na czarno,nie chce jechać i turbina działa dopiero po przekroczeniu 2300obr.

Słyszałem że niesprawny EGR może powodować objawy niedoładowania turbiny.Dlatgo moje pytanie o sprawdzenie tego zaworu bez ingerencji VAG-a.

leo... napisał(a):na biegu jałowym zdejmij rurkę podciśnienia ...
zaślep EGR - w tej chwili bardziej przeszkadza niż pomaga


Leo... możesz to jakoś jaśniej opisać....Na biegu jałowym z wył.silnikiem rozumiem,ściągam weżyk z zaworu EGR tak?Następnie wstawić blaszke przed zawór EGR?

Czy można zrobić to jakoś inaczej,tak żeby się przejechać i sprawdzić czy to jest faktycznie powodem osłabienia samochodu?

Aha jeszcze jedno pyt. Jakie powinno być zasilanie na wtyczce idącej z kompa do zaworu N75 przy włączonej stacyjce(chodzi o silnik 1Z) .

Dzięki za zainteresowanie.
Obrazek
lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Online: 1d 19m
Pomógł: 6

Postprzez RobertP » Cz cze 07, 2007 21:36

lolas79 napisał(a):Generalnie problem jest tego typu że auto ma muła strasznego,kopci na czarno,nie chce jechać i turbina działa dopiero po przekroczeniu 2300obr.

Słyszałem że niesprawny EGR może powodować objawy niedoładowania turbiny.Dlatgo moje pytanie o sprawdzenie tego zaworu bez ingerencji VAG-a.

nie wpinaj VAGa tylko wywal zaślep ,
weź poczytaj i zobacz tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN
RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
 
Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda
Online: 14m
Pomógł: 612

Postprzez lolas79 » Cz cze 07, 2007 22:39

RobertP napisał(a):nie wpinaj VAGa tylko wywal zaślep ,


No właśnie pytałem o sprawdzenie zaworu bez ingerencji VAG-a.

Dzięki za linka,poczytałem i zastanawia mnie to co napisał kolega Corvax

EGR w dieslu dziala tylko w ustalonych stanach pracy silnika - czyli praktycznie tylko na biegu jałowym.


Jak to rozumieć, że przy dużych obciążeniach silnika,wtedy gdy turbo zaczyna swoją prace zawór EGR nie ma na to wiekszego wpływu??
Obrazek
lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Online: 1d 19m
Pomógł: 6

Postprzez damcio151 » Cz cze 07, 2007 22:43

lolas79 napisał(a):Jak to rozumieć, że przy dużych obciążeniach silnika,wtedy gdy turbo zaczyna swoją prace zawór EGR nie ma na to wiekszego wpływu??

tak , chyba , że się zatnie , najlepiej jest go zaślepić i wyczyścić kolektor ssący
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 4h 57m
Pomógł: 1463
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Postprzez lolas79 » Cz cze 07, 2007 22:48

No właśnie o to chyba mi chodziło,zacięcie się zaworu EGR może powodować takie objawy jak:
odczuwalna praca turbo(2300obr) i dużo czarnego dymu, ogólne osłąbienie auta?
:bigok:
Obrazek
lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Online: 1d 19m
Pomógł: 6

Postprzez damcio151 » Cz cze 07, 2007 22:52

lolas79 napisał(a):odczuwalna praca turbo(2300obr) i dużo czarnego dymu, ogólne osłąbienie auta?

ja bym sprawdził jak ze szczelnością całego układu dolotowego powietrza
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 4h 57m
Pomógł: 1463
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Postprzez lolas79 » Cz cze 07, 2007 22:59

Najdziwniejsze jest to,że układ cały rozkręciłem i czyściłem,ponieważ też myślałem że jest nieszczelny.Wydaje się że jest ok.
Obrazek
lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Online: 1d 19m
Pomógł: 6

Postprzez RobertP » Pt cze 08, 2007 05:44

lolas79 napisał(a):Najdziwniejsze jest to,że układ cały rozkręciłem i czyściłem,ponieważ też myślałem że jest nieszczelny.

lolas79 dla damcio151 chodziło abyś sprawdził dolot powietrza do turbo
czy tam gdzieś nie ma nieszczelności, no chyba że właśnie to też sprawdziłeś
Ostatnio edytowano Pt cze 08, 2007 05:44 przez RobertP, łącznie edytowano 1 raz
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN
RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
 
Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda
Online: 14m
Pomógł: 612

Postprzez lolas79 » Pt cze 08, 2007 16:45

No,o tym nie pomyślałem że coś z tej strony może być nie tak,ok jak bede miał chwile czasu to zobacze jak to wygląda.

A co do zaworu EGR

leo... napisał(a):na biegu jałowym zdejmij rurkę podciśnienia ...
zaślep EGR - w tej chwili bardziej przeszkadza niż pomaga


Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego weżyk który idzie od zaworu EGR musi zostać ściągnięty na biegu jałowym?

Jeśli dobrze rozumiem to weżyk który zostanie ściągnięty z EGR-a musi zostać zaślepiony tak samo jak zawór EGR.Czy dobrze myśle??

Dzięki pozdrawiam
Obrazek
lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Online: 1d 19m
Pomógł: 6

Postprzez damcio151 » Pt cze 08, 2007 16:54

lolas79 napisał(a):Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego weżyk który idzie od zaworu EGR musi zostać ściągnięty na biegu jałowym?

Jeśli dobrze rozumiem to weżyk który zostanie ściągnięty z EGR-a musi zostać zaślepiony tak samo jak zawór EGR.Czy dobrze myśle??

Dzięki pozdrawiam

nie ściągaj wężyka , niech N18 sobie normalnie pracuje .... zaślep karbowaną rurkę od EGR
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 4h 57m
Pomógł: 1463
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Postprzez lolas79 » Pt cze 08, 2007 17:30

Tak też uczynie,kolgo damcio151 Jak znajde chwile wolnego czasu zajmę się tym EGR-m....

Za pomoc,zainteresowanie tematem i dobrą rade podziękowania poleciały... :bajer:

Jak już dojdę do tego co i jak z autem dam znać na forum.

Pozdrawiam :bigok:
Obrazek
lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Online: 1d 19m
Pomógł: 6




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: wronek1 i 13 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,